[3Dmax] Boolean veranderen

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb met 3ds max wat gemaakt, maar nu heb ik een beetje een probleem:

Ik heb op 1 box meerdere (stuk of 6) boolean's toegepast, dat waren allemaal andere boxen (als ramen laat maar zeggen) maar nu moet van 1 zon box (dus wat nu leeg is) de afmetingen worden veranderd...

Het was 1 van de eerste boolean die ik aan dat blok toekende...

Dus hoe kan ik alsnog die afmetingen veranderen?

Verwijderd

Ctr+z een aantal keer :?

en als het goed is kan je bij "boolean" in je modefier stack nog gewoon elke box deleten die je eruit hebt gekniped..

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 21:47 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
kan zover niet control z doen...

en die box staat er niet bij, staan er maar 2..

Verwijderd

hmmz.. dan kan je dat object meshien converten in een editeble mesh en dan de vertexes verschuiven?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Als je in een boolean-object klikt op één van de objecten die er in zitten, dan verschijnt diens modifier stack gewoon netjes in de stak. Dan kun je dus terug naar de vorige boolean, daar weer de goede kiezen, enzovoor.

Ook kun je objecten extracten, dan krijg je een instance copy van een onderdeel van je boolean en als je die verandert, dan verandert de boolean ook netjes mee. Heel handig allemaal.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
heb eigenlijk nog een andere vraag:

stel:

Je hebt een Box, die clone je, maak je wat kleiner en dan een boolean, dus dat die 1e box hol word..

Als ik dan aan de zijkant van die box een deur erin wil maken, ook dmv van boolean, dan lijkt de muur geen muur, hij is dus niet dik, maar lijkt het een plane...

Hoe kan ik dat oplossen?

Of is het nodig om desbetreffend filetje te posten?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Klinkt als een boolean error. Dat kun je meestal wel oplossen door gewoon wat meer (5 per kant of zo) segmenten aan de boxes toe te voegen. Maar ook dan lukt het niet altijd.

Daarom: maak zoiets nou gewoon niet met boolean. Een kamer is vier muren en een plafond, niet een box met een gat erin.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1