Toon posts:

Draytek 2200E of 2600???

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk m'n modem opgeblazen en ben dus op zoek naar een nieuwe ADSL router. Aangezien ik niet veel geld heb zit ik erg te lonken naar de Draytek 2200E. Deze is nu redelijk goedkoop (€105,-). Ik zit echter te twijfelen of ik nog even zal doorsparen voor een Draytek 2600 (€190,-). De vraag is of het daadwerkelijk €85,- meer waard is...wat is jullie ervaring met deze routers?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
www.draytek.nl en vergelijk :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
De 2600 is bijna hetzelfde....maar daar zit ook direct een modem bij ingebouwd.

http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
Er is echt onmenselijk VEEL te vinden over deze routers hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de verschillen heb ik al gelezen. Het enige wat interessant zou kunnen zijn is uPnP. Maar laat ik het anders stellen. Zijn de verschillen die er zijn tussen de routers dat verschil in geld nou echt waard? Ik bedoel, werkt MSN dan niet via een Draytek 2200E? En spelletjes ook niet? Ik kon nl. op mijn vorige router sommige spellen die via MSN gingen niet spelen, niet dat dat me echt boeit...weant de games die ik online speel (RTcW/MoHAA/SOF/etc) die werk(t)en wel goed. Videoconferencing was niet mogelijk, maar kennelijk wel met de 2600. VPN is niet interessant voor een thuis gebruiker, maar als ik niet meer online kan gamen wordt ik maf... ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Dit hoort in ieder geval meer in NT thuis...

En even de tip voor de topicstarter: als je je startpost nu had uitgebreid met het verhaal uit je tweede post, dan was het vanaf het begin al veel duidelijker geweest.. Anders is het echt zo'n 'wat moet ik kopen' vraag..

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:09:
Ja, de verschillen heb ik al gelezen. Het enige wat interessant zou kunnen zijn is uPnP. Maar laat ik het anders stellen. Zijn de verschillen die er zijn tussen de routers dat verschil in geld nou echt waard? Ik bedoel, werkt MSN dan niet via een Draytek 2200E? En spelletjes ook niet? Ik kon nl. op mijn vorige router sommige spellen die via MSN gingen niet spelen, niet dat dat me echt boeit...weant de games die ik online speel (RTcW/MoHAA/SOF/etc) die werk(t)en wel goed. Videoconferencing was niet mogelijk, maar kennelijk wel met de 2600. VPN is niet interessant voor een thuis gebruiker, maar als ik niet meer online kan gamen wordt ik maf... ;)
Alles (behalve uPnP) op de 2600 zit ook op de 2200E.
Alleen heeft de 2600 een ingebouwde ADSL modem.
Dus als je zelf al een ADSL modem hebt dan kiezen voor de 2200E.
Heb je gelijk als voordeel dat je de router ook nog kan gebruiken
als je ooit eens overstapt naar een andere internet variant.
Zelf heb ik hem ook, de 2200E via adsl (Mxstream),
Een kennis van mij gebruikt een 2200E in combinatie met Chello/kabel internet.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.