Toon posts:

nog een XP 98 netwerk probje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt maar niets helpt

het volgende is het probleem.

Ik heb sinds kort een router om mijn Chello verbinding te delen, werkt perfect. Toen kwam ik er achter dat ik hierdoor ook de 2 PCs als netwerk kan leten fungeren.

Op PC1 staat winXP pro en PS2 staat Win98SE

Ik kon eerst alleen vanaf mijn win 98 pc in de XP PC komen door op de XP PC wat bestanden te delen...andersom gin echter niet. Dus ik de Thuisnetwerk wizard van XP uitgevoerd en daarna met behulp van de diskette ook op de 98 bak uitgevoerd. Resultaat?

Ik kan nu niets meer zien, Beide hebben de werkgroep naam THUIS, En ik kan alleen vanaf de XP bak zichzelf zien, en bij de 98 bak ook alleen zichzelf. IP nummers kloppen, en ik kan ook naar elkaar Pingen. Maar dat is het, de PCs weigeren elkaar te zien. Heb de Gast account aangezet, Op de 98 bak ingelogd met een bestaande account van de XP bak NIETS...

Iemand een ideetje?

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
en ik begin liver niet aan opnieuw installeren van win98...want PC2 is een pentium166....en daar wil je niet aan beginnen

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

firewall in Xp nog aan
Sharen en delen aangezet bij Win 98.
Tcp/Ip instellingen oke?

En verder kan je natuurlijk ff proberen om te kijken bij het vraagstuk Internet delen op de site van www.tweakers.net.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
win 98 netwerk settings -> aanmelden bij windows netwerk ipv windows familie ofzo. En verder al het gebruikelijke delen enzo aanzetten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

geef ff de specs van je lan kaart. hoe alles staat ingestelt.

Verwijderd

Kijk effe hier misschien is het een antwoord op je vraag, en je moet zoeken bij de oplossing die IGMT geeft.

Kan met win98 niet op winXP in netwerk komen

Verwijderd

had precies hetzelfde, kon wel pingen,zagen alleen zichzelf,98-pc kon niet op netwerk komen,xp-pc gaf aan dat ik niet de juiste toegangsrechten had.
oplossing bij mij was:
-firewall op xp-machine uitschakelen.
-configuratiescherm-->netwerkverbindingen-->lanverbinding-->eigenschappen-->verificatie-->
ALLE vinkjes weghalen.(alleen op de xp-machine).
of dit hoort weet ik niet,maar het werkt nu als een trein
Pagina: 1