Inbelprobleem WinRoute - FTGate en Eudora

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een rare inbelprobleem van Eudora.
Er is een netwerk aangelegd. Op client computers staat Eudora 4.3.2 ingestalleerd. Op de server staat WinRoute 4.1 en FTGate, de mailprogramma. De mailserver in WinRoute 4.1 is uitgeschakeld. FTGate kan modem inbellen op voorgeprogrammeerde tijden in de agenda: 7.00, 12.00 en 15.00 uur.

Zodra Eudora wordt opgestart, maar nog niet mail controleren, gaat de modem op server piepen. Dat betekent dat het toch internetverbinding maakt. Dat mag niet, dat mag alleen via FTGate op ingestelde ophaaltijden om 7.00, 12.00 en 15.00 uur. :(

In dat geval denk ik dat Eudora WinRoute 4.1 aanwakkert en 'm laat inbellen. Hoe kan ik voorkomen dat Winroute ineens gaat inbellen?

De tips om te voorkomen dat Eudora iets aanwakkert zijn welkom. Als ik Eudora mail checkt, werkt goed, de mail komt inderdaad van FTGate mailserver.
Maar Winroute 4.1 moet wel erbuiten blijven.
Zou dat kunnen? Het mag alleen bij browser gaan inbellen. Wat kan ik dus doen?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

always dail my connection uit zetten. rechter muis knop op explorer en dan eigenschapen. daat kan je dat instellen. zet je hem op never ofzo

Click hier niet

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

ik meen dat je ergens kunt opgeven dat hij alleen bij bepaalde poorten moet gaan inbellen... dus in dit geval poort 80 en evt. 21 voor ftp. de mail poort zal dan niet winroute moeten kunnen triggeren om in te bellen...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""