Toon posts:

HD crash?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaar geleden een WD400JB schijf gekocht. Afgelopen week tijdens het computeren kreeg ik een blauw scherm met het een en het ander aan meldingen. Meldingen die ik nog nooit gezien had. De computer wil echter niet meer opstarten met deze schijf. Wel met een andere HD met windows. Als ik de WD als slave aan de HD hang waar wel mee opgestart kan worden(jumpers staan goed), Lukt het weer niet en reboot de computer tijdens het opstarten van Windows.
De WD wordt wel in de Bios herkent (zowel als slave als master) Nu heb ik het diagnose programmaatje van WD gedownload en gedraaid. Deze vind geen problemen met de Schijf.
Ook opstarten met de windows XP installatie schijf lukt niet. De computer reboot direct na het aangeven van de opties, 1) kies R voor reparatie, 2) nieuwe installatie enz.
Ik ben van plan om de schijf terug te sturen naar de leverancier maar voor ik dat doe wil ik uitsluiten dat ik zelf niets kan doen om mijn data van de schijf terug te halen.
Tips zijn welkom!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gokje: Je filetable/partitietabel is corrupt geraakt. Als de schijf wel in Windows als een hardware device herkend wordt (zal dan wel ongeformatteerd of ongepartitioneerd zijn) kun je proberen de data te recoveren met datarecovery programma's. Ik heb zelf nog Drive Rescue liggen, zeer klein... Alleen voor FAT (16/32) filesystems.

Forget your fears...
...and want to know more...

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 17:22
blaat!

[ Voor 94% gewijzigd door henkyyyyyyy op 21-02-2003 21:16 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je het stukje goed leest zie je dat ik met die schijf niet meer kan opstarten. Dus geen windows scandisk of datarecovery.

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Probeer Partition Magic

Online LED calculator

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 21:34
Installeer es een ander systeem opnieuw maar nergens formatteren en dan zul je misschien je data kunnen ophalen, dan een format en opnieuw beginnen. (neem de Linux opstartCD)
Wat ook kan als die niet werkt (gaat een kernel oops geven) is dat je RAM of je processor opgebrand is.

[ Voor 42% gewijzigd door Guru Evi op 21-02-2003 23:34 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik Partition Magic gebruiken als ik niet kan opstarten met die schijf??
De computer werkt prima nu ik mijn oude HD er weer ingezet heb, dus met de rest van de computer is niks mis.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:01:
Hoe kan ik Partition Magic gebruiken als ik niet kan opstarten met die schijf??
De computer werkt prima nu ik mijn oude HD er weer ingezet heb, dus met de rest van de computer is niks mis.
Door die schijf als 2e harddisk aan de computer te hangen, bv als slave aan de goede harddisk...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 21:12

Wildfire

Joy to the world!

Aetje schreef op 22 februari 2003 @ 13:23:
[...]

Door die schijf als 2e harddisk aan de computer te hangen, bv als slave aan de goede harddisk...
Lezen is ook zo moeilijk... dat heeft hij dus al geprobeerd en dan reboot de PC alsnog.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een MS-Dos opstart diskette opgestart met de 'kapotte' HD. Ik heb toegang tot 1 partitie van de schijf. De schijf is opgedeeld in 3 partities waarvan C en D in het NTFS formaat en E in het FAT32 fromaat. Ik heb alleen toegang tot de E partitie.
Ik kan me ook nog herrineren dat er in het blauwe scherm een foutmelding stond met het ntfs.sys bestand.
Het lijkt er op dat er iets fout is met dit bestands formaat. (Of kan MS-DOS gewoon niet met het NTFS bestandsysteem omgaan?)
Maar dit alles zou betekenen dat de schijf niet kapot is toch?

[ Voor 227% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 14:15 ]

Verwijderd

MSDOS kan idd niet omgaan met het NTFS bestandsysteem
Pagina: 1