[PCI-TVout] goedkope kaart voor divx bak?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb voor weinig Compaq-plankje incl. cpu kunnen kopen, waar ik een divx bakje van wil maken. Het moet ook wel een budget pojectje blijven.

Ik heb weing verstand van videokaarten, maar ik zoek dus een PCI-kaart met tv-out (liefst tulp) die onder XP goed werkt. 3d-toestanden zijn dus niet van belang.

Wie kan mij wat kaartjes adviseren waarnaar ik op zoek kan gaan?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
*edit* http://www.tweakers.net/a...g=Prijs&Query=&Time=&DB=a

Matrox en Ati schijnen goede tv-outs te hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Wirf op 22-02-2003 13:48 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik bedoel dus 2ehands. Hoeft dus geen product te zijn wat nog in de winkel te koop is...

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Wallie

Herr

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=102
ATI radeon 7000 pci, met tv-out, staat nog niet in de pricewatch, 47 euro.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Al in Vraag en Aanbod gekeken?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ja, maar bij veel beschrijvingen mis ik een en ander aan info. Daarom wil ik ervaringen van anderen hier weten.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hmm verwacht bij een budget kaart niet teveel van de tv-out kwaliteit.

Ik heb in een grijz verleden ene tijd een geforce MX gehad met tv-out... sjah je hebt beeld op je tv daar is het ook wel mee gezegt :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Wallie schreef op 22 February 2003 @ 13:49:
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=102
ATI radeon 7000 pci, met tv-out, staat nog niet in de pricewatch, 47 euro.
Stel dat ik zo'n kaartje aanschaf, hoe weet ik dat ie werkt op een Compaq Deskpro EN/EP? Is een ATX board Intel 810 chipset met Celeron 466 - s370, onboard 810 video, geen AGP slot. Heb daar helaas geen manual ofzo van. Moet je dan via de BIOS instellen dat video via PCI moet lopen? Iemand ervaring hiermee?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

De allereerste PCI kaart met TV-out was de TNT-1 als ik me niet vergis. Die had zelfs DOS drivers :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Wallie

Herr

neanderthaler schreef op 25 februari 2003 @ 11:00:
[...]

Stel dat ik zo'n kaartje aanschaf, hoe weet ik dat ie werkt op een Compaq Deskpro EN/EP? Is een ATX board Intel 810 chipset met Celeron 466 - s370, onboard 810 video, geen AGP slot. Heb daar helaas geen manual ofzo van. Moet je dan via de BIOS instellen dat video via PCI moet lopen? Iemand ervaring hiermee?
Zou gewoon moeten werken ja, mits je in de BIOS instelt dat hij eerst in de PCI sloten voor een videokaart moet zoeken ipv agp (want dan vindt hij de ingebouwde 810-kaart). 'Normale' moederbords kunnen dat allemaal, dus misschien die compaq ook wel :+. De optie heet iets van "Init display first" ofzo, en je kan hem instellen op AGP of PCI.

Ohw, ideetje: Misschien kan je in de bios ook ergens de onboard vga-kaart uitzetten, dan zou hij ook gelijk die PCI kaart moeten vinden (ongeacht waar Init display first op staat). Dus zoek maar ff :).

Er waren in het intel-810 tijdperk ook een hoop mensen die een Voodoo 3 pci op hun 810-bordje zetten, dat werktte ook allemaal zover ik weet.

[ Voor 9% gewijzigd door Wallie op 25-02-2003 11:53 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
voodoo 3/5 kaarten kan ik je aanraden, goeie tv-out en PCI

Verwijderd

neanderthaler schreef op 22 February 2003 @ 13:56:
[...]

Ja, maar bij veel beschrijvingen mis ik een en ander aan info. Daarom wil ik ervaringen van anderen hier weten.

Dan zoek je die even op ? Je kunt ze makkelijk zelf vinden door even wat in google te tikken... bovendien is deze vraag ansich makkelijk zelf te beantwoorden door even zelf wat zoekwerk te doen.... closed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.