Toon posts:

(win2000pro) Instal problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc
het is een:

Windows2000proffesional (uitbreidingspack op win98)
pentium 3.06ghz
Radeon 9700pro
asusp4pe moederbord
512mb ddr 333mhz
Audigy 2 geluidskaart
Creative inspire 6700 boxen
Liteon DVD-rom LTD-165-H
WDCw800JB-00CRA1 hardeshijf 80GB
19 inch philips monitor 109s4
300 wat voeding (merk??)

WOOHOO dacht ik alle niewe spellen op max draaien 8)

nou niet dus :(

hij loopt de hele tijd vast als ik een spel probeer te installeren of hij geeft een foutmelding dat er iets mis is met de cd.
Soms aan het begin soms als hij 90% klaar is Grrrrr

en het ligt niet aan de cd's want als ik het in een andere pc doe kan ik het wel installeren.

voor de rest doet hij het gewoon goed ik heb al wel een paar spellen kunnen installeren (met veel moeite,hij liep toen ook soms vast) en die doen het normaal hij loopt niet vast ofzo.

Ik heb gisteren opniew geinstaleerd eerst win98 en heb toen geprobeert een spel te instaleren en toen deed hij het gewoon(kan ook gewoon 1 keer mazzel zijn geweest)

ik dacht beter hij doet het weer, toen weer win2000(uitbreidingspack)
er op gezet, en nou doet hij het weet niet hij zegt de hele tijd dat de cd vuil is of iets niet kan lezen. of hij loopt gewoon vast :|

Ik denk mischien dat de dvd speler niet goed is want ik heb gelezen op site's van die spellen dat er meer problemen met sommige dvd spelers waren. en ik had precies de zelfde fouten. alleen hij loopt soms gewoon vast. kan dat wel door een slechte dvd speler komen dat het gewoon vast loopt? (de dvd speler leest alles gewoon maar met spellen doet hij het niet goed)

of zou het mischien door win2000 komen dat dat niet echt lekker op me pc wil lopen???

( _/-\o_ mod's plz close deze topic niet _/-\o_ )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik begrijp dat je W2K er op zet door W98 up te graden of zo? Doe eens een complete W2K install van scratch af aan zonder eerst die W98 rommel er op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb geen normale win2000 maar mischien dat ik hem wel effe kan lenen van iemand.
maar weet iemand of een pc kan vastlopen als de dvd spler niet goed leest met instalatie van spellen???
ik laat vanavond me broer effe zijn dvd speler er in zetten om te kijken of hij het dan doet. (want op zijn pc kunnen de spellen wel gewoon geinstalleerd worden)

Verwijderd

installeer eens een nieuwe aspi driver, misschien zijn dan al je problemen voorbij, werkte bij mij wel onder verschillende programma's.

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn aspi drivers??? (ik weet niet echt veel van pc's af :) )

Verwijderd

aspi drivers zijn nodig om je hard en software te ondersteunen
hier is een link naar de desbetreffende site

http://www.adaptec.com/wo...il.html?prodkey=ASPI-4.70

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 13:53:
hmm ik heb geen normale win2000 maar mischien dat ik hem wel effe kan lenen van iemand.
Niet nodig.
Als je een Upgrade-CD gebruikt kun je een volledige install doen (vers dus), Setup vraagt jou de win98 CD er even in te proppen ter verificatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik zal die aspi drivers wel effe downloaden (moet eerst die pc nog op internet aansluiten me broer koopt vandaag spullen om een netwerk te bouwen. hopen dat dat wel werkt :) )
en een andere dvd speler proberen en als dat niet werkt maar weer opniew instaleren :(

ik hoop dat hij het wel weer gaat doen.

Verwijderd

maar met zo'n systeem als de jouwe draai je toch ook geen win2000.
je hebt zo te zien een echte gamebak en daar hoort xp .

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 14:56:
maar met zo'n systeem als de jouwe draai je toch ook geen win2000.
je hebt zo te zien een echte gamebak en daar hoort xp .
zoiets geks heb ik nog nooit gehoord, windows2000 hootr het gewoon perfect te doen. Als hij windows2000 erop wilt hebben (en er dus de licentie van heeft) hoort hij het gewoon te doen.
ik speel ook alle nieuwe spellen met windows2000, windows xp is niet per definitie een game OS hoor... :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik heb hem ook speciaal voor games gekocht :)

maar kan het niet aann de dvd speler liggen? dat hij het niet goed doet met spellen want hij geeft dezelfde foutmeldingen als dat ik op site's heb gelezen van die spellen.
alleen of hij daar ook door vast kan lopen weet ik niet.
maarja ik zal het wel zien als ik een andere dvd speler er op zet.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Is die DVD-speler op je harddisk aangesloten (als slave) of heeft hij zijn eigen kanaal (secondary master)?
En op welke snelheid draait de interface? (UDMA 2 / 4)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat effe aan me broer vragen als hij thuis is.

ik heb trouwens ook gelezen dat voor ut2 je de leessnelheid voor je dvd speler langzamer maakt dat dat het probleem oplost.
maar kan je de snelheid ook gewoon veranderen want daar zeiden ze dat je zo'n nero disk programma voor moest downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb de aspi drivers gedownload en geinstalleerd, en hij lijkt het te doen nu. Ik heb nog geen vastlopers gehad.

Dank voor de reacties

greetz JSF18

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 15:06:
Hoi mensen,

Ik heb de aspi drivers gedownload en geinstalleerd, en hij lijkt het te doen nu. Ik heb nog geen vastlopers gehad.

Dank voor de reacties

greetz JSF18

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Dat terzijde, zeker als je een oude upgrade versie van Win2K hebt kan het nooit kwaad om de laatste Service Pack te installeren (op www.microsoft.com te halen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

hmmm, ik zou voor die radeon ook wel wat meer stroomvoorziening gaan gebruiken, die lust wel wat....
Pagina: 1