Iiyama (Teleplan) service - is het nog steeds om te huilen?

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:49
Ik zal het probleem ff uitleggen:

Vorig jaar (oktober geloof ik) bij Norrod een Iiyama HM703UT (VMP413) monitor gekocht. Het beeld hiervan was niet geheel "recht", dus ik weer terug naar Norrod, nieuwe meegekregen, werkte perfect.
Gisteren, na een potje UT, weer terug naar Linux. Vanaf dat moment was het beeld onscherp, scheef en kwam het "buiten beeld". Computer uitgezet, daarna weer aan, scherm bleef zwart. Niet meer aan de praat te krijgen.

Nou heb ik op GoT gelezen dat de service van Teleplan erg slecht is. Deze topics waren echter nogal oud. Ook heb ik gelezen dat het Iiyama servicecentrum (in Amsterdam geloof ik) een inloopdag heeft, waarbij ze zelf monitors repareren, waarbij de service wel uitstekend is.

Mijn vraag is, of de Teleplan service inmiddels al verbeterd is. Zo niet, loont het dan de moeite om naar Amsterdam te gaan? (ik woon in Groningen)

Verwijderd

Zker, ik had een Iiyama Vision Master Pro 451 19'' gekocht en het ding ging na een half jaar haperen. heeft me 3 maanden gekost...

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Mijn monitor was een week of 10 weg, en is nog steeds niet goed (vm pro 451) Teleplan is nog steeds slecht.

Eerst kon ik geen ruilmonitor krijgen, na enig gezeur kon ik er wel een krijgen, deze monitor was echt superslecht.

Telefonisch informatie opvragen over de status van de reparatie was om te huilen, eerst was de monitor niet te repareren en zou IIyama aangeven wat er ging gebeuren.
Na een maand belde ik weer en toen waren ze hem aan het repareren.

Dus Teleplan is nog steeds niet betrouwbaar

What if this weren't a hypothetical question?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik had ze gister nog aan de telefoon en toen waren ze nog best redelijk, okee ik heb eerst een uur moeten bellen voordat ik uberhaupt iemand aan de telefoon kreeg en degene die ik kreeg was niet erg fatsoenlijk maar ik werd iig geholpen... Ik heb trouwens een vm1451 19"..

Ik krijg een 17" leenmonitor als het goed is en ze komen maandag langs om mn kapotte op te halen.. Ach, ik w8 het nog even af.. Ergens anders repareren is ook geen optie want dat kost klauwen met geld en waarvoor heb ik dan 3 jaar ONSITE garantie.

iRacing Profiel

• cashewnut
Hmm... ik denk dat ik eerst maandag Norrod op ga bellen, misschien kunnen zij hem opsturen naar Iiyama/Teleplan. Dan heb ik er tenminste niets mee te maken en is Norrod mijn aanspreekpunt. Zo niet, dan heb ik weinig zin om de monitor naar Amsterdam te slepen... maar dat zie ik dan wel. En intussen moet ik het maar doen met de Daewoo kleurverschietende-ultra brakke 15" van mijn server.

Zijn er echt geen positievere ervaringen met Teleplan??

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Hier een oud topic wat ik in Januari nog weer nieuw leven heb ingeblazen met mijn lange-termijn ervaring met Teleplan.

Iiyama en Teleplan naar TrosRadar !

Iiyama zelf loopt trouwens ook niet echt hard om de klant te helpen.

Noch Iiyama noch Teleplan heeft mij ooit terug gebeld wanneer ze beloofd hadden dat te doen of om me op de hoogte te houden.

Ik ben mijn 22" tijdens de 2e (en laatste tot nu toe) reparatie zo'n 12 week kwijt geweest. Na afloop kon er ook geen excuus vanaf en begon die miep van Teleplan mij ook nog verwijten te maken.

Voor mij gaat bij de aankoop van de volgende monitor heel erg meespelen wie de reparaties doen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• cashewnut
Vandaag met Norrod gebeld. Het is wel mogelijk om het via Norrod te doen, maar dan ben ik mijn monitor voor minstens 3-4 weken kwijt. Zij sturen hem dan door naar Iiyama (en Teleplan, denk ik). Binnen die tijd kan ik ook wel naar Amsterdam (kennis van mij woont daar en reist regelmatig heen en weer). Denk dus dat ik dat ga doen :).

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik heb 2 maanden geleden mijn Iiyama monitor door Digistore in Almere trug laten sturen, maar hij is er nog steeds niet :'( :X :( . Ze zijn net zo slegt als vroeger.

Verwijderd

heb gisteren geprobeerd te bellen met teleplan in nijmegen, maar het telefoonnr is veranderd, weet iemand het nieuwe nr van teleplan in nijimegen??

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Grappig dat er nu een topic over is.

Ik heb net een tweede aangetekende brief de deur uit gedaan:

De eerste:

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/stuff/iiyama/1a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/stuff/iiyama/1b.jpg

De tweede:

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/stuff/iiyama/2a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/stuff/iiyama/2b.jpg

Mijn advies: Koop geen IIyama CRT. Mooie monitoren als ze het doen, maar als ze stuk zijn dan ben je grondig de lul.

Ik ga nu gewoon in een kort geding mijn geld terug eisen, en daarbij mijn gederfde inkomsten die ik er tot nu toe aan gehad heb en dan hou ik het mooi bij Sony.

Every morning is the dawn of a new error.

Pagina: 1