Ik heb een probleem met fopen, ik heb een script geschreven (uitgebreider dan dit natuurlijk maar hier gaat het fout) wat af en toe werkt. D.w.z. het werkt op mijn eigen computer (localhost) met internet explorer en het werkt op een server als ik konqueror(linux) gebruik.
Het is de bedoeling dat het script een file uitleest. Behalve in bovenstaande gevallen geeft het programma aan dat het bestand niet kan worden uitgelezen.
Wat gaat hier fout? Aan het script kan het niet zozeer liggen lijkt mij aangezien er wel gevallen zijn waar het wel goed werkt. Heeft fopen() nog aparte bijwerkingen?
In de php documentatie kon ik geen verklaring voor het feit vinden dat verschillende browser op dezelfde computer verschillende dingen deden.
Een voorbeeld:
Als ik vanaf een computer bij mij op school het programma aanroep op een andere server met konqueror doet ie het wel, maar als ik vanaf de zelfde computer met bijv. mozilla werk kan fopen het bestand niet laden. Ook met internet explorer lukt het niet op die server, maar wel weer op mij eigen localhost.
Ik hoop dat dit iemand bekend voorkomt en mij uit de brand kan helpen.
[link http://217.121.246.221/jeroen/test.php] link naar het programma [/link]
Het is de bedoeling dat het script een file uitleest. Behalve in bovenstaande gevallen geeft het programma aan dat het bestand niet kan worden uitgelezen.
Wat gaat hier fout? Aan het script kan het niet zozeer liggen lijkt mij aangezien er wel gevallen zijn waar het wel goed werkt. Heeft fopen() nog aparte bijwerkingen?
In de php documentatie kon ik geen verklaring voor het feit vinden dat verschillende browser op dezelfde computer verschillende dingen deden.
Een voorbeeld:
Als ik vanaf een computer bij mij op school het programma aanroep op een andere server met konqueror doet ie het wel, maar als ik vanaf de zelfde computer met bijv. mozilla werk kan fopen het bestand niet laden. Ook met internet explorer lukt het niet op die server, maar wel weer op mij eigen localhost.
Ik hoop dat dit iemand bekend voorkomt en mij uit de brand kan helpen.
[link http://217.121.246.221/jeroen/test.php] link naar het programma [/link]
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <? if(!isset($filename)) { //Het bestand is nog niet ingevoerd. ?> <FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="test.php"> Zoek bestand: <P> <INPUT NAME="filename" TYPE="file"> <P><INPUT TYPE="submit" VALUE="Ok"> <? } else { //Het bestand is ingevoerd. $fd = fopen ($filename, "r") ; //or die("Het bestand <strong>\"" . $filename . "\"</strong> kan niet worden geopend.<br>\n" ); print("Het bestand ". $filename ." is geopend"); fclose($fd); } ?> |