Toon posts:

display versterker knipert na hoge belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar dagen gelden een paar minuten mijn pa zijn philips fr 980 even flink op zijn staart getrapt tijdens de intro van die another day.

en na deze paar minuten genieten zetten ik de zooi zachter omdat de buren begonen te zeuren.

maar toen viel mijn oog op de display die aan het zachtjes aan en uit aan het floepen was. dat heeft hij een tijdje gedaan en toen was het over.

maar nu denk ik dat er iets stuk is in de voeding van de versterker aangezien die al eens stuk geweest is alleen was het toen het vermogens gedeelte voor de eindtrappen.
wat denk de tweaker over het voorval?

o ja ik heb hem niet te hard gezet want hij klonk nog keurig zuiver dus niks vervormde.

Verwijderd

dat heb ik ook bij mijn FR 931, maak je verder geen zorgen hij vraagt dan gewoon wat voltage en als hij dat niet kan krijgen zuigt hij het via het display... hij komt vaker voor als je je een versterker op een verlengcontact doos hebt.... Daarom zeggen ze altijd zet je versterker op hoofdcontact doos

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:02:
dat heb ik ook bij mijn FR 931
ik bedoel dus na de hoge belasting niet tijdens.

Verwijderd

Dan moet je het maar voor de zekerheid gaan laten nakijken. heb je er nu nog steeds last van ?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Misschien is dit de reden dat duurdere versterkers daarom ook 2 trafo's hebben.. Eentje voor de versterker en de andere voor de elektronica

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX schreef op 22 February 2003 @ 11:33:
Misschien is dit de reden dat duurdere versterkers daarom ook 2 trafo's hebben.. Eentje voor de versterker en de andere voor de elektronica

Dus in een versterker zit geen electronica , heb ik het toch altijd fout gedacht.
Dacht altijd dat de wat betere versterkers 2 transformatoren hadden , namelijk
een voor het linker kanaal en de tweede voor de rechter.
En in sommige receivers dacht ik een standby transformatortje te herkennen , maar ja ik weet nu hoe het zit.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 11:49:
[...]

Dus in een versterker zit geen electronica , heb ik het toch altijd fout gedacht.
Dacht altijd dat de wat betere versterkers 2 transformatoren hadden , namelijk
een voor het linker kanaal en de tweede voor de rechter.
En in sommige receivers dacht ik een standby transformatortje te herkennen , maar ja ik weet nu hoe het zit.
Dat kan ook nog. Dat die trafo er voor de standby functie in zit..

Maar ik zie geen probleem dat er een display knipperd.. Gister had ik een veel maffer probleem

Bij een maat van mij hebben we een HT gebouwd met 6 speakers. Beamer en een luie bank erbij en het feest is compleet.. Gigantisch stuk herrie wat de configuratie kan produceren :P.. Alleen de vliegtuig crash van fightclub is net iets te veel van te goede. De versterker zet zichzelf uit :( :(

AKA Rinkel weblog

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:37

JT

VETAK y0

Wat voor amp staat daar dan ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Hoe staan die speakers dan geschakeld?
Houden jullie wel rekening met de totale impedatie bij 6 speakers?

Verwijderd

Topicstarter
blijven we wel ontopic.

deze versterker [fr 980] heeft 1 trafo maar wel 2 gescheiden voedingen.

en tijdens de belasting doet hij gewoon braaf wat hij moet doen maar een 10 15 seconde als het volume weer normaal is dan gaat de display knipperen.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
denk dat je voeding een stukkie onderbemeten is en dat de spanning keldert bij de zware stukken

Verwijderd

Koop voortaan geen philips..... :P Nee, het is waarschijnlijk niks. Tenzij het normaal ook is. Maar dat is niet het geval.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

ik hou het er ook op dat de voeding(sgedeelte) waardeloos is bij oudere en goedkopere apparatuur, zelf heb ik ook een sony bakje gehad, doet het leuk, maa5r toen ik er iets veeleisendere speakers op ging had ik dezelfde fratsen, clippen als een gekte, en dat display knipperde ook.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Onder veel eisende speakers versta ik speakers met een sterk wisselende impedantie tot onder de 2 ohm de rest is gewoon een speaker.
Als dat ook het geval is het niet zo vreemd dat een goedkopere versterker het moeilijk heeft.

Ontopic:
Omdat het er na is gebeurt kan het inderdaad zijn dat er iets niet helemaal lekker is.
Ik denk ook dat je tijdens dat intro mischien wel iets te ver bent gegaan.

Als je er nu geen last meer van hebt moet je er niks van aantrekken blijft het probleem zich voordoen dan toch maar even openmaken of wegbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 16:41:
Koop voortaan geen philips..... :P Nee, het is waarschijnlijk niks. Tenzij het normaal ook is. Maar dat is niet het geval.
dit is niet nice aangezien deze versteker bij marantz gebouwd is en in alle versterkers phlips ic`s zitten.

is ovegens geen goedkoop ampje is een fr 980 een versterker van toen 1000 euro. eerste die voledig 5 kanalen had. maar hij heeft het sinds dien niet meer gehad. ik hoop dat het nooit mer terug komt. maar heeft verder niemand ervaringen met dit soort rare dingen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

JT schreef op 22 februari 2003 @ 12:39:
Wat voor amp staat daar dan ?
http://www.yamaha-audio.c...iver/rx-v630rds/index.php

Deze,

Die maat van mij werkt in de winkel waar die amp is gekocht. En daar konden ze ons melden dat het kwam dat de speakers te licht zijn voor de amp.. Hangen nu kleine sony's en 2 aiwa speakertjes aan..

Er wordt al gespaard voor zwaardere speakers :P :P

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
ik meende dat het topic over een andere subject ging als een yamaha versterker. :? :X

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 19:06:
[...]

dit is niet nice aangezien deze versteker bij marantz gebouwd is en in alle versterkers phlips ic`s zitten.

is ovegens geen goedkoop ampje is een fr 980 een versterker van toen 1000 euro. eerste die voledig 5 kanalen had. maar hij heeft het sinds dien niet meer gehad. ik hoop dat het nooit mer terug komt. maar heeft verder niemand ervaringen met dit soort rare dingen.
alleen die spullen worden wel volledig omgebouwd voordat het marantz logotje erop gaat.

vaak zijn dat voedings aanpassingen, maar ook betere en stabielere behuizing en interne bekabeleing etc.

Verwijderd

Dat ie niet goedkoop was zegt niet dat hij automatisch ook goede kwaliteit is.

Verwijderd

FFF schreef op 23 February 2003 @ 00:01:
[...]

alleen die spullen worden wel volledig omgebouwd voordat het marantz logotje erop gaat.

vaak zijn dat voedings aanpassingen, maar ook betere en stabielere behuizing en interne bekabeleing etc.
De eerste 900 serie spul van philips was volgensmij ontworpen door marantz, dit net als de sacd speler van philips (DAC board is ontworpen door Marantz, DVD gedeelte door een stel taiwanezen en philips die alles inelkaar knutselt en er een verkoopbaar consumenten product van maakt)

On Topic :

Ik heb vroeger ook ooit een philips fr 951 ? gehad ... een dolby prologic receiver met zo'n koude antrasiete coating. Bij deze viel het display af en toe uit ... na nader onderzoek bleek dat op de hoofd versterkreprint de draden waren losgetrild welke het display voeden ... ff solderen en weer jaren plecier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 19:00:
[...]

De eerste 900 serie spul van philips was volgensmij ontworpen door marantz, dit net als de sacd speler van philips (DAC board is ontworpen door Marantz, DVD gedeelte door een stel taiwanezen en philips die alles inelkaar knutselt en er een verkoopbaar consumenten product van maakt)

On Topic :

Ik heb vroeger ook ooit een philips fr 951 ? gehad ... een dolby prologic receiver met zo'n koude antrasiete coating. Bij deze viel het display af en toe uit ... na nader onderzoek bleek dat op de hoofd versterkreprint de draden waren losgetrild welke het display voeden ... ff solderen en weer jaren plecier.
zo iets heb ik gehad bij mijn video door het uitzeten en krimpen warm/koud willen de soldeer contacten wel eens los schieten. even zolderen en jaren lang plezier.
fr 980 is overgens wel een goede versterker een van de eerste met ac3 en digitale ingangen. en een ods menu op de tv.
Pagina: 1