Toon posts:

Alcatel speedtouch home pro op demon adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel speedtouch home modem met demon adsl alleen krijg ik het niet voor elkaar om demon over mijn alcatel te laten gaan, heb hem niet getweaked. Ik kon met google niks vinden en ben al een hele tijd aan het puzzelen, zit nu met dat "gratis" :r usb modem :(. Ik ben dus op zoek naar een handleiding hoe ik dit moet instellen, en met de handleidingen van demon kom je ook niet verder, die gaan alleen maar over die usb-modems 8)7.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze post al gezien? Misschien heb je er wat aan, in het Grote Demon-topic staat vziw niets zinvols, behalve dat de ST niet officiëel wordt ondersteund.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Daar ging het om het usb-model, en ik wil hjet ethernet model gaan gebruiken.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:27:
Daar ging het om het usb-model, en ik wil hjet ethernet model gaan gebruiken.
Maar dat neemt niet weg dat je bij het ethernet-modem net zo goed VPI en VCI moet instellen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik ben hier ook in geinteresseerd. Ik ben van plan om over te stappen vanaf mxstream naar iets op bbned (waarschijnlijk ook demon).

Ik heb een tijdje geleden gezocht naar links met info. In iedergeval:
http://lan.eweka.nl/handleidingen/modems/alcatel/alcatel.htm

http://www.cistron.nl/node.php?id=175

en een ander filetje:
http://erg.verweg.com/~no...ch-bbned/bbned-config.txt

Eigenlijk zeggen ze allemaal ongeveer hetzelfde, dus dat is best wel bevestigend dat het zo zou moeten werken.

Vertel of je hier succes mee hebt gehad!!

edit: url gevonden van cistron

[ Voor 23% gewijzigd door djfisjtik op 22-02-2003 03:19 ]

Verwijderd

Ik ben ook overgestapt van MXStream-HCCNet naar BBNed-Demon.

In eerste instantie kreeg ik het modem ook niet aan de praat, maar op de site van Cistron staat precies wat je moet doen om hem wel werkend te krijgen.

Verder zit er nog een verschil in de MXStream en BBNed verbinding, bij MXStream maak een een VPN verbinding, bij BBNed gaat dat anders.

Zodra je het modem goed geconfigureerd heb, en je computer aan zet, is er een verbinding met Demon, en de eerste keer kom je automatisch op een pagina waar je MAC-adres van je netwerkkaart wordt gelezen.

Na het invoeren van je inlognaam en wachtwoord, wordt je MAC-adres gekoppeld aan je IP-adres. (duurt ongeveer 15 min). Daarna is ie klaar.

Verwijderd

Gizmocat, werkt de routerfunctie van de modem dan ook?

Verwijderd

Ik heb hem niet getweaked, ik heb er een losse router voor hangen vanwege de uitgebreidere mogelijkheden die deze router heeft. Ik weet het dus niet

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Dit is echt wel vaker langs gekomen :)

[search=bbned alcatel modem]

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 26-02-2003 14:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.