Ik heb een probleem met het plaatsen van de uitkomst van een berekening in een database. Ik weet niet echt veel van asp en voor het volgende heb ik in de vele tutorials nog niets kunnen vinden.
Wat er dus gebeurt is dat er 2 getallen uit een formulier worden gelezen en daar word een berekening mee gedaan. Nu moet de uitkomst van de berekening in een record in een database geplaatst worden.
dim a, b, c
b = Request.Form("txt1")
c = Request.Form("txt2")
Set a = b - c
Als ik gewoon iets uit het formulier naar de database wil schrijven gaat het wel goed. Als ik een berekening heb gedaan niet. Wat ik dus nog moet doen is iets als
Request.Form(txt3") = a
maar dat gaat niet goed.
Weet iemand hoe het wel moet?
De melding die ik krijg is de volgende, waarbij 222 de uitkomst van de berekening is;
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: '[number: 222]'
Wat er dus gebeurt is dat er 2 getallen uit een formulier worden gelezen en daar word een berekening mee gedaan. Nu moet de uitkomst van de berekening in een record in een database geplaatst worden.
dim a, b, c
b = Request.Form("txt1")
c = Request.Form("txt2")
Set a = b - c
Als ik gewoon iets uit het formulier naar de database wil schrijven gaat het wel goed. Als ik een berekening heb gedaan niet. Wat ik dus nog moet doen is iets als
Request.Form(txt3") = a
maar dat gaat niet goed.
Weet iemand hoe het wel moet?
De melding die ik krijg is de volgende, waarbij 222 de uitkomst van de berekening is;
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: '[number: 222]'
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 12:19 ]