Toon posts:

Tv out geeft grijs beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowat alle FAQS gelezen, ik had eerst een Nvidia Geforce2 MX400/400 MX met tv out, die had ik op me tv aangesloten met SVHS --> Scart. Deed het perfect, geluid ging via versterker, heb nu nieuwe kaart gekocht, de Hercules Ati radeon 9000 pro 128 MB AGP. met dezelfde kabel aangesloten, heb beeld maar is wel grijs. aan de kabel kan het niet liggen. Instelling staat op pal, NTSC doet het niet, al gebrobeerd. heb geen video composite output, alleen SVHS. snap er helemaal niks meer van.
met me oude kaart gebruikte ik tvtool om de tv out aan te doen, de laatste update van nvidea zorge ervoor dat dit niet meer via instellingen van beeldscherm kon. kan iemand mij helpen

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 18:29
Sommige fabrikanten gebruiken hun eigen pincombinaties bij SVHS, de mijne heeft bijvoorbeeld zlefs 8 pinnen (waarachter dus ook een converter naar composite past), terwijl er maar 4 nodig zijn voor SVHS (+ ground)

heb je geen kabel bij die kaart gekregen, zodat je zeker weet dat dat goed zit.

zorg verder dat je alles héél goed aangedrukt hebt, dat bleek bij mij dus het probleem te zijn

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Kijk eens of je wel pal b hebt of zo en niet wat anders...

Verwijderd

hetzelde probleem hiero voorlopig gebruik ik tvtool alleen mis ik wel dat dualview :'(
Maar grote kans dat je tv geen svhs ondersteunt, de mx versie stuurde volgens mij svhs en composiet uit daardoor kon je wel kleur krijgen.
De ti4200 en radeon 9500 sturen echt alleen svhs uit.

Voor mij dus nog ff doorsparen naar een tv :(

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is De grote tv-out FAQ beter lezen en proberen om aan een converterkabeltje te komen, die het signaal dus OMZET naar composite signaal.

Dit topic is gesloten.