Afmetingen Q-tec voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Laatst op een beurs een nieuwe voeding gekocht, maar nu past dat ding niet in mijn kast. Wel qua afmetingen maar de afstand tussen de buitenkant van de omhuizing en de voedingsconnector en powerbutton is te klein, ze komen namelijk niet voor de opening. :(

Nee ik heb geen zin om te gaan dremelen, dus dat is geen oplossing. :)

Nu dacht ik dan koop ik een andere voeding en verkoop ik deze weer (heb ik btw al half afgewerkt met kabelmesh). Nu is mijn oog gevallen op een Q-tec voeding, namelijk de Q-tec 400W P4 Dual Fan Gold (lekker laag geprijsd). De afmetingen van deze voeding zijn 85x140x150 dus dat zit wel goed was die andere voeding ook, maar hoe zit het hier met de afstand tussen de buitenkant van de behuizing en de connector? Is dus nergens te vinden. :(

Is er iemand die dit ff op kan meten? :>
Is dit btw een beetje redelijke voeding voor deze prijs (29 euro), want heb geen zin om een brakke voeding te kopen, maar om nu 80 euro te geven voor een Antec voeding van 400W heb ik ook geen zin in. :P

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

maakt btw best wel wat noise hoor

maar is wel een heel betrouwbare voeding.... :D

wat bedoel je met die opening???
In mijn kast heb ik hem gewoon ingehangen en zat alles goed :D

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 12:35 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn aardig wat reviews van Q-tec voedingen al op 't net te vinden (voorbeeldje van de 550watt variant), dus over ervaringen enzo kan je wel genoeg vinden.

Maar wat bedoel je precies met die afstand? Je bedoelt de kabels die eruit komen voor de molex stekkertjes, zoals hier is afgebeeld? En bedoel je dan de eerste connector of de laatste?

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Wacht is een beetje onduidelijk zo ga ff een plaatje maken, maar ga eerst ff eten.

Ik bedoel de opening aan de achterkant van de computer waar je de 230v stekker insteek, kan bij mij niet want gat is te klein.

Verwijderd

BigBart schreef op 22 February 2003 @ 12:40:
Wacht is een beetje onduidelijk zo ga ff een plaatje maken, maar ga eerst ff eten.

Ik bedoel de opening aan de achterkant van de computer waar je de 230v stekker insteek, kan bij mij niet want gat is te klein.
dan heb je geen standaart case lijkt me :?

mijn kast is gewoon dat hele achterdeel open :X
net waar de schroevenkomen zit een stukje metaal van de kast.

ff opt plaatje w8en dan snappen we het vast een stuk beter :Y)

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Hier is dan het plaatje met mijn 1337 paint skills >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2372/thumb.png

Al het goudkleurige is de voeding. Nu zie dat de voedingconnector niet voor de opening zit (dat zwarte ovaal met drie witte streepjes, nee is geen gezichtje :))
En natuurlijk zitten er ook de schroefgaatjes bij voor Ou-tannu :)

Nu wilde ik dus de afstand van de voedingsconnector tot de buitenzijde van de omhuizing van de Q-tec voeding. Als deze afstand dan voldoende is koop ik deze en anders moet ik opzoek naar een andere voeding. Is een beetje stom om een voeding te kopen waar de connector weer niet voor de opening komt. :P

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

Ik heb een 300watt q-tec in mijn kast zitten en bij mij kwam net het hoekje van een van de overbodige schroefgaten op zo'n platic stukje stopcontact, ik heb dit hoekje 5mm oid gewoon opzij gebogen en de boel goed stevig aangedraaid zodat de voeding weer recht zat.

ps 1, heb je je voeding ook onderteboven geprobeert?
ps 2, als je een kast hebt en je kunt er geen standaart voedingen in kwijt wordt het dan eigenlijk niet hoe dan ook tijd voor een beetje dremelen?

kortom de stopcontacten op een q-tec zitten vrij ver naar buiten.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

dat is ongeveer 1,5 cm van de rand van het stekker slot
alleen mijn voeding zit er op zijn kop in
zodat de fan die afzuigt recht boven de cpu hangt :O

btw als je voeding niet past ga je toch gewoon terug naar de winkel. dan vraag je gewoon of je hem mag terug brengen als hij niet past... :D

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
killercow schreef op 22 February 2003 @ 14:06:
Ik heb een 300watt q-tec in mijn kast zitten en bij mij kwam net het hoekje van een van de overbodige schroefgaten op zo'n platic stukje stopcontact, ik heb dit hoekje 5mm oid gewoon opzij gebogen en de boel goed stevig aangedraaid zodat de voeding weer recht zat.

ps 1, heb je je voeding ook onderteboven geprobeert?
ps 2, als je een kast hebt en je kunt er geen standaart voedingen in kwijt wordt het dan eigenlijk niet hoe dan ook tijd voor een beetje dremelen?

kortom de stopcontacten op een q-tec zitten vrij ver naar buiten.
1) Voor de duidelijkheid ik heb de voeding dus nog niet, want wilde eerst ff zekerheid.
2) Nee, geen zin om in deze kast te dremelen.

To ver or not to ver, thats the question. Maar zou je die afstand van jouw 300W Q-tec ff op willen meten? :>

Of lopen er hier mensen rond die al een 400W Q-tec voeding hebben en dit ff voor mij willen doen? O+

Thanks OB6SION.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 14:07:
dat is ongeveer 1,5 cm van de rand van het stekker slot
alleen mijn voeding zit er op zijn kop in
zodat de fan die afzuigt recht boven de cpu hangt :O

btw als je voeding niet past ga je toch gewoon terug naar de winkel. dan vraag je gewoon of je hem mag terug brengen als hij niet past... :D
Zo wilde ik hem in ieder geval ook ophangen en denk dat het wel gaat lukken/passen.

De afstand bij die andere voeding was 0,5 cm en kwam idd 1 cm tekort dus als het 1,5 cm is moet het passen. _/-\o_

Verwijderd

anders zou je op de voeding zelf even met een ijzerzaagje een klein hoekje moeten afzagen

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

het bovenste stop contact zit van de boven en zij kant nog geen 8 mm weg, kortom je hebt zeker bij die 300 watt last van te weinig ruimte. de stekker zit dus helemaal in de hoek van de voeding.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Ik heb een Q-tec 400 w in een coolermaster stacker. Kon hem er zo (ondersteboven) in hangen... Daar dus in het geheel geen last mee. Bij mij is het alleen zo vreemd dat de 20 pin connector (via een adaptor naar 24 pin) niet op mijn msi 915p neo2 past. Begrijp er geen hol van en wil de boel niet te veel aandrukken, want het moet toch gewoon op elkaar in kunnen klikken?

Michiel

• Mentalist
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Michiel, een 2 jaar oud topic kicken is niet de bedoeling. Open een nieuw topic met je vraag want dit is offtopic :). Kijk dan ook of je wat foto's kan maken van de situatie, want nu is moeilijk te zien hoe het precies gaat..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.