Internetten in Kenia

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Deze zomer gaan wij op reis in Kenia. Wij gaan daar 2 kerken bouwen voor de mensen daar.
Wij hebben daar veel acties voor gehouden en zijn al een jaar bezig met de voorbereidingen. Nu willen we de mensen thuis een beetje op de hoogte houden wat er zoal gebeurt in Kenia.

Wij hebben al een website die simpel te onderhouden is en die zou ik graag vanuit kenia willen bedienen met misschien het plaatsen van foto's.

Weet iemand hoe de internet verbindingen daar zijn? We komen af en toe in de stad Eldoret en ik hoop dat ze daar wel een internetverbinding hebben ergens. Maar ik heb al op diverse plaatsen gezocht maar een plaatselijke zendingswerker vertelde me dat er alleen e-mail mogelijkheden waren :? Internet via de mobiele telefoon word me te duur daar.

Hebben jullie ervaringen of weten jullie meer over mogelijkheden met internet op afgelegen plaatsen. Ik weet dat er ook mobiele sattelietcommunicatiekoffertjes zijn, zijn die ergens te huur ofzo? Of moet ik het thuisfront maar gewoon laten wachten tot thuiskomst?

[ Voor 3% gewijzigd door WouterG op 22-02-2003 11:58 ]

Verwijderd

Ik heb zelf 4 jaar in kenia gewoond en ik kan zeggen dat de servers het probleem niet zullen zijn. Het probleem is dat ze nogal eens de stroom en telefoonlijnen slopen. Ik weet uit ervaring dat je regelmatig geen telefoon/licht/water zult hebben. Daarom wordt er ook zoveel mobiel gebeld. Het mobiele netwerk is beter dan het vaste :D . Maar als het niet erg is dat je af en toe een weekje moet wachten is het verder geen probleem.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:04:
Ik heb zelf 4 jaar in kenia gewoond en ik kan zeggen dat de servers het probleem niet zullen zijn. Het probleem is dat ze nogal eens de stroom en telefoonlijnen slopen. Ik weet uit ervaring dat je regelmatig geen telefoon/licht/water zult hebben. Daarom wordt er ook zoveel mobiel gebeld. Het mobiele netwerk is beter dan het vaste :D . Maar als het niet erg is dat je af en toe een weekje moet wachten is het verder geen probleem.
Hey, gaaf dat je er gewoond hebt! Weet je ook wat over de snelheid daar? Is het mogelijk om foto's te versturen? Wat zijn de kosten per minuut en zijn er gewoon lokale inbelnummers. Als je een goede provider weet dan hoor ik het graag.
Dan stuur ik eens een mailtje om een abbotje te regelen voor een maand.

Verwijderd

Tomcat schreef op 22 februari 2003 @ 12:07:
[...]

Hey, gaaf dat je er gewoond hebt! Weet je ook wat over de snelheid daar? Is het mogelijk om foto's te versturen? Wat zijn de kosten per minuut en zijn er gewoon lokale inbelnummers. Als je een goede provider weet dan hoor ik het graag.
Dan stuur ik eens een mailtje om een abbotje te regelen voor een maand.
Het is voor mij ook al 10 jaar geleden. Toen ik er woonde hadden we nog niet eens internet bovendien was ik toen 2-5 :D. De Tarieven zijn ongeveer gelijk aan die in nederland. Aangezien ik in mombasa gewoond heb weet ik alleen maar servers daar in de buurt. Eldoret ligt nogal een eindje daar vandaan dus voor een server zal je zelf moeten zoeken. De snelheid zal ongeveer gelijk zijn met in nederland over een modem. Foto's kunnen natuurlijk ook. Als je maar in kan bellen op een server kan je alles wat hier ook kan.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40
Ze hebben er wel een isp lijk maar eens op gric.com

Als je isp hier in nederland aangesloten is hoef je niet eens overtestappen.

zie: http://pbs.gric.com/servl...ldoret&country=Kenya&w=10

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
HermeS schreef op 22 February 2003 @ 12:20:
Ze hebben er wel een isp lijk maar eens op gric.com

Als je isp hier in nederland aangesloten is hoef je niet eens overtestappen.

zie: http://pbs.gric.com/servl...ldoret&country=Kenya&w=10
Bedankt voor de tip! Ik heb nu een nederlandse internetprovider gevonden waarmee ik daar kan inbellen en tegen lokaal tarief kan internetten met telefoonlijn. Nu nog even een laptop met 56k en usb regelen en alles is geregeld.
Pagina: 1