Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Verwijderd
is normaal. komt door het loopwerk en de aansturing hiervan. was bij onze philips dvd ook.
al die dingen krijgen warm .. waarom denk je dat op de duurste receivers een gigant van een koeler zit?
Je moet denken , die schijfjes + radjes,mechanismen,enz.. draaien allemaal aan relatief hoge snelheid , en wrijving wordt omgezet in warmte ( tsjah fysica hé ) conclusie ...
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Is idd vrij normaal. Meestal zit er niet zoveel koeling/airflow in dat soort apparaten.
Zolang je je handen niet brand aan een DVD dan is het in orde
Met wrijvingswarmte heb je meestal niet zoveel warmte ontwikkeling (gelukkig maar).
Het zijn toch meestal gewoon de motortjes (afgezien van de electronica) die de warmte afgeven.die schijfjes + radjes,mechanismen,enz.. draaien allemaal aan relatief hoge snelheid , en wrijving wordt omgezet in warmte
Met wrijvingswarmte heb je meestal niet zoveel warmte ontwikkeling (gelukkig maar).
Senile! Senile Oekaki
Ja maar waarom worden die motortjes warm? Omdat ze ronddraaien. En wat krijg je dan? Wrijving_bas_ schreef op 22 February 2003 @ 13:18:
Is idd vrij normaal. Meestal zit er niet zoveel koeling/airflow in dat soort apparaten.
[...]
Het zijn toch meestal gewoon de motortjes (afgezien van de electronica) die de warmte afgeven.
Ok ze worden ook een beetje warm door de elektrische stroom door de spoelen, maar niet zoveel
oke bedankt! Ik kijk nu weer een stuk rustiger DVD!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Verwijderd
heb hiervoor philips opgebeld, Ik heb zelf de DVD763SA, word ook erg warm, monteur gaf aan dat ze zelfs temperaturen kunnen halen van 80-90 graden, lijkt mij erg veel. dat zei ik hem ook. maar hij bevestigde toch dat dit klopte. en normaal is.
Pagina: 1