Toon posts:

Monitor, beelt trekt bol. nog te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi beste mensen.

k heb een klein probleempie met mijn monitor :X

als ik over GOT oid scrol dan heb je lichte en donkere stukken scherm en dan krijg ik gelijk met de licht / donker verhouding een golf achtige zij kant.
en boven aan me scherm zijn de hoeken / \ geworden :(
ipv gewoon |

kan ik hier ook wat aan doen? of moet ik gewoon gaan sparen voor een ander scherm..
t gaat hier om een DAEWOO 710B is al 3 jaar oud :(

t probleem is helemaal erg @ 1024x768 bij refresh rates lager dan 85 hz :|

/me is niet zo in to the monitoren :)

iemand die me een duw in de richting kan geven?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Vaak kun je een monitor terug in de orginele settings zetten. Mocht dit niet werken is ie gewoon afgedraaid. Wat ik niet denk btw, Deawoo is wel een goed merk.. Zitten volgens mij Philips onderdelen in.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:25
Beercase schreef op 22 February 2003 @ 16:23:
Vaak kun je een monitor terug in de orginele settings zetten. Mocht dit niet werken is ie gewoon afgedraaid. Wat ik niet denk btw, Deawoo is wel een goed merk.. Zitten volgens mij Philips onderdelen in.
Das het leuke, mensen worden daardoor op het verkeerde been gezet. Het is namenlijk de electronica om de beeldbuis heen dat heel belangrijk is en de waarde van de monitor bepaald. Een Philips beeldbuis garandeerd niks......... en Deawoo hoe kun je in vredesnaam zeggen dat dat een goed merk is. Typisch B-merk

no comment

Verwijderd

Topicstarter
OSD heb ik al van alles aan geprobeert :( maar probleem krijg ik er niet mee weg :(

mischien nog ergens een potmetertje oid in de monitor zelf wat ik evt kan proberen?

(/me weet de gevaren van hoogspanning in monitoren dus dat hoeven jullie niet meer te zeggen)

Verwijderd

hebie al gedemagnetiseerd [typo] dat wil vaak helpen en anders laat hem eens 2 nachten zonder prik staan. en hem ergens koud [[wel droog] wegzeten helpt ook wel eens.

en 3 jaar is niks voor een kijk toeter ik kijk nu naar een phlips 107b en die word 6 jaar en doet het perfect. wat betreft die schroefjes daar verkloot je meer mee dan je er goed mee maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 22:26:
hebie al gedemagnetiseerd [typo] dat wil vaak helpen en anders laat hem eens 2 nachten zonder prik staan. en hem ergens koud [[wel droog] wegzeten helpt ook wel eens.

en 3 jaar is niks voor een kijk toeter ik kijk nu naar een phlips 107b en die word 6 jaar en doet het perfect. wat betreft die schroefjes daar verkloot je meer mee dan je er goed mee maakt.
degaus functie helpt ook voor geen meter :(

t lijk wel als er teweinig stroom naar het scherm komt?

als ik de brightness op 0 gooi ist veel minder dan als die hoger staat :)

contrast heb ik wel helemaal open :)

Verwijderd

Heb je misschien een reset knopje op je monitor? Zoja probeer die eens. Want ik heb namelijk ook een optie in het monitor menu om het beeld bol te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 23:17:
Heb je misschien een reset knopje op je monitor? Zoja probeer die eens. Want ik heb namelijk ook een optie in het monitor menu om het beeld bol te maken.
in het OSD zit RECALL maar dat past alleen de grote van het scherm terug naar std settings :(

tis dis wisselend
bij fel beeld (wit geel oid) ist ) ( en bij donker beeld ist ( ) zeg maar

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Een tik (niet te hard natuurlijk) tegen de zijkant van je monitor wil ook nog weleens helpen, alleen geldt dit vooral voor trinitron/diamondtron schermen, die klassieke "bolle" schermen zijn daar over het algemeen weinig mee geholpen. Als je hem nog geen drie jaar hebt, heb je kans dat je nog garantie hebt. Een monitor moet onder normale omstandigheden zeker 7, 8 jaar zonder problemen mee gaan.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In ieder geval zitten in de meeste monitoren wel pot-meters. Hiermee zou je dus ook dingen kunnen veranderen. Hiermee heb ik wel is oude monitoren kunnen verbeteren, dus dat is cker het testen waard. Zolang je maar voorzichtig doet en blijft draaien onder een goed beeld waarbij je het probleem goed ziet.
Anders dmv iets externs het de-magnetiseren. Ik zit te denken aan grote magneet en vooral niet te lang bij houden.

offtopic:
Damm ik mod nooit meer me toetsenbord. Ik moet nu 1000x op de v drukken

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VinnieWeiss schreef op 23 February 2003 @ 00:02:
Anders dmv iets externs het de-magnetiseren. Ik zit te denken aan grote magneet en vooral niet te lang bij houden.
Hiermee is de kans erg groot dat je het alleen maar erger maakt, en dat bijvoorbeeld de monitor voor een langere tijd met een kleurverschuiving zit.

Niet doen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
hm warmte :X hijs altijd wel aardig warm
na een daggie aanstaan kan je er je kaas tostie wel mee op temperatuur houden

/me gaat morgen eens kijken voor potmetertjes oid :)

jullie horen wel als t gelukt is :)

anders maar sparen voor een andere monitor :)
Pagina: 1