Ik zal het nog eens proberen en nu heb ik wel de faq gelezen 
Ik heb laatst mandrake 9.0 geinstalleerd maar ik krijg geen geluid. Het geluid werkt wel onder win98se.
Ik heb een asus p4pe moederbord met onboard geluidskaart.
Mandrake vind automatisch de driver ICH4 845G/GL Chipset AC'97 Audio Controller maar ik krijg geen geluid... De chipset voor audio op mijn moederbord is de adi ad1980 en hiervan kan ik geen juiste driver vinden op het internet... heeft iemand ook dit bordje en geluid werkend gekregen? Zo ja hoe dan?
dmesg in terminal zegt:
Speakers staan niet op mute... en volume is op zijn hoogst.
Zogauw ik een audio kabel kan krijgen (na het weekend) zal ik eens kijken of ik een cd af kan spelen... dan weet ik dus of het licht aan de volume/mute instellingen of niet...
Maar heeft iemand een ideetje?
Ik heb laatst mandrake 9.0 geinstalleerd maar ik krijg geen geluid. Het geluid werkt wel onder win98se.
Ik heb een asus p4pe moederbord met onboard geluidskaart.
Mandrake vind automatisch de driver ICH4 845G/GL Chipset AC'97 Audio Controller maar ik krijg geen geluid... De chipset voor audio op mijn moederbord is de adi ad1980 en hiervan kan ik geen juiste driver vinden op het internet... heeft iemand ook dit bordje en geluid werkend gekregen? Zo ja hoe dan?
dmesg in terminal zegt:
lsmod zegt:Intel 810 + AC97 Audio, version 0.21, 18:45:57 Sep 20 2002
i810_audio: Audio Controller supports 6 channels.
ac97_codec: AC97 Audio codec, id: 0x4144:0x5370 (Unknown)
i810_audio: AC'97 codec 0 supports AMAP, total channels = 6
De module wordt dus wel geladen...ac97_codec 9928 0 [i810_audio]
Speakers staan niet op mute... en volume is op zijn hoogst.
Zogauw ik een audio kabel kan krijgen (na het weekend) zal ik eens kijken of ik een cd af kan spelen... dan weet ik dus of het licht aan de volume/mute instellingen of niet...
Maar heeft iemand een ideetje?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 13:50 . Reden: typo's ]