Thrustmaster Fusion Gamepad in WinXP?

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
Ik ben wat bezig met PSX games op een emulator {tenchu ownage}
in Windows Xp, ik zag dat ik nog een goeie gamepad had, alleen werkt het niet helemaal geloof ik ...het is een Thrustmaster Fusion gamepad, blauw/zwart met groene knoppen, anyway..het is geen USB of PS2, het is dus serieel {zoiets toch?}

Anyway, wanneer ik em achterin m'n pc plug dan verschijnt er in Winxp helemaal niks { ik had bijvoorbeeld laatst een MS sidewinder te leen en die vond ie meteen}
drivers die ik op de oficiele site vind zijn alleen voor win95,98 en 98 SE , NIET voor XP dus...ach ja..heb ik toch ff die 98 drivers geprobeerd, werkte niet, toen compatibility mode op 98 gezet, dan gaan setup iets verder, krijg ik een error dat ik in Device manager eerst een microsoft "gameport Joystick" device moet installeren, maar die kan ik al niet eens vinden....dus...hoe krijg ik deze Fusion aan de praat, het ging zo super simpel met die Microsoft Sidewinder Pad zonder enige troubles, zonder enige drivers of software.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je sluit dat ding aan op de gameport. Weet je zeker dat er iets stond met Microsoft "gameport Joystick", want het komt nog wel eens voor dat er geen gameport is geinstalleerd. Die kan je eenvoudig leren met 'add/remove hardware' oid. in je control panel.

Er zijn trouwens ook standaard gamepad drivers aanwezig in XP... heb je die al eens geprobeerd?

• devilsnight
Ja weet ik zeker, maar wel tijdens die setup van de Fusion software he, en gaat het sowieso ooit wel werken , ik heb namelijk die setup.exe bij compatibility modus naar 98 gezet...want als ik em terug zet zoals ie stond, zegt ie meteen als ik setup probeer te runnen " dit is bedoeld voor andere windows versie etc"

het 2e, drivers in Xp, nee...hoe krijg ik dat voor elkaar? :)

EDIT

Ik heb em enigzins aan de praat, in device manager staat nu Gameport Enumarator
en in control panel kies ik game controllers, heb daar zelf eentje aangemaakt genaamd Fusion, properties...alleen kan ik em niet calibreren, dus zodra ik in Tenchu in de emulator de controls probeer te wijzigen doet ie heel vreemd, ik kan het niet veranderen...hoe fix ik dit?

[ Voor 93% gewijzigd door devilsnight op 21-02-2003 21:37 ]

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
Dat is inderdaad heel vreemd, ik doe mijn Microsoft sidewinder gewoon achterin de pc, en windows vind het meteen automatisch, dus die sidewinder werkte perfect, maar Winxp geeft helemaal niks aan wanneer je die fusion erint plugged? moet je eens naar control
panel gaan en dan gamepads/game controllers....als ie daar niet tussen staat,moet je eentje aanmaken en die dan calibreren,,verder weet ik het anders echt niet....

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• devilsnight
Nope, ik wou dat ik je kon vertellen dat ie prima zou werken...maar dat doet ie niet :(
ik heb al precies gedaan wat jij zei gisteren, de sidewinder had ik toendertijd ook even gecalibreerd...het gekke was...Winxp vond meteen de Sidewinder, meteen "new hardware" bericht, bij de Fusion niet...in game controllers calibreren kon ik prima de sidewinder bewegen en alles, terwijl er helemaal niks gebeurd als ik in game controllers een fusion aanmaak en die wil calibreren, reageert op geen een knop...wat moet ik hier nou mee?