[K7S5A] onboard geluid is te traag :?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Mijn PC gebruikt de onboard sound van het K7S5A moederbord, het vreemde is alleen dat alle windows geluiden (opstart- enafsluitgeluidje, foutmeldingen e.d.) in slowmotion gaan :?
Er is niks aan de hand als ik de geluiden met winamp/mediaplayer e.d. afspeel, verder is alle geluid goed, maar het windows geluid loopt op halve snelheid; erg irritant.
Ik heb zo'n beetje alle drivers geprobeert van zowel ECS als SiS. Zijn er meer mensen met dit probleem?
(ik heb het gevoel dat de onboard codec problemen heeft met het wisselen tussen 22.1Khz en 44.1Khz en dat het windows geluid op 22.1Khz loopt)

Ik gebruik BTW WinXP

Verwijderd

Ja, dat klopt!! Dat had ik ook, meestal niet echt merkbaar alleen bij fsp-shooters had ik er erg last van.

Bij RPG en RTS is het niet zo erg. Ik heb ook de K7S5a met win95 toen hebben we win98 geinstalled en was het weg!

Mss helpt het om winxp opnieuw te installen?

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 21:26:
Ja, dat klopt!! Dat had ik ook, meestal niet echt merkbaar alleen bij fsp-shooters had ik er erg last van.

Bij RPG en RTS is het niet zo erg. Ik heb ook de K7S5a met win95 toen hebben we win98 geinstalled en was het weg!

Mss helpt het om winxp opnieuw te installen?
Mijn WinXP is hartstikke vers... (en heeft dit probleem al sinds ik geluid heb).
Verder is al het geluid goed, maar het windows geluid loopt precies 2x zo langzaam.

Verwijderd

ik heb win xp op het bord lopen met gewoon de standaart drivers van de pc en het loopt zo als het moet. mischien een instelling in de bios met de pci lagacy.

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:05:
ik heb win xp op het bord lopen met gewoon de standaart drivers van de pc en het loopt zo als het moet. mischien een instelling in de bios met de pci lagacy.
Ik heb de PCI-latency van 64 naar 32 gezet, nu werkt de boel perfect :)
Het vreemde is alleen dat windows nu niet meer vindt dat hij een SiS7012 "sound device" heeft, maar een C-media 8738 :?

Verwijderd

klopt die c media moet het zijn die heb ik ook. hij doet het hier ook perfect sinds die mod.
werkt bij veel geluidskaartproblemen.
Pagina: 1