Asus A7M + AMD Athlon 2200+

Pagina: 1
Acties:

• DarKCo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2022
Heeft er iemand ervaring met deze combinatie? Ik heb namelijk m'n oude Thunderbird processor vervangen voor een nieuwe Tbred 2200+ processor. Maar nu wil m'n systeem niet meer starten.
HDD en fan's gaan dapper draaien maar verder gaat het scherm niet aan oid ook de speaker begint niet te gieren.
Na het terug plaatsen van de oude processor draait alles weer als een zonnetje.
Volgens de verkoper kon deze processor na een BIOS update op m'n mobo. Heb dit eens bekeken bij Asus op de site; hier staat dat de 2100+ op dat moment de maximale snelheid is met BIOS 1007.
versie 1007 had ik er reeds op staan voor m'n GF4 kaart.

heb reeds diverse dingen geprobeert:

- Bios geflasht naar naar 1008 beta
- Jumper free mode
- kaal starten, dus zonder kaarten, schijven en andere niet opstart nodige dingen
- ander voeding er aan gehangen.

Heeft iemand een id? Met de search kom ik er ook niet echt uit.

sysconfiguratie:

Asus a7m
2x 256 pc 2100 samsung geheugen
Asus v8440 GPU

[ Voor 3% gewijzigd door DarKCo op 21-02-2003 20:13 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Volgens mij heb je een probleempje: je mobo ondersteund geen tbreds als ik het goed interpreteer :(
Linkje: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Maximum zou dus een palo 2100+ zijn...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Welk bord bedoel je precies?
Op de site van ASUS vind ik geen A7M, enkel een A7M266.
En dan kan is de max. idd een Palomino, als ik het zo bekijk.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, bovenstaand linkje kun je ook gewoon via de FAQ terugvinden. Kijk eens in Technische PMG FAQ welke processoren je allemaal op je moederbord kan prikken :)

Als Asus zegt dat het niet gaat werken, dan mag je er zeker vanuit gaan dat het ook zo is.

Verwijderd

ik heb hier hetzelfde moederbord, met Bios 1008 Beta geeft ie in Asus pc probe aan dat ik tot maximaal 2200 mhz kan(echte mhz-en) terwijl dit bij de bios versie 1007 nog maar 1800 mhz was..

Misshien is een PK-OC7 een idee, hoewel ik niet weet of ze op Athlon XP's werken. Ik heb er hier een liggen, mail me als je intresse hebt.. k zoek meteen ff uit of ut uberhaupt wel gaat werken, hoewel ik dat betwijfel..

Als ik jou was zou ik je 2200+ inruilen/verkopen en er een 2100+ indoen, scheelt je veel moeite <denk ik>
veel sterkte ermee :P

• KneoK
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Moooooooooi niet dat het gaat werken... Ik heb dit al een keer of wat gezegd in andere topics (die je vast had gevonden als je even had gezocht). Ik neem aan dat het de A7M266 is ? Goed nieuws: geen t-bred ondersteuning. Zeker niet vanaf 2000+ (ook niet met Bios 1008 Beta, Pl4y0r).

Ik heb mijn 2400+ gekocht voor dat moederbord, maar kwam erachter dat deze niet ondersteund was. Toen een ellenlange zoektoch gestart en in talloze reviews, tests en wat ook maar interessant was was de conclusie dat een enkeling een 2000+ heeft kunnen laten draaien maar moest wel wat trucjes op zijn moederbord uitvoeren.

Eerst stond op de AMD site dat maximaal 2000+ (palomino) zou worden ondersteund. Toen kwam later t-bred ondersteuning bij.
Asus speciaal nog gemaild, ja hoor mijnheer, 2000+ t-bred gaat lukken. Nadat ik mijn 2400+ had gekocht was ineens alle t-bred ondersteuning weer weg van de site. Maximale processor: 1800+.
En zonder nieuwe BIOS uit te brengen heeft Asus ineens weer wel t-bred ondersteuning op de site staan.
Om het vervolgens weer te verwijderen en tot nu toe zo laat...

Persoonlijke ervaring die over het algemeen werd gedeeld op internet: Niet doen, lukt je niet.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 21-02-2003 22:12 ]

Verwijderd

ff een reactie op BioWEB..

Ik heb ook een A7M266 mét een 2000XP, dat werkt gewoon normaal hoor met bois 1007.
D'r staat ook gewoon op de site dat ie tot 2100 gaat, maar dat prijsverschil was het mij niet waard. (update van 1200 naar 2000)
Inderdaad wat al eerder was gezegd, had ff een zoektochtje ondernomen, dan had je het geweten. Eiegenwijs is ook wijs :P Omruilen voor een 2100+ en t zal wel werken. BIOS 1008a ben ik nooit aan begonnen.. btw

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 10:48 . Reden: typo ]

• DarKCo
  • Laatst online: 29-08-2022
Heb reeks de 2200+ t-bred omgeruild voor 2100+ Palomino. Dit werk weer perfect. Ik was inderdaad als eens een topic tegen gekomen dat dit waarschijnlijk niet ging werken.
Maar goed ik twijfelde zelf nog al, omdat de CPU immers 266MHz fsb heeft en de verkoper in de winkel ervan overtuigde dat dit ging werken.
Dat stukje wat BIOweb schijft over de ondersteuning van een T-bred wat door Asus bevestigd werd heb ik ook gelezen en dan ga je nog al aan jezelf twijfelen.

Al dan niet bedankt voor de reacties, en gauw verder met RC5-72

Verwijderd

Hmm vreemd dat de A7M266-D wel Tbreds ondersteund dankzij zijn bios versie 1009 en de A7M266 niet, zou ik me toch niet kunnen voorstellen eigenlijk. Ik draai nu Dual AMD Athlon MP 2200+ Thoroubred met bios 1009 op me A7M266-D en alles gaat perfect, of is de A7M266 een heel ander mobo dan me A7M266-D, dat ik me er mee vergis?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat is idd een compleet ander moederbord (je vergelijkt een appel met een peer zeg maar ;) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik meld het nog maar eens, voor alle A7M* vragen is er een aardig forum hier te vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Guardian Angel op 23-02-2003 11:31 . Reden: typo's ]

ARME AOW’er

Pagina: 1