Toon posts:

(letterlijk) Vage tekst in flash...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej, ik wil een flash site maken met tekst, maar als ik deze kleiner maak dan 12
word ie een beetje vaag, en is het amper meer te lezen |:(
Is hier wat aan te doen? zo ja, wat?

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Is waarschijnlijk teveel ge-anti-alliased... (dat betekend dat de randen van objecten, dus ook letters, smoother worden gemaakt door er pixels van een tussenliggende kleur naast te plaatsen). Maar bij kleine letters levert dit idd een té vaag beeld op ja...

Antialias uitzetten lijkt me dus! Succes.

Verwijderd

Of, wat je natuurlijk ook kan doen, als het tekst is die je toch niet hoeft te editen ... zoals de titel van je website of wat dan ook, dan kan je die gewoon in PS maken of welk ander graphisch programma en die dan met hoge qualiteit importeren ... dan behoudt hij nog meer detail.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Flash heeft de nare gewoonte sommige fonts zelfs op grotere grootte nog op te vullen in bijvoorbeeld het gaatje van de R, dit is inderdaad te voorkomen door het object uit z'n vector omgeving te halen en te importeren als JPG/GIF. Ik geloof trouwens dat er geen anti-alias functie in Flash zit, dat dit allemaal geregeld wordt.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

use device fonts aanvinken en gewoon een standaard font gebruiken zoals verdana of arial. Die wordt dan niet door flash maar door windows 'afgehandeld'. Dan worden ze dus op kleine groottes niet ge-antialiased.

Dit is beter dan je movie op low-quality mode te zetten omdat in dat geval je vectors ook niet gealtialiased worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 00:12 ]