Toon posts:

Windows XP niet boot na uitbouwen HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen! ik zal even mijn probleem uitleggen...

De Achtergrond

een tijdje terug crashte de harde schijf in m'n server (40 gig maxtor) en wou ik die vervangen met de 40 gig uit m'n gewone computer (daar zat één van 40 en één van 80 in) dit omzetten ging goed, maar nu heb ik het volgende probleem;

Het Probleem

ik draaide altijd een multiboot op die PC (windows 98 SE en windows XP pro) en de harde schijf van 40 gigabyte was altijd de master. nu ik die verwijderd heb en die van 80 op master heb gezet, wil windows XP niet meer opstarten (die op die van 80 staat) wat is hier het probleem? hij detecteerd de harde schijf wel en ik kan er met een bootfloppy op komen maar bij het opstarten heeft windows XP er blijkbaar geen zin in.... dit is vast iets heel simpels maar ik kom er even niet uit. windows XP opnieuw installeren is geen optie omdat hij dan mijn documenten overschijft en dat kan absoluut niet.

Mogelijke Oplossingen

zelf zat ik te denken aan een boot.ini schijven. iemand enig idee hoe die er uit moet gaan zien? ook heb ik ergens gelezen dat 'fdisk /mbr' een goed idee zou zijn, maar op een site (http://www.cknow.com/vtutor/vtfdiskmbr.htm) las ik dat je dat nooit moet doen. dus als iemand nog een oplossing weet; ik sta overal open voor!

Geslijm

help me tweakers, you are my only hope! _/-\o_

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Windows-CD erin, rebooten, repair optie kiezen - dan zouden je documenten behouden moeten blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 12:22 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
die repair optie opent die geen console achtige mode waarin je met commando's zelf dingen moet repareren? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 12:24 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

nope.

Doe anders ff [google=xp repair install].

[disclaimer]no guarantees are given[/disclaimer] maar ik heb m'n eigen systeem ook wel eens zo gered.

[ Voor 32% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 12:43 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerdtd, maar er was in dat menu geen optie om een windows XP installatie te repareren :( nog ideeën?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nadat je akkoord gaat met de license agreement krijg je geen repair-optie? Welke versie gebruik je?

Trouwens, in het linkje onder "nope" staat "If Repair is not one of the options, read this Warning!" dus surf daar ff naartoe en kijk wat je verder kan proberen.

[ Voor 46% gewijzigd door Rataplan op 22-02-2003 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het gelezen maar onder dat link staat min of meer 'dan heb je pech'

ik hoorde net van een klasgenoot dat in de recovery console 'fixboot' doen wel es zou kunnen helpen. lijkt jullie dat een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb fixboot gedaan en nou zegt ie "NTLDR missing" bij het opstarten... wat nu?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[flauw]Dat moet je aan je klasgenoot vragen :P[/flauw]

Ik geloof dat je ook "fixmbr" moet doen, search maar ff. Is vaker langsgekomen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fixboot EN fixmbr, werkt dat niet, gewoon een reinstall.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 14:37:
ok ik heb fixboot gedaan en nou zegt ie "NTLDR missing" bij het opstarten... wat nu?

NT Loader staat op de verkeerde plek. Ook al eens gehad en staat uitgebreid gedocumenteerd (bij MS-K en in onze WOS faq ;) ) Ik heb toen uit gemak een herinstall gedaan maar is niet altijd noodzakelijk :)

Nu ik er toch ben: dit is meer een WOS vraagje geworden :)

Een hele boel over je laatste probleem: ntldr
en nog veel meer hier: nog meer ntldr

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 21:20 ]

Pagina: 1