[RAID 0 Maxtor]Lage write snelheden

Pagina: 1
Acties:

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Aangezien het om een specifiek probleem gaat leek een nieuw topic me beter dan in het RAID 0 Score topic.

Ik heb net gister 2x 120GB Maxtor 8mb schijfjes gekocht. Deze heb ik op een ASUS A7V333 (BIOS 1016) aangesloten als RAID.
Aangezien het een lite bios is kan ik vrij weinig instellen. Het heeft nu een blocksize van 64KB en draait als RAID 0.

Als score in sisoft haal ik rond de 34000. En in ATTO krijg ik de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.nttbnoord.nl/prive/raidscore1.jpg

Die lees snelheden zijn wel redelijk in orde volgens mij, maar slecht 15MB/s als schrijfsnelheden klopt niet helemaal :S

Een film van 700MB kopiëren duurt 1min24sec = 8,4 MB/s.

Ik had de 4.45 hyperion drivers geinstalled. In combinatie geprobeerd met de latency patch V019 en de raid performance path 1.05.
Nu draai ik de 4.43 Via drivers met ook die 2 patches. Uiteraard heb ik ook zonder geprobeerd..

Weet iemand misschien wat er mis gaat? Want 15MB/s is echt :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Je zou moeten testen met Total Length op 32MB :)

Maar dan nog, het is idd wel langzaam.. Heb je DMA uberhaupt ingeschakeld staan?
Zie FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) onder "mijn IDE config is relatief langzaam" voor meer tips en suggestied :)

• Grinder
Waarschijnlijk is de oorzaak een kappotte hdd :S Het is niet te geloven.
Ben zelf reseller, had 2 hardeschijfen bij de groothandel besteld. Donderdag aangekomen.. Eringezet, 1tje wou niet gaan spinnen en werd niet gedetecteerd in het bios. Powermax gaf ook allemaal errors. Nou ja geen probleem, die sturen we terug, kan gebeuren dacht ik.

Ik haal bij locale pc shop op koopavond een nieuwe, scheelde 15 euro, maar ja kast en alles al verbouwd. Douw hem erin, zelfde verhaal. Goed 2 RMA schijfen op 1 dag, tjakka. Vrijdag omgeruild.. Zowaar hij doet het. Dus ik RAID instellen. Alles lekker, nachtje aangestaan om bestanden vanaf netwerk terug te zetten op de nieuwe schijven.

Vandaag dus het spulletje gebenched, met drivers bezig geweest. En nu deze kapot. Nummertje 3. Ik verwacht gewoon erg veel pech :S Want hiervoor 2 hardeschijfen erin gehad en nooit één probleem :S Zit een Enermax 430W voeding in, alle spanningen volgens het bios normaal..

Hoeveel pech kan iemand hebben in 2 dagen tijd. Ik hoop dat ze hem weer net zo makkelijk omruilen maandag :S Maar het zal wel die schijf zijn geweest die de slechte performance veroorzaakte..

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit had ik laatst ook met ATTO, maar dan met losse hdd's.
Bij mij bleef de write strak op de 25 mb/sec liggen bij alle schijven in mijn systeem. terwijl de writesnelheid normalitair toch wel dik 40 mb/sec haalt.
Ik alles geprobeerd, zelfs nieuwe windows install en alle drivers.
Toen heb ik een ander proggie gebruikt namelijk "HD Tach" , deze scheind niet goed overweg te kunnen met RAID setups, maar wel met losse hdd's. en daar gaf hij wel goed aan 40 mb/sec write en 47 mb/sec read.
dus misschien kun je toch ff proberen om hd-tach te gebruiken ondanks er niet een echt realistische score uit zal komen.

• Grinder
ThX, ik had ook HDTACH, maar na de laatste reboots alleen nog maar ATTO geprobeerd..
Maar ja een film kopieren duurde ook lang, dus ik denk dat atto toch wel gelijk had :S

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
owjah had ik niet gelezen, das balen :/
Pagina: 1