hosting in buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 21:47
Ik ben opzoek naar een hoster in NL of in het buitenland. Als ik nou bijvoorbeeld een hoster in het buiteland vindt en daar mijn site op zet, hoe zit het dan met de snelheid. Natuurlijk komen alle bezoekers uit NL. Is dat merkbaar? Het gaat om PHP&MYSQL. Volgens mij zijn alle verbindingen richting NL- > buitenland toch wel zo snel dat dit voor de normale internetter niet merkbaar is ... toch??

oja, het gaat gewoon om virtuele hosting.. geen eigen server dus.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

kijk es op www.internetten.nl, kan je zo naar eigen smaak zoeken..

• DARKLORD
ja ok.. ik zoek wel een hoster, maar dat kan ik opzich zelf wel oplossen.. het gaat er mij om , ofdat het merkbaar is qua snelheid dat ik mijn site zou hosten in buiteland

Verwijderd

Nee, ik denk dat het niet merkbaar is zolang je gewoon een goede host hebt. Misschien is het 'meetbaar', maar merkbaar denk ik niet.

offtopic:
Ren rules!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 20:57 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

ligt er natuurlijk ook aan wat je wil weten. Voor een modem bv maakt het nix uit, maar als je aan 10 mbit connectie denkt en veel grote files hebt, ja dan zal je het wel merken.

• DARKLORD
pfff.... der zijn tegenwoordig teveel bomen, zodat je het bos gewoon niet meer kan zien. ik iig niet. :S :S

maar we gaan door :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Ja en nee ;)

Voor de gewone internetter is het bij een goede buitenlandse hoster niet echt te merken. Echter, als je wat ping tests doet om het uit te proberen, zul je merken dat het al gauw 100 ms tot 150 ms scheelt. Een voorbeeldje, veel nederlandse servers die bijvoorbeeld bij Telecity of Redbus staan, hebben vanaf mijn verbinding een ping van rond de 25. Een grote buitenlandse serverboer (Rackshack) heeft hier een ping van rond de 150. Toch al 6 keer meer :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat je je moet afstemmen op waarvandaan je de meeste bezoekers (verwacht) te ontvangen. Als het 80% Nederlanders zijn heeft het niet echt bar veel zin om in het buitenland te hosten.

Ik host zelf in de USA, en mijn bezoekers liggen op ongveer 50% Europa, 40% Amerika, en 10% ergens anders vandaan.

Is het merkbaar? Niet echt, tenzij je de ping-tijd belangrijk vindt. Een hele hoop graphics zullen mischien IETSJE langzamer laden als je de boel in de USA neerpoot, maar echt veel verschil zul je niet merken.

Ping naar mijn host: (woon in de CA, USA, host in CA, USA)

Pinging dutchusa.com [64.62.164.98] with 32 bytes of data:

Reply from 64.62.164.98: bytes=32 time=16ms TTL=56

Ping statistics for 64.62.164.98:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 16ms, Average = 16ms

Ping naar Nederland (tweakers.net)

Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=157ms TTL=241
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=141ms TTL=241

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 141ms, Maximum = 157ms, Average = 145ms

en als je in de USA zult hosten kun je dus een ping van ong 150ms verwachten. :)

Nogmaals: voor webbrowsen is de ping totaal onbelangrijk.... het kan een paar ms schelen als je heel veel requests moet doen maar da's ook alles.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• RobbertC
  • Laatst online: 14:27
Ik denk dat je je beter andere dingen kunt afvragen over webhosting in het buitenland:

• Wil ik wel een hoster die slaapt als ik wakker ben (tijdverschil)?
• Wil ik wel een hoster waarin ik alleen in het engels mee kan communiceren?
• Wil ik wel een hoster die ik niet even snel kan bellen voor support?
• Heb ik wel een creditcard om de hoster te betalen?

• maartena
[quote]RobbertC schreef op 21 February 2003 @ 23:06:
Ik denk dat je je beter andere dingen kunt afvragen over webhosting in het buitenland:
• Wil ik wel een hoster die slaapt als ik wakker ben (tijdverschil)?
een beetje goede hoster heeft 24/7 support. Die van mij heeft dat in ieder geval wel, en heb zelfs bij een vraag om 2 uur s'nachts een keer binnen een half uur antwoord gekregen.... Verder hoeft het niet perse om hosting BUITEN Europa te gaan. Mischien wil iemand wel in de UK hosten voor bepaalde reden. Of in een raar land als Belgie ;)
• Wil ik wel een hoster waarin ik alleen in het engels mee kan communiceren?
Dat kan inderdaad een probleem zijn voor hen die iets minder goed bedeeld zijn in talenkennis....
• Wil ik wel een hoster die ik niet even snel kan bellen voor support?
Aangezien je tegenwoordig goedkoper naar de USA kunt bellen dan van Amsterdam naar Maastricht (er zijn 16xx aanbieders met 1 eurocent per minuut) mag dit geen probleem zijn. Verder hebben de meeste providers hier een 1-800 nummer (kun je voor normale gesprekskosten bereiken vanuit Nederland) en hebben veel Nederlandse providers weer een betaalde helpdesk.
• Heb ik wel een creditcard om de hoster te betalen?
Als je binnen Europa wilt hosten kun je meestal ook met een overmaking terecht. Wil je in de USA hosten dan heb je inderdaad een credit card nodig..... je kunt ook wel via de GWK ofzo een money order doen meestal, maar dat is zo'n ontzettend gehannes dat je beter een credit card kunt aanvragen bij je lokale bank :z

Ik ga verder geen reclame maken (je kunt er zelf wel achter komen als je slim genoeg bent) maar ik heb NIETS DAN LOF over mijn Amerikaanse hoster...... Fantastische lui daaro!

Proud to be an American.
Hier woon ik

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

In aanvulling op RobbertC en maartena. Dat het goed kan gaan is natuurlijk mooi maar ik zou er zelf niet blij mee zijn als er problemen ontstaan en je kunt mensen niet 'echt' bereiken. Ik vind het niet prettig om te weten dat ALS het fout gaat je niks kunt doen dan mailen (in tegenstelling tot in Nederland, daar kun je desnoods langsgaan ;)).

De enige plek waarvan ik weet dat het 'echt' goedkoper is om te hosten is USA met als voordeel dat er ontzettend veel hosters zitten. Nadeel daarvan is dat er ook meer rotte appels tussen zitten uiteraard. En de afstand NL <-> USA is nou eenmaal wat groter, ook voor dataverkeer :).
Ik zou er gewoon voor kiezen om een site in Nederland te hosten bij een hoster waar je vertrouwen in hebt. Dat hoeft echt niet belachelijk veel te kosten overigens.

Verwijderd

Volgens mij zijn er op internet al duizenden discussies geweest over dit onderwerp. Het komt gewoon op de volgende punten neer:

Nadelen:
• Latency probs
• Grotere kans dat je niet bereikbaar bent
• Ander rechtsysteem (je kunt weinig doen als er iets misgaat)
• Bellen in een andere taal waardoor sommige mensen problemen moeilijk kunnen uitleggen danwel de oplossing goed snappen
• E-mailen idem dito
• Andere tijdszones
• Betalingen lastig
• Etc

Voordelen:
• Goedkoper

En nou kan Maartena wel zeggen dat 't meevalt, maar dat is dus in veel gevallen niet zo ;). Je kunt natuurlijk geluk hebben en prima naar je zin zitten omdat je geen problemen hebt met de betalingen, tijdsverschil, taal etc, maar de nadelen wegen in de meeste gevallen niet op tegen de voordelen. Behalve als je echt voor een dubbeltje op de eerst rang wilt zitten kun je imo beter gewoon in Nederland een webhoster zoeken. Daarbij moet je niet vergeten dat ook in Nederland een hoop troep is waardoor je soms inderdaad nog beter uit bent bij een buitenlandse webhost.

En nog iets wat betreft de voordelen, in het buitenland lijkt het veel goedkoper, maar dit is voor 90% door de concurrentie (wat wel de prijs maar niet de kwaliteit ten goede komt). Als je de prijzen van de betere webhosters in het buitenland vergelijkt met die van hier in Nederland, dan zul je zien dat de prijzen helemaal niet zo veel verschillen.

Stel deze vraag maar eens in nl.internet.providers, is al vaak een discussie daar geweest over dit onderwerp. Het overgrote deel van de Nederlandse webhosters is het er (logisch natuurlijk) over eens dat er veel meer nadelen dan voordelen kleven aan hosten in het buitenland... ;)

• maartena
Hey... ik WOON in het land waarin ik host, dat kan natuurlijk ook verschil maken :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 25 February 2003 @ 00:41:
Hey... ik WOON in het land waarin ik host, dat kan natuurlijk ook verschil maken :)
Dan is het een ander verhaal, ik zou jou ook niet aanraden in Nederland te gaan hosten dan... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 00:11:

Nadelen:
• Betalingen lastig
//Gebruik je toch paypal
• Etc

Voordelen:
• Goedkoper
//Das het grootste verschil bekijk maar eens de prijzen van dataverkeer hier en daar

• IceStorm

IceStorm

Ik vind Paypal zelf verre van ideaal, daarnaast is het wel degelijk 'lastig betalen' want je moet weer een extra rekening maken terwijl je in Nederland gewoon met je internetbankieren geld overmaakt naar je hoster.

En dataverkeer in (vooral) Amerika is idd een stuk goedkoper maar ik vind dat persoonlijk niet opwegen tegen de nadelen. Vergis je niet, je moet in Nederland niet de eerste de beste hoster pakken die je tegenkomt want er zitten echt belachelijke prijsverschillen tussen voor 'niks' extra's (of extra's in de trend van 100 tegen 250 aliassen :P).

• DARKLORD
Over de betaling zit ik niet in... Dat is ook allemaal zo geregeld.

Ik weet et nog niet precies..
Heeft iemand een adres waar je hosters in de USA kunt vergelijken? Of aanraders.. (als dit tenminste niet onder spam valt )

iig Afbeeldingslocatie: http://www.technorelated.nl/forum/html/emoticons/goed.gif voor de reply's

Verwijderd

DARKLORD schreef op 25 February 2003 @ 14:46:

Heeft iemand een adres waar je hosters in de USA kunt vergelijken? Of aanraders.. (als dit tenminste niet onder spam valt )

iig [afbeelding] voor de reply's
http://www.webhostingtalk.com/

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Scighera

swim-bike-run

ik zit zelf bij Format Webspace in Duitsland. totaal geen problemen, goede snelheid etc (ik stap binnenkort weer over op een andere duitse hoster aangezien we (admin, co-admin en 5 moderatoren) een complete 2.0ghz, 40gb server gaan huren , 4gb ruimte per persoon + forum :+ )

www.triathlete.nl

• maartena
DARKLORD schreef op 25 February 2003 @ 14:46:

Aangezien het om sites gaat die niet slechts 1 hoster promoten zal het geen spam zijn denk ik.....

http://www.webhostingratings.com/

http://www.hostreview.com/

http://www.webhostmagazine.com/

http://www.hostsearch.com/

http://www.webhostingtalk.com/

http://www.findwebspace.com/

http://www.hostcheck.net/

Google doet wonderen ;) Ik weet verder niet hoe betrouwbaar die sites zijn....

[spam modus]
Ik ben heel erg tevreden over mijn hoster, maar aangezien ik niet wil spammen mag je zelf uitvinden wie dat is.
[/spam modus]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Overigens ik heb nog een url voor je ik denk dat ik het wel mag post neem ik aan.

[das dus ook spam ;)] dat zijn nederlanders ook wel Easyhosting die hebben daar een aantal servers staat en daar heb je leuken paketten. Neem eens een kijkje.

[ Voor 8% gewijzigd door IceStorm op 25-02-2003 21:27 ]

Verwijderd

He Spam :S. Ik gaaf hem toch gewoon een tip of niet.

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:57:
He Spam :S. Ik gaaf hem toch gewoon een tip of niet.

Kun je je voorstellen als iedereen dat gaat doen? Incl de 10 (?) man hier op GoT met een eigen hostingbedrijf?
Een tip is (hoewel goed bedoeld) in dit geval gewoon niet van spam te onderscheiden.

Als je tevreden bent met je hoster, zet dat dan op webhosters/webselect.

Verwijderd

Owke i am sorry zal het niet meer doen :). Maarja ik wist het niet dat het mocht :).

Verwijderd

Duits providers overzicht ...
http://www.webhostlist.de/

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 10:28 ]

• DARKLORD
ik ben der nog niet helemaal uit, maar ik heb iig nu wel meer een beeld hoe het er in het buitenland uitziet. Je krijgt ook ongelooflijk meer dingen bij je standaard pakket. In nederland moet je voor de simpelste dingen al bijbetalen. Echt wel beter in buitenland!

http://www.hostmatix.com/compare.html
deze bevalt me ook wel!

Verwijderd

Je kan ook altijd een belgische firma pakken he. Eigen taal, zelfde tijd, ...
De ene firma is al wat beter als de andere, maja.
Ikzelf zit bij be-hosted, zelfde firma die de hosting van born2oc verzorgt, buiten de iets hogere latency dik in orde. (komt doordat de servers in de vs staan)

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf ook een hostingpakketje in Amerika en dat werkt prima! Ik heb het afgesloten bij een nederlands bedrijfje dat hosting aanbiedt op US of NL servers. De prijzen voor de NL servers zijn precies 2 x zo hoog als voor US hosting maar ik merk eerlijk gezegd weinig van de "lage snelheid", ook voor mijn (ev) commerciele site zou ik zo in de US gaan zitten!
Het is idd wel zo dat het een fractie van een seconde langer duurt dan bij NL hosting (denk ik) maar daar heb je in de praktijk heeel weinig last van.

Wees consequent, maar niet altijd

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:57
Ik heb een tijdlang bij een amerikaanse host gezeten voor me forum, erg goeie snelheid van de database ( die wil soms op sommige shared hosts nogal traag zijn) en erg goeie snelheid van de site algemeen.

Ze gaven waar voor hun geld, ben overgestapt omdat ik dedicated ben gegaan :)

Wil je weten welke host email maar ofzo?
Pagina: 1