Xbox live op Wireless Lan

Pagina: 1
Acties:

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb thuis een draadloos netwerk tussen twee computers met een Access point er tussen. Op de computer die beneden staat komt internet binnen en deelt dat dan met de computer boven.
Nu heb ik boven voor mijn xbox ook internet nodig om xbox live te kunnen gebruiken. Wat moet ik doen zodat dit werkt?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de internetverbinding te delen bij de computer die geen directe internetverbinding heeft?

Verwijderd

je kan toch niet met een xbox zomaar op een netwerk :?

Verwijderd

ja toch wel ik heb hem hier lopen met linux op mijn netwerk dus ja lukt.

alleen weet ik niet zeker of dat draadloze wel zal gaan lukken maar het valt te proberen.
ja zou eigenlijk ook moeten kunnen maar dan moet je de computer wel op internet deling instellen.

greetz mystery

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Kijk eens op de site van Xbox Live over de aansluit mogelijkheden.
Je verhaal gelezen te hebben denk ik dat je bij Windows ICS Connection moet kijken.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt òf een wireless bridge aanschaffen (bevobbeld de WET11); apparaatje met aan de ene kant een RJ45 stopcontactje waarin een stekkertje met een touwtje naar je XBox en aan de andere kant een WiFi client, òf je kunt het touwtje van je XBox rechtstreeks in je Access Point prikken (als je Access Point ook een switch of hub is)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• puschkin
Brahiewahiewa schreef op 23 February 2003 @ 01:53:
Je kunt òf een wireless bridge aanschaffen (bevobbeld de WET11); apparaatje met aan de ene kant een RJ45 stopcontactje waarin een stekkertje met een touwtje naar je XBox en aan de andere kant een WiFi client, òf je kunt het touwtje van je XBox rechtstreeks in je Access Point prikken (als je Access Point ook een switch of hub is)
Ik heb echt heel weinig verstand van dit soort dingen, dus zou je me even willen uitleggen wat een wifi-client is. Ik dacht trouwens dat je een wireless bridge voor de xbox alleen met een router kon gebruiken.
Ik heb in mijn accesspoint wel een een aansluitmogelijkheid waar LAN bij staat. Kan ik dan internet direct delen via het access point?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Vertel eens wat meer over de apparatuur (merk & type) dat je gebruikt.

Een WI-FI "client" is gewoon een "iets" dat je op een WI-FI netwerk kan aansluiten. WI-FI staat voor draadloos (simpel gezegd).

De WET11 heeft dus een antennetje (potlood grote) en net zon LAN (Local Aria Network) gaatje als je Xbox. Door een kabeltje tussen de LANaansluiting van de Xbox en LAN aansluiting van de WET11 te stoppen maak je een koppeling tussen de Xbox en je WI-FI netwerk.

• puschkin
[quote]trankilo schreef op 23 February 2003 @ 23:50:
Vertel eens wat meer over de apparatuur (merk & type) dat je gebruikt.

Ik heb in beide computers een Belkin Wireless PCI adapter card met een wireless notebook card erin. Tussen de twee computers is nog een wireless access point van Belkin.

Voor Xbox live heb ik uitsluitend de internet verbinding nodig, ik heb wel een oplossing gezien met een router, ziehier. Is het ook mogelijk om iets voor elkaar te krijgen zonder die router?

Maakt het trouwens nog uit of die router van een ander merk is dan de andere wireless spullen?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Dat is precies wat wij bedoelde :D
De WET11 is het enige wat je hoeft aan te schaffen om je Xbox online te krijgen.

Het mooie van de WI-FI standaard is dat het niet merk gebonden is. Net als GSM bv is alles van verschillende merken, wat aan de WI-FI specificatie van je netwerk voldoet, met elkaar te gebruiken.

• puschkin
Het is dus wel noodzakelijk dat ik een router nog koop, omdat ik die nu niet heb. Kan een access-point trouwens ook als zo'n bridge dienen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

puschkin schreef op 26 February 2003 @ 00:39:
Het is dus wel noodzakelijk dat ik een router nog koop, omdat ik die nu niet heb. Kan een access-point trouwens ook als zo'n bridge dienen?
Nee, het is niet noodzakelijk dat je een router koopt, want dat doet een van beide PC's al. En ja, sommige Access Points kunnen als bridge dienen; nl die Access Points die een RJ45 poortje hebben met "LAN" erbij geschreven.

Jij gaat dus gewoon een straight CAT5 UTP kabeltje kopen, douwt het ene stekkertje in je XBox en het andere in het LAN poortje van je Access point. Je zet je PC die internet shared aan en daarna je XBox en je kunt Live het internet op.
Ben je nou happy?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1