Toon posts:

welk tft scherm doet 1400x1050?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Laptop met een 15" 1400x1050 scherm, nu wil ik er een 2e scherm bij hebben die dezelfde resolutie doet bij de zelfde schermafmeting.

en ook nog eens in hoogte verstelbaar is zodat hij op zelfde hoogte komt als de laptop.

liefst ook nog zwart.

de laptop terug zetten naar 1024 is geen optie omdat het beeld er dan niet uitziet.

Kortom:
TFT
1400x1050
15"
in hoogte verstelbaar
zwart
analooge aansluiting
geen speakers

is dit er uberhout wel?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
ik loop al wat jaartjes mee maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Zoveel pixels op een 15"scherm.... maar dan is alles toch zo belachelijk klein dat je geen hout meer ziet :? Ik vind de native 1280x1024 voor 17" LCD's vaak al aan de hoge kant.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 09:43 ]

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 06:58
1400 is een vrij normale resolutie die je wel in unix omgevingen tegenkomt. Dell heeft dit in notebooks (gehad?) met 15" scherm. Op mijn werk heb ik zelfs een Dell met 1600x1200 op 15" ... da's pas klein.
Maar of deze resolutie ook in een los scherm te verkrijgen is ... ? ik weet het niet want ik ben ze nog nooit tegengekomen.

succes.

Yamaha FZ1 :-)

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Q-bone

Dusss...

1400 x 1050 zit meestal op de duurdere laprop schermen, misschien heb je daar wat aan...

bla?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Q-bone schreef op 22 February 2003 @ 10:54:
1400 x 1050 zit meestal op de duurdere laprop schermen, misschien heb je daar wat aan...
Daar heeft ie ongetwijfeld niets aan, aangezien de TS al zo'n laptop heeft.
Ik maar eruit op dat hij op zoek is naar een los scherm met dezelfde resolutie als het laptop scherm.

Ik ben ze ook nog nooit tegengekomen. Ik denk als je persé die resolutie op een extern scherm wil dat je al gauw vastzit aan een (goede) CRT monitor. (Die op zich, mits je een goed hebt (sony, eizo) een net zo goed beeld als een TFT kunnen geven)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Voor zover ik weet bestaan ze niet - en dat vind ik op zich best raar. Want ik heb ook een laptop met zo'n 1400x1050-scherm, en ik vind dat echt niet te klein, er past lekker veel op het scherm. Zou het soms een onmogelijkheid in het productieproces zijn (lijkt me op zich sterk, want als het voor laptops kan, waarom dan niet als standalone) of onwil (dat je als je een hogere reso wil, maar gewoon een groter scherm moet kopen)? Vraag is er in ieder geval wel naar - ik heb deze vraag al vaker voorbij zien komen - dus daaraan zal het zeker niet liggen...

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp moet ik nog een keer de zelfde laptop kopen en dan een behuising om mijn scherm heen modden?

Verwijderd

Dat zijn de zogenaamde SXGA+ schermen en die worden volgens mij alleen in laptops geleverd.

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 21:54
TFT met een nog hogere resolutie kopen en ermee leren leven dat je wat teveel betaald hebt en dat van die 1600x1280 resolutie een aantal pixeltjes niet gebruikt worden?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Behalve bij laptops zijn er géén 'losse' TFT schermen met die resolutie te vinden. Een andere optie is die zoals die koekoek :) hierboven al zei.

Eventueel zou je aanvullend eens kunnen zoeken naar een softwarematige oplossing om op de genoemde 1600x1280 een overlay te krijgen met de door jou gewenste resolutie.

Ik gebruikte ooit een programma wat perfect een window bovenop mijn desktop toverde in elke gewenste resolutie. Op je desktop zwart als achtergrond kiezen et voila (denk ik)

ARME AOW’er

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Is het wel zo dat je laptop ook een output heeft van 1400x1050? Als dit zo zou zijn zou dit niet zo heel handig zijn. Aangezien de tft schermen altijd een native hebben die zowel ideaal, als aanbevolen, als enige resolutie is die scherp is. Dan zou het onmogelijk zijn om uit jouw laptop op een TFT een fatsoenlijk beeld te laten komen. Dus kijk eerst eens goed of je de output resolutie kan vinden.

Ceci n'est pas une signature!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

vehpol schreef op 23 February 2003 @ 22:07:
Is het wel zo dat je laptop ook een output heeft van 1400x1050? Als dit zo zou zijn zou dit niet zo heel handig zijn. Aangezien de tft schermen altijd een native hebben die zowel ideaal, als aanbevolen, als enige resolutie is die scherp is. Dan zou het onmogelijk zijn om uit jouw laptop op een TFT een fatsoenlijk beeld te laten komen. Dus kijk eerst eens goed of je de output resolutie kan vinden.
De 15.1" en sommige 14.1" TFT panels van laptops hebben inderdaad vaker een SXGA+ of zelfs een UXGA panel wat resp. een resolutie van 1400x1050 en 1600x1200 kunnen weergeven.
Dit zijn dan de echte native resoluties. Maw. de panels hebben zoveel pixels.
Deze bestaan echter niet voor 'gewone' losse TFT monitoren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 23 February 2003 @ 22:01:
Behalve bij laptops zijn er géén 'losse' TFT schermen met die resolutie te vinden. Een andere optie is die zoals die koekoek :) hierboven al zei.

Eventueel zou je aanvullend eens kunnen zoeken naar een softwarematige oplossing om op de genoemde 1600x1280 een overlay te krijgen met de door jou gewenste resolutie.

Ik gebruikte ooit een programma wat perfect een window bovenop mijn desktop toverde in elke gewenste resolutie. Op je desktop zwart als achtergrond kiezen et voila (denk ik)
dan is het weer niet mooi omdat een tft voor die resolutie is gemaakt.

----->>>> zijn er echt geen andere oplosingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 01:36 ]

Pagina: 1