Toon posts:

Asus P2B BIOS resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in topic aangegeven heb ik een Asus P2B mobo waarvan het BIOS gereset moet worden, omdat ie waarschijnlijk door een virus geinfecteerd is.

De PC boot namelijk tot de POST en vervolgens doet ie niks meer. Het BIOS menu openen lukt ook niet.

Ik heb de batterij er al een tijdje uitgehad (ook voedingsstekker eruit), maar dit heeft geen resultaat. Ook heb ik de handleiding erbij gezocht en daar wordt aangegeven dat ik 2 pennetjes moet kortsluiten.

Is dit kortsluiten nog nodig nadat de batterij er uit is geweest en hoe doe ik dat kortsluiten precies. (Er kan geen jumper over de pennetjes worden geplaatst)

Moet de batterij op het moederbord zitten en de stekker er uit of moet ik pc inschakelen en dan de pennetjes kortsluiten? Ik weet me geen raad....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 01:18 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Probeer eens te resetten dus jumper omzetten :), pc aan gaan. Krijg je waarschijnlijk GEEN beeld, weer uit zetten. En dan jumper terug zetten en weer aanlaten vliegen :). Als het goed is is je hele bios gereset.

Ik weet niet hoe lang de batterij er uit moet, misschien wel meer dan een uur, staat zeker niks in je boekje of wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik zei "er kan geen jumper over de pennetjes worden geplaatst". Het zijn namelijk 2 hele korte pennetjes die ik ook pas na grondig speurwerk vond..

De oplossing die jij aandraagt wist ik zelf ook, zolang er pennetjes zijn waar een jumpertje overheen gezet kan worden

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Wat waarschijnlijk wel helpt is de batterij + voeding eruit. Nachtje slapen, alles weer terug zetten en dan vind ik dat dat Asus ding zich wel gereset heeft :) hoop ik.

tvw

• Termi
  • Laatst online: 06:31
ShotGun schreef op 22 February 2003 @ 01:41:
Wat waarschijnlijk wel helpt is de batterij + voeding eruit. Nachtje slapen, alles weer terug zetten en dan vind ik dat dat Asus ding zich wel gereset heeft :) hoop ik.
Maar het kan ook zijn , dat je een nieuwe bios moet kopen bij Asus omdat ding opgang te krijgen.

• Shunt
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

punt 1
als je bios door een virus is aangetast (wat al hoogst onwaarschijnlijk is) heb je niets aan resetten
punt 2
wrom zet je niet gewoon een schroevendraaier of iets anders op de 2 puntjes ??
beetje creatief zijn :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

kheb ut ook wel eens gehad....gewoon kortsluiten die twee pennetjes en eventueel zie je een vonkje oid.... :( dan weet je in ieder geval dat het daarna bij MIJ wel goed ging. Na x of twee kwam ie bij mij weer op. (gelukkig).

Verwijderd

Topicstarter
Dat was nou juist het punt waar ik over twijfel: wanneer moet ik die puntjes kortsluiten, als PC aanstaat en er dus spanning op staat?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik zou het doen als de PC uitstaat hoor, anders kan het voor rare effecten gaan zorgen.

Dus met batterij erin, maar met de voedingskabel eruit.

[ Voor 27% gewijzigd door Leon T op 22-02-2003 08:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
met of zonder batterijen en voedingskabel in voeding, ik wil graag duidelijkheid en een PC die het overleeft

Ik heb die pennetjes namelijk al kortgesloten met batterij erop en zonder batterij erop; niks levert resultaat op.

Zal BIOS wel kapot zijn. PC was wel geinfecteerd door tig virussen, maar iemand hier acht de kans dat het hier om een virus gaat klein..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 08:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 08:33:
Dat was nou juist het punt waar ik over twijfel: wanneer moet ik die puntjes kortsluiten, als PC aanstaat en er dus spanning op staat?
ja je moet die puntjes kortsluiten asus heeft geen jumpertje (volgens mij ) om een bios te resetten .
en bij het resetten is het beter dat de pc uit staat anders kun je je pc beschadigen
een tip: pak een schroeven draaier en hoe die tegen die puntjes een paar minuten om zeker er van te zijn dat je bios gereset is.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 08:33:
Meestal doe je dat als hij uit staat,
maar het kan geen kwaad als hij aan staat zover ik weet.
Heb je trouwens nog een oude ISA vga kaart liggen (zwarte slot)?
Zelf heb ik wel eens een schijnbaar dood mobo
toch weer aan de gang gekregen door een antieke grafische kaart te plaatsen.
Daarna kan je in de bios, set factory defaults instellen.
Daarna vervang je die grafische kaart weer door een AGP model (bruine slot).
En hij doet het weer goed.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Update: PC gaat na 5 minuten door met booten en blijft dan hangen met Trend ChipAwayVirus On Guard en vervolgens vind ie IDE poorten. Na melding CMOS checksum error blijft ie weer hangen..

Er zit dus progressie in ;-)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Resetten met contactpuntjes doe je met stekker eruit en batterij erin. Ook een optie is misschien dat de batterij leeg is. Kan ook errors geven misschien. BIOS flashen is ook een optie, maar zo ver kom je niet dus...
Pagina: 1