Kiezen Soundstorm/Audigy

Pagina: 1
Acties:

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:53
Yow!

Ik zit met een dillema (tje). Ik krijg binnenkort een nieuw nforce2 mobo met soundstorm geludschip. Ik heb al een sb: audigy (player). Wat zal ik gebruiken? De audigy kan ik opzich wel slijten maar....Ik heb een creative DTT3500 speakerset. Deze heeft een externe DD decoder, de aansluit mogelijkheden zijn voor PCM: 4 kanaals analoog (2x minijack), of 6 kanaals digitaal, (met een digitale DIN). De laatste heb ik gebruikt voor het aansluiten van de audigy.

Als ik de soundstorm wil aansluiten dan kan ik niet de DIN gebruiken, maar de SPDIF. Er zit ook een SPDIF (in)op mijn decoder, maar dan heb ik niet de mogelijkheid om gebruik te maken van de ingebouwde CMSS geluidsmodussen van de decoder,waar ik toch wel op gesteld ben.

Mijn vraag is, wat zal ik gebruiken? De audigy of de soundstorm? En in geval van de soundstorm, zit er ook ingebouwde movie en/of muziek modi op die het stereobeeld upmixen naar 5.1 (btw decoder hep ook dolby prologic, maar ik vind de cmss movie-mode toch beter klinken).

Heeft iemand ervaring met de MCP-T?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat zijn CMSS©®™ Geluidsmodussen :?

• KinG PopLa
cmss = creative multi speaker surround, het zit ook in de creative-taskbar op de live en audigy volgens mij. Wat CMSS doet is het upmixen van 2-kanaals geluid naar 4, 5 of 6 kanalen. Het verschil tussen movie en music mode is dat bij movie mode de stemmen naar de centre (bij 6 kanalen) speaker stuurt, en de rest van de audio naar de overgebleven 4 speakers (soms met leuke surround effecten waardoor een divx-je toch wat leuker klinkt). Met music verdeelt CMSS de track gelijk over de 6 kanalen

Verwijderd

pak gewoon de audigy, al is het maar om de goede kwaliteiten in games met eax!

• KinG PopLa
tja, maar geld hé ;)...nevermind ik kijk wel als ik ze hep, ik vroeg me af of er echt een heel groot gat tussen de 2 zat....

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

KinG PopLa schreef op 22 februari 2003 @ 19:38:
tja, maar geld hé ;)...nevermind ik kijk wel als ik ze hep, ik vroeg me af of er echt een heel groot gat tussen de 2 zat....
Het is dat ik al een Audigy Platinum heb, want anders had ik waarschijnlijk de onboard chip van mijn nieuwe mobo gebruikt. Is ook 5.1 en klinkt prima. Ze zijn beiden wel goed. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Die CMSS van je DTT3500 zul je echt niet missen als je gebruik maakt van de soundstorm techniek.
Ben in het bezit van een Logitech Z-680 en een Abit NF7-S moederbordje die via de optische uitgang is aangesloten op de 680, het geluid is erg goed in Dolby Digital modus en doet dan niks onder voor de Audigy.
Als je 5.1 speakers instelt wordt het signaal automatisch geupmixt naar 6 kanalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 23:23 ]

• KinG PopLa
maar dan heb ik niet de movie-mode die divx films juist leuk upmixt alsof ze DD zijn ge-encodeerd, en tja is eax AHD een groot gemis?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Waarom luister je niet gewoon zelf en beoordeeld dan zelf welke je wilt gebruiken?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Een onboard soundcard veroorzaakt meer processor-belasting, dan een "losse"geluidskaart, die zijn eigen processor heeft. Dat merk je vooral bij het gamen, waar (geluids-)hardware acceleratie al heel gauw zorgt voor minder frames.

De Audigy is i.i.g. bij games niet te evenaren, en je hebt de kaart al. Dus....

Ik zou zeker zeggen: Gebruik de Audigy. Ik heb ook een nForce 2 Mobo (Soltek SL-75FRN) en ben er zeer tevreden mee, maar heb de onboard-sound disabled in de BIOS en gebruik met plezier mijn Audigy!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
KinG PopLa schreef op 21 februari 2003 @ 23:52:
cmss = creative multi speaker surround, het zit ook in de creative-taskbar op de live en audigy volgens mij. Wat CMSS doet is het upmixen van 2-kanaals geluid naar 4, 5 of 6 kanalen. Het verschil tussen movie en music mode is dat bij movie mode de stemmen naar de centre (bij 6 kanalen) speaker stuurt, en de rest van de audio naar de overgebleven 4 speakers (soms met leuke surround effecten waardoor een divx-je toch wat leuker klinkt). Met music verdeelt CMSS de track gelijk over de 6 kanalen
Als je een nForce2 koopt met MCP-T (dolby digital) dan kan je APU dat ook, maar on the fly. Gewoon een 2 kanaals mp3 upmixen naar 5.1 sound. Heet bij nForce2 DICE.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

ik zou ook voor de audigy gaan hij is het geld zeker waard (meer opties, minder processor belasting etc)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Scighera schreef op 24 February 2003 @ 06:46:
ik zou ook voor de audigy gaan hij is het geld zeker waard (meer opties, minder processor belasting etc)
blaat, audigy doet onder voor nforce apu qua processorbelasting en qua opties zou ik ook maar niet te hard roepen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:10:
[...]

blaat, audigy doet onder voor nforce apu qua processorbelasting en qua opties zou ik ook maar niet te hard roepen.
Beide onjuist... je moet het marketing gelul van nvidia niet zo geloven.

http://firingsquad.gamers...ersus_nforce2/default.asp
Pagina: 1