Toon posts:

Hardeschijf clonen

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu 2 hardeschijfen, eentje van Seagate Barracuda IV 7200Rpm en eentje van Western Digital 5400RPM.
IK wil dus in mijn pc de Seagate laten draaien maar dat lukt niet.
Als ik Seagate in mijn pc stop start de pc niet op. Normaal draaide ik nog de WD hardeschijf en de Seagate draaide op een Compaq Hp Evo pc.
Nu hoor ik van iemand dat ik hem kan clonen, maar ik weet helemaal niet hoe je dat moet doen. Is er iemand die mij op een makkelijke manier kan uitleggen hoe ik moet clonen. Dus ik wil nu wat in mijn WD hd zit clonen in mijn Seagate en dan gaat het wel lukken met opstarten denk ik.
Want waarom het niet lukt is omdat de ene pc alleen Compaq is en de andere pc van mn broertje een Compaq HP pc is.

Compaq HP = Seagate 7200rpm
Compaq (normaal) = Western Digital 5400rpm

Ik krijg mijn hardeschijf (Seagate) niet aan het werk in de normale Compaq!!

Als iemand mij kan helpen _/-\o_ !!!!!!!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zet beide harddisks eens op "Cable select" hardwarematig. Kan een master/slave probleem zijn.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 21 februari 2003 @ 19:52:
Zet beide harddisks eens op "Cable select" hardwarematig. Kan een master/slave probleem zijn.
kan je het beter uitleggen?

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 19:31
via de jumpers achter op je harde schijf de beide harde schijven op cable select zetten ipv master of slave. stond er toch vrij duidelijk?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Topicstarter
twit schreef op 21 februari 2003 @ 20:34:
via de jumpers achter op je harde schijf de beide harde schijven op cable select zetten ipv master of slave. stond er toch vrij duidelijk?
Ja dat heb ik nu gedaan maar wat moet ik verder doen ?
En ik heb nu dus de WD schijf draaien. Nu moet ik zeker die grijze kabel aansluiten aan Seagate wat los gaat staan.
Dan moet ik clone doen bij Ghost ofzo...... maar wat gebeurt er dan eigenlijk?
Krijg ik dan de software van de WD op mn Seagate schijf of precies andersom ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 20:43 ]

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ik zal je ghost even kort uitleggen,

ghost kopieerd domweg alles wat ie tegen komt als je van disc to disc gebruikt, je moet er aleen we voor zorgen dat hij weet de nieuwe eigenschappen van je nieuwe hdd geselcteerd staan, anders krijg je de verkeerde grote van partitie

je programmateur blijft op schijf 1 werken en na de ghost op schijf 2 ook... je hoef t dus niet je windows eropniew te installeren...

zo goed genoeg geholpen

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Ja allemaal bedankt maar hoe moet ik verder met die schijfjes?
Als ik clone gaat niks weg toch ?
Alleen wordt het toch gekopieerd dus dan heb ik 2 schijfjes met hetzelfde software he?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Klopt als een bus ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar weetje wat het probleem is?
Als ik die WD schijf ga clonen heb ik 2 schijfjes van het Compaq versie.
En kan ik dus mijn Compaq Hp pc niet meer gebruiken want hij accepteert absoluut geen schijf die anders is dan HP.
Dus dan zit ik met 2 dezelfde schijven.... Ik doe al dit moeite voor 7200rpm schijfje van Seagate maar heeft dit wel nut eigenlijk. Ik weet dat 7200rpm sneller is maar ik merk niet echt een verschil eigenlijk. Ik speel Fifa 2003 en daar merk ik wel een klein beetje aan. Bij de 5400rpm van WD stottert het spel waanzinnig veel en bij 7200rpm van seagate helemaal niet. Ik heb Geforce 3 Ti 200.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 23:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:18:
Ja maar weetje wat het probleem is?
Als ik die WD schijf ga clonen heb ik 2 schijfjes van het Compaq versie.
En kan ik dus mijn Compaq Hp pc niet meer gebruiken want hij accepteert absoluut geen schijf die anders is dan HP.
Errr..
ikke nie snappe.

Als je de 5400 WD Compaq/HP schijf kloont, komt de Compaq/HP installatie + OS op de 7200 te staan, de WD kun je daarna toch leeg donderen als je die 7200 in die HP douwt?
En dat het verschilende merken zijn maakt echt niet uit als je dat bedoelt.
[edit]
Lampje brandt:
je zal van beide installaties een ghost moeten maken om de schijven onderling te verwisselen.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 22-02-2003 00:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 February 2003 @ 23:58:
[...]

Errr..
ikke nie snappe.

Als je de 5400 WD Compaq/HP schijf kloont, komt de Compaq/HP installatie + OS op de 7200 te staan, de WD kun je daarna toch leeg donderen als je die 7200 in die HP douwt?
En dat het verschilende merken zijn maakt echt niet uit als je dat bedoelt.
[edit]
Lampje brandt:
je zal van beide installaties een ghost moeten maken om de schijven onderling te verwisselen.
Sorry ik weet niet aan wie het ligt maar ik snap het niet. 8)7
Ik wil die 7200rpm schijf in de normale Compaq duwen. Dus dan moet ik dat schijfje wat nu Hp Compaq is alleen Compaq op zetten. Maar dan moet ik dat wat ik eerder en nu heb in de normale compaq 5400rpm schijfje in de Compaq HP stoppen. Maar dat gaat niet lukken i.v.m de merk want dat heb ik al geprobeert.

:Z :Z :Z :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, dat helpt :/

Daarom zei ik ook dat je waarschijnlijk van allebei een ghost zal moeten maken (en die moet je dus ook ergens op kwijt kunnen)....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aetje

Aetje

Tja... En die Compaq vreet echt geen ander merk schijf? Volgens mij moet je gewoon eens in de BIOS even 't nieuwe schijfje laten detecteren... Die zal wel hard op de verkeerde grootte staan. Compaq's die ik ken moet je ff in de bios gaan na een HD change... (Aantal van de EVO en Deskpro serie waar ik in m'n stage mee werkte).

En doe wat minder flamerig als je wil dat we je nog langer helpen, svp. Dat jij niet zo snugger bent kunnen wij nie helpen :P

Forget your fears...

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ons pap heeft ook een compaq en dei had geen problemen met andere schijven.. sterker nog er zat standaard een wd in en ik heb er een fireball bij gezet no problemos de meest biossen van compaq komen de schijven zelf al tegen als je jumper settings maar goed zijn

wat voor compaq hebben we het over?
nieuw oud snel traag?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
SantjeS schreef op 22 February 2003 @ 10:15:
ons pap heeft ook een compaq en dei had geen problemen met andere schijven.. sterker nog er zat standaard een wd in en ik heb er een fireball bij gezet no problemos de meest biossen van compaq komen de schijven zelf al tegen als je jumper settings maar goed zijn

wat voor compaq hebben we het over?
nieuw oud snel traag?
Nieuw Snel!!!
Compaq Evo D300 Tower.
Pentium 4 2,4Ghz
Maar dat andere schijfje is een HP Seagate schijf wat ook zelf op het schijfje een sticker van HP is, vandaar doet hij het niet.
Ik heb met alle jumper settings geprobeerd maar het lukt niet.
Na COMPAQ boot scherm blijft het beeld zwart.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

ALs ik het goed begrijp wil je 2 harde schijven omwisselen en van beide schijven de data behouden.
Waarom zou je dit willen? Het lijkt mij nl. niet dat al dit gedoe heel erg veel snelheidswinst gaat opleveren.

• Aetje

Aetje

Een "Sticker van HP" is geen reden voor een harddisk om niet te werken hoor ;)

Heb je al eens de schijf op "Cable Select" gezet en ALLEEN aan de Compaq gehangen? En dan in de BIOS opnieuw detecteren? Trouwens, je komt op die schijf sowieso opnieuw windows aan het installen, want iets van comp naar comp verplaatsen zonder de drivers aan te passen... Nee...

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
L_Jinx schreef op 22 February 2003 @ 11:54:
ALs ik het goed begrijp wil je 2 harde schijven omwisselen en van beide schijven de data behouden.
Waarom zou je dit willen? Het lijkt mij nl. niet dat al dit gedoe heel erg veel snelheidswinst gaat opleveren.
Omdat het ene schijf 7200rpm is en de andere 5400rpm daarom

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Aetje schreef op 22 February 2003 @ 13:20:
Wat, heb je die nieuwe evil stickers nog niet gezien dan? Als ik een compaq was zou ik ook niks dat met een sticker mijn kast binnen kwam wandelen gebruiken.

Haal die sticker eraf en het probleem is opgelost!!

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 22 February 2003 @ 13:20:

Heb je al eens de schijf op "Cable Select" gezet en ALLEEN aan de Compaq gehangen? En dan in de BIOS opnieuw detecteren? Trouwens, je komt op die schijf sowieso opnieuw windows aan het installen, want iets van comp naar comp verplaatsen zonder de drivers aan te passen... Nee...
Ja maar het lukte niet. Ik heb niet opnieuw gedetecteert omdat ik niet wist hoe????????????

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

FF ontopic: lees ff wat artikelen over hoe je een pc bouwt, in dit geval het "hoe zet ik de software erop" gedeelte. Ik denk dat je probeert met een lege HD de pc te booten, dit kan helaas niet. Opstart diskette erin (of CD), DOS/Windows/Linux/OS2/whatever installeren en gaan met die banaan.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 22 February 2003 @ 16:42:
FF ontopic: lees ff wat artikelen over hoe je een pc bouwt, in dit geval het "hoe zet ik de software erop" gedeelte. Ik denk dat je probeert met een lege HD de pc te booten, dit kan helaas niet. Opstart diskette erin (of CD), DOS/Windows/Linux/OS2/whatever installeren en gaan met die banaan.
Als je zelf niet weet over wat het onderwerp gaat en het niet leest bemoei er a.u.b niet mee.

Verwijderd

zo, dat was het dan....

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 13:04

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 11:32:
[...]

Nieuw Snel!!!
Compaq Evo D300 Tower.
Pentium 4 2,4Ghz
Maar dat andere schijfje is een HP Seagate schijf wat ook zelf op het schijfje een sticker van HP is, vandaar doet hij het niet.
Ik heb met alle jumper settings geprobeerd maar het lukt niet.
Na COMPAQ boot scherm blijft het beeld zwart.
Als je lang genoeg wacht zal hij na een aantal minuten een foutmelding geven,
dat hij nu plots een andere harddisk heeft gevonden.
Daarna kan je op F1 drukken om de gevonden harddisk in de bios te saven.

Wat je ook kan doen, gaat sneller, is de bios resetten.
In jouw Compaq is dat gewoon een drukknopje op je mobo.
Staat heel duidelijk aangegeven.

Als je hem daarna weer aanzet, met die andere harddisk,
dan zal hij die direct herkennen.
Moet je nog wel de overige bios settings nalopen (o.a. datum en tijd).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 16:45:
[...]

Als je zelf niet weet over wat het onderwerp gaat en het niet leest bemoei er a.u.b niet mee.
Weet je zelf wel waar je het over hebt :? Jeumig, ik heb dit topic ff gevolgd maar wat jij schrijft is amper te begrijpen.
Leer eens Nederlands en blaf mensen die je proberen te helpen niet zo af anders zeggen wij op z'n Nederlands: " Bekijk het ff lekker, toedelidokie ".

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 16:32:
[...]

Omdat het ene schijf 7200rpm is en de andere 5400rpm daarom
Dit gaat je dus in mijn ogen er weinig snelheidswinst opleveren.
Het is een hoop gedoe, zeker voor iemand die er in mijn ogen nog niet echt weet wat hij aan het doen is.

offtopic:
Vriendelijkheid wordt zeer gewaardeerd als mensen je proberen te helpen

[ Voor 12% gewijzigd door L_Jinx op 22-02-2003 17:14 ]

Verwijderd

Okee, wat je kan doen is dit (tenzij de WD schijf helemaal volzit, dan moet je alle datafiles eerst op CD's branden ofzo):

1. voeg de Seagate toe als Slave
2. kopiëer alle data die je wilt bewaren naar de WD
3. ga vervolgens naar www.seagate.com, download DiscWizard 2003, lees dit en volg de instructies (zie onder 'Typical Installation Information' het hoofdstuk 'As the Boot drive keeping the old drive in the system')

Hoogstwaarschijnlijk zit er in stap 3 wel ergens een kloon-optie ingebakken (ik heb dit zelf alleen met Maxtor en WD schijven gedaan, maar deze Seagate tool zal niet veel anders zijn, vermoed ik), waardoor je de hele inhoud van de WD bit-voor-bit naar de Seagate kan kopiëren. Overigens kun je op de Seagate site nog veel meer informatie vinden over partitioneren, formatteren, masters, slaves, enz. , enz., enz., maar dat terzijde.

Als alles goed gaat heb je dan tenslotte de Seagate als Master-boot schijf en de WD als Slave, waarna je de WD dan natuurlijk kunt opschonen. En als het fout gaat dan heb je uiteraard nog je back-ups standby. Toch? :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja heel erg bedankt allemaal. Maar stel dat ik de WD schijf gekopieerd heb op de andere schijf (Seagate). Dan moet ik wel de WD kunnen gebruiken op een Compaq HP pc, en dat gaat niet denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
cjdijk schreef op 22 February 2003 @ 17:02:
[...]

Als je lang genoeg wacht zal hij na een aantal minuten een foutmelding geven,
dat hij nu plots een andere harddisk heeft gevonden.
Daarna kan je op F1 drukken om de gevonden harddisk in de bios te saven.

Wat je ook kan doen, gaat sneller, is de bios resetten.
In jouw Compaq is dat gewoon een drukknopje op je mobo.
Staat heel duidelijk aangegeven.

Als je hem daarna weer aanzet, met die andere harddisk,
dan zal hij die direct herkennen.
Moet je nog wel de overige bios settings nalopen (o.a. datum en tijd).
Je hebt ook gelijk, als ik met de Seagate schijf de Compaq opstart zegt hij al meteen dat hij een schijf heeft gevonden. Dan druk ik op F1 om te saven.
Maar daarna boot hij weer en dan krijg ik een zwart beeld en doet hij niks meer met een knipperende - (streepje).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 16:49

momania

iPhone 30! Bam!

(jarig!)
Ik denk dat we d'r zo nooit uitkomen met jou...
Een willekeurig merk hardeschijf kan je in een willekeurig merk pc aan de gang krijgen, dat is geen probleem. Zet je een schijf over naar een pc uit een andere pc en er staat al een OS op, dan zal die pc nooit goed draaien omdat je met drivers zit die voor de andere hardware zijn.
Probeer je een lege schijf, zorg dan dat hij herkend wordt in de bios en probeer dan eerst eens te booten met een floppy en zorg dat de schijf geformateerd wordt en kijk of je er wat op kan schrijven. Dan kan je daarna zorgen dat je allebei de schijven in de machine hangt en de clone gaan uitvoeren bijvoorbeeld.
Hoe je schijven aan de praat krijgt in je machine moet niet moeilijk zijn en er wordt hier wel verwacht dat je dat zelf kan. Kan je dat al niet, breng je pc dan maar naar een winkel of zo waar ze het wel kunnen doen voor je.
Lukt het wel, lees dan eerst eens de handleidingen door van de verschillende tools die al genoemd zijn, kijk of er wat tussen zit wat dus jouw clone actie kan doen en voer het uit volgens de handleiding.
Ben je bang om data kwijt te raken, dan adviseer ik je om de belangrijke data op cd te zetten of zo en daarna gewoon proberen. Ben je je data kwijt, installeer je windows gewoon opnieuw en zet je de data terug van de cd's (lijkt mij ook niet zo'n probleem)
Succes....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 18:21:
Je hebt ook gelijk, als ik met de Seagate schijf de Compaq opstart zegt hij al meteen dat hij een schijf heeft gevonden. Dan druk ik op F1 om te saven.
Maar daarna boot hij weer en dan krijg ik een zwart beeld en doet hij niks meer met een knipperende - (streepje).
Okee, laten we het dan nog eens één keer proberen simpel uit te leggen.

Uitgangspositie: computer A met Seagate schijf, computer B met WD schijf.

Gewenste eindsituatie: computer B met Seagate als Master en WD als slave.

Probleem: computer B moet de hardware juist herkennen en het OS op de Seagate schijf moet nu worden afgestemd op computer B i.p.v. computer A.

Mijn oplossing: stel eerst je data van de Seagate schijf veilig en gebruik vervolgens een Seagate software tooltje om die schijf opnieuw te formatteren en daarbij meteen alle data bit-voor-bit van de WD schijf over te halen (dan wordt er dus een kloon gemaakt). Dit kun je waarschijnlijk het handigst doen door tijdelijk de Seagate als Slave erbij te zetten en dus de WD nog eventjes als Master te gebruiken. Als het formatteren+klonen is geslaagd kun je de rollen omdraaien: Seagate als Master en WD als Slave. Voor beide stappen is het nodig om goed de jumpers in te stellen en de BIOS settings te controleren (met cable select en autodetect kom je meestal al een heel eind, en als je niet weet wat dat betekent dan moet je eens zoeken met google of kijken op www.seagate.com). Uiteraard kun je de WD vervolgens opschonen als het booten vanaf de Seagate succesvol is.

Alternatieve oplossing: stel eerst je data van de Seagate schijf veilig en sluit hem daarna aan als Master op computer B. Start de computer op met een boot-floppy en formatteer (en indien nodig: partitioneer) de Seagate schijf opnieuw (dit kan uiteraard ook weer met datzelfde Seagate tooltje). Installeer vervolgens Windows, alle benodigde hardwaredrivers en de programma's opnieuw. Hierna kun je de WD erbij zetten als slave (kun je ook meteen doen, maar dan zie ik al gebeuren dat je de WD per ongeluk formatteert :+) en deze laatste schijf naar wens opschonen.

Het voordeel van deze alternatieve methode is dat je een schoon Windows systeem overhoudt; het voordeel van de eerste methode is dat alle huidige OS- en programmasettings bewaard blijven.

Als je het nu nog steeds niet begrijpt, dan raad ik je sterk aan om òfwel eerst eens nadere informatie over het installeren van harde schijven te zoeken voordat je ermee verder gaat, òf om het hele idee gewoon te laten varen en de Seagate simpelweg als extra datadisk toe te voegen aan je huidige PC. Dan krijgen we dus dit:

Alternatieve eindsituatie: Computer B met WD als Master en Seagate als Slave

Iets minder optimaal misschien, maar wel een stuk eenvoudiger.

Zo duidelijk? :/

Verwijderd

Topicstarter
Ja hartstikke bedankt voor je uitgebreide info. Dit kon ik nooit zo in één keer krijgen.
Maar de WD schijf moet weer terug in de Compaq HP pc. Maar ik ben dus bang dat de Compaq HP pc (Computer A) dit niet gaat willen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 20:57:
Ja hartstikke bedankt voor je uitgebreide info. Dit kon ik nooit zo in één keer krijgen.
Maar de WD schijf moet weer terug in de Compaq HP pc. Maar ik ben dus bang dat de Compaq HP pc (Computer A) dit niet gaat willen.
Oh, dus je wilt de beide schijven gewoon omruilen en hun inhoud swappen. Aha! :7

Ja, in dat geval zijn tools als Norton Ghost of PowerQuest DriveImage erg nuttig. Maar het kan nog lastig zijn als beide schijven echt vol staan, omdat je een 'tussenmedium' nodig hebt om beide images op te slaan - in dat geval is het namelijk nodig om een kloon van de Seagate naar de WD te schrijven en omgekeerd. Als er nog ruimte zat is, dan kun je die ruimte benutten om een extra partitie aan te maken, die dan vervolgens als tussenmedium voor de images kan dienen. Als de C-partities van beide schijven klein zijn kun je de images ook nog op een CD branden. CD-'spanning' (schrijven over meerdere CD's) is ook mogelijk, maar dat kan al gauw verwarrend worden als je het niet goed organiseert. Je zou ook tijdelijk een derde harddisk kunnen gebruiken, als je daar tenminste kunt aankomen.

Tja, het is moeilijk om hier nu iets zinnigs over te zeggen, omdat ik niet weet hoe jouw schijven op dit moment zijn ingedeeld (hoe groot de partities zijn, hoeveel vrije ruimte er per partitie nog over is). Ook weet ik niet hoe belangrijk het nu echt is dat de data van beide schijven bewaard blijft, of dat een simpele format en herinstallatie misschien kan volstaan. En dan is het ook nog eens de vraag of het allemaal de moeite waard is, want zo groot zijn de prestatieverschillen waarschijnlijk ook weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wil ik dit allemaal doen voor Fifa 2003.
Want als ik Fifa 2003 speel op de Seagate schijf heb ik echt schitterend soepel beeld bij het spelen. Maar als ik dat spel speel bij de WD schijf schokt het beeld de hele tijd op alle resoluties. Ik weet dus niet waarom dat gebeurt en ik gok erop dat het zo schokt omdat de WD schijf 5400rpm is. Of heb ik het mis?????

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

heb je de WD schijf al een gedefragmenteerd ?

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff hard gezocht naar het orzaak van de schokkende fifa 2003.
Iets viel me op ! Wat is nou PCI mode ? Dat heb ik nu ook bekeken op de andere computer maar daar staat alleen AGP 4x..........
Afbeeldingslocatie: http://www.worldfootballforums.com/attachment.php?s=&postid=11

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 02:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 23 February 2003 @ 02:15:
heb je de WD schijf al een gedefragmenteerd ?
Ja dat doe ik al om de 2 dagen en soms om de 4 uurtjes ongeveer.

• Brothar

Brothar

meester

Wat viel je op ? (ik kan niet raden wat je denkt)

[ Voor 104% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 02:19 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
U moet wel goed kijken voordat u wat vraagt.
Dat (PCI MODE) geval viel me op. ( Kijk dan op dat plaatje!!)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 02:21 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 02:19:
[...]

U moet wel goed kijken voordat u wat vraagt.
Dat (PCI MODE) geval viel me op.
AGP = PCI , dit is gewoon zo en dat wist hij al, hij heeft dus goed gekeken.

hoeveel interen geheugen heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door ExcaliburDexter op 23-02-2003 02:22 ]

• Brothar

Brothar

meester

Lieve jongen, zoek het maar uit.
Je weet blijkbaar niet wat wat is in je PC, maar dan verwijten uitspreken naar een ander, terwijl je zelf niet weet hoe - en wat ..
Toeledoki

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ExcaliburDexter schreef op 23 February 2003 @ 02:21:
[...]

AGP = PCI , dit is gewoon zo en dat wist hij al, hij heeft dus goed gekeken.

hoeveel interen geheugen heb je?
384 ddr ram

• ExcaliburDexter
sorry

[ Voor 99% gewijzigd door ExcaliburDexter op 23-02-2003 02:47 ]

• Brothar

Brothar

meester

AGP is niet identiek aan PCI !!
Je hebt het over de grafische kaart !
Heeft niks te maken met harddisk. Kijk maar 's wat resident draait.
Zelfs nieuwe harddisk zal geen verbetering geven.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 23 February 2003 @ 02:24:
Je hebt het over de grafische kaart !
Heeft niks te maken met harddisk. Kijk maar 's wat resident draait.
Zelfs nieuwe harddisk zal geen verbetering geven.
Ja, maar wat ik niet snap is dat het alleen bij deze hardeschijf doet of heb ik het nou toch mis?
Ik heb alles geprobeerd!! Nieuwe drivers en enz..............
Ik dacht dus dat het wel via de HD kwam.

• Brothar

Brothar

meester

Wat weet je van PC's ? (kan het niet opmaken uit je profile)
Hoe kom je erbij dat het aan de HD ligt ?

[ Voor 82% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 02:30 ]

eagle

• ExcaliburDexter
zeg dan gewoon dat je fifa wilt spelen en dat het schokt...... ( move.to spv ofzoiets :p )

waarom schokt het spel:

1) je videokaart is te langzaam voor de door jouw ingestelde resolutie.
2) je game kan niet helemaal in het geheugen geladen worden, daardoor doet je pc een beroep op je HD, hoe langzamer je hd hoe langer het schokken duurt
3) je pc is gaar en je hebt 100 progjes lopen tijdens het spelen (gaat terug op punt 2, teweinig geheugen vrij)
4) verkeerde drivers, niet ieder spel doet het 100% met de nieuwste drivers
5) reinstall

Ik denk dat wat meer geheugen in je bak zal helpen, ook is die 5400RPM hd nou niet de snelste, een upgrade naar een 7200RPM zal je geen kwaad doen.
Brothar schreef op 23 February 2003 @ 02:24:
anders had het wel dezelfde naam :p het zit allemaal aan elkaar vast en deelt ook de bandbreedte, daarom geven sommige os'en bij agp ook pci aan.

[ Voor 19% gewijzigd door ExcaliburDexter op 23-02-2003 03:00 ]

• Brothar

Brothar

meester

Zou allemaal kunnen.
Ik zou de HD niet klonen, maar ernaast zetten, en DAAR de spelletjes op zetten.
(misschien is de WD te vol voor swappen en temp-files)
ad 1. GeForce 3 te traag ? (oké, resolutie moet natuurlijk niet 1600*1200 zijn)
ad 2. 384 Mb is toch niet weinig (hoeveel wil XP ?)
ad 3. lijkt mij aannnemelijk
ad 4. kan ik me met XP niet voorstellen
ad 5. heeft dat niet hetzelfde effect als een defrag ?

Ik denk: werken met 2 HD's, en goed indelen, en dan spelletjes op snelste, met meeste ruimte. De enige HD nu is wellicht te vol.

[ Voor 59% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 02:37 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ExcaliburDexter schreef op 23 februari 2003 @ 02:30:
zeg dan gewoon dat je fifa wilt spelen en dat het schokt...... ( move.to spv ofzoiets :p )

waarom schokt het spel:

1) je videokaart is te langzaam voor de door jouw ingestelde resolutie.
2) je game kan niet helemaal in het geheugen geladen worden, daardoor doet je pc een beroep op je HD, hoe langzamer je hd hoe langer het schokken duurt
3) je pc is gaar en je hebt 100 progjes lopen tijdens het spelen (gaat terug op punt 2, teweinig geheugen vrij)
4) verkeerde drivers, niet ieder spel doet het 100% met de nieuwste drivers
5) reinstall

Ik denk dat wat meer geheugen in je bak zal helpen, ook is die 5400RPM hd nou niet de snelste, een upgrade naar een 7200RPM zal je geen kwaad doen.
Ja en ik was dus ook bezig om een 7200 i.p.v een 5400rpm te gebruiken.

Videokaart kan nooit te langzaam zijn want het is een Geforce 3 Ti 200. 200@475

• ExcaliburDexter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 02:33:
[...]

Ja en ik was dus ook bezig met het gebruiken van een 7200 i.p.v een 5400rpm.

Videokaart kan nooit te langzaam zijn want het is een Geforce 3 Ti 200. 200@475
geef eens wat meer info:

resolutie waarin je speelt?
nvidea driver versie, dx versie?

volgens mij ligt het gewoon eraan dat het gehele spel niet in geheugen past, hij gaat dus de hd op, omdat deze redelijk langzaam is schokt je spel.

je hebt dus 2 keuzes
1) je koopt meer geheugen
2)je wisselt je hd

als je dan toch bezig bent met HD wisselen doe dan eens een verse instal, helpt ook vaak

• Brothar

Brothar

meester

Zie edit boven.
En geef 's antwoord. Want hoe meer ervaring je hebt hoe specifieker de reactie.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
1024x768x32 ( Dat gaf dus eerder geen geschok een liep vrij soepel op de Seagate schijf van 7200rpm )
Detanator 40.72 WHQL
DirectX 9 ( Omdat ik bij DirectX 8 ook schokken had tijdens het spelen heb ik maar DirectX 9 genomen )

Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 02:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 23 February 2003 @ 02:32:
Zou allemaal kunnen.
Ik zou de HD niet klonen, maar ernaast zetten, en DAAR de spelletjes op zetten.
(misschien is de WD te vol voor swappen en temp-files)
ad 1. GeForce 3 te traag ? (oké, resolutie moet natuurlijk niet 1600*1200 zijn)
ad 2. 384 Mb is toch niet weinig (hoeveel wil XP ?)
ad 3. lijkt mij aannnemelijk
ad 4. kan ik me met XP niet voorstellen
ad 5. heeft dat niet hetzelfde effect als een defrag ?

Ik denk: werken met 2 HD's, en goed indelen, en dan spelletjes op snelste, met meeste ruimte. De enige HD nu is wellicht te vol.
Het probleem is dat die 7200rpm HD van Seagate niet wil werken op mn Compaq omdat het eerst door HP is gebruikt.

• Brothar

Brothar

meester

Wat bedoel je met 'eerder ' (gaf eerder geen schokken)

eagle

• ExcaliburDexter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 02:40:
Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt.
je hebt dus 2 keuzes
1) je koopt meer geheugen
2)je wisselt je hd

wat snapte je hier niet van??????
Het ligt ook niet aan het geheugen maar aan de hoeveelheid

zoals ik al zij:
volgens mij ligt het gewoon eraan dat het gehele spel niet in geheugen past, hij gaat dus de hd op, omdat deze redelijk langzaam is schokt je spel. Daar komt bij dat een 72000RPM de overgang minder schokend kan laten verlopen door de snelheid wat deze schijf heeft, waardoor je het "eerst" niet had.....

[ Voor 15% gewijzigd door ExcaliburDexter op 23-02-2003 02:46 ]

• Brothar

Brothar

meester

"Het probleem is dat die 7200rpm HD van Seagate niet wil werken op mn Compaq omdat het eerst door HP is gebruikt."

Weet je hoe je een HD moet installeren in je BIOS ?

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 23 februari 2003 @ 02:47:
"Het probleem is dat die 7200rpm HD van Seagate niet wil werken op mn Compaq omdat het eerst door HP is gebruikt."

Weet je hoe je een HD moet installeren in je BIOS ?
Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, maar als ik de Seagate schijf eraan hang ziet hij de schijf al vanzelf en moet ik op F1 voor Save drukken. Als ik dat doe reboot de pc en blijft het na het Merklogo van Compaq met een zwart beeld en een knipperend '' - '' staan en doet de pc verder niks. Ik heb het met alle verschillende houdingen van jumpers geprobeerd en tot nu toe is het niet gelukt.

• ExcaliburDexter
kom op zeg, het antwoord is nu al X maal in deze draad verteld ik begin het nu ook een beetje moe te worden.

je pakt je snelle hd en gooit er een nieuwe install op en probbert of het spel het doet. zoniet dan zoek je naar wat het probleem anders kan zijn.

je hebt echt niks zelf geprobeerd dat blijkt wel uit je text, Daar komt bij dat als je nog niet eens weet hoe een HD door een bios gedecteerd moet worden (486 en lager buiten beschouwing gelaten) je beter hier je heil kunt gaan zoeken: www.beginnersweb.nl veel succes.

en nu slapen :Z

[ Voor 23% gewijzigd door ExcaliburDexter op 23-02-2003 02:52 ]

• Brothar

Brothar

meester

LEES dat dan eerst !
Je probleem is waarschijnlijk jumpersettings.
Aan 1 kabel kunnen 2 HD's, CD-rom, DVD etc. (IDE-apparaten).
1 van die 2 is master, de ander is slave.
Met jumpers op de HD stel je dat in.
Als je dat goed doet, worden alle apparaten herkend, en kun je dat in de BIOS met 'save' bewaren.
Wat er nu lijkt te gebeuren is dat je PC/BIOS twee IDE-apparaten ziet, die alebei zijn ingesteld als master of allebei zijn ingesteld als slave.
En dan hangt-ie !
Als je niet weet wat je doet, waarom doe je het dan ?

Welterusten

[ Voor 7% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 02:56 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat doe ik toch ook!! Denk je dat ik helemaal niks weet ofzo.......
Tuurlijk weet ik dat je 2 Hd's kan hangen aan 1 kabel, en dat 1 op master moet en de andere op slave. Maar als ik dat doe wil hij toch niet gaan werken met de 2e schijf, dus het ligt niet aan mij denk ik......

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bij de computerboer om de hoek helpen ze je van ganse harte :+
Het kost wel wat, maar je krijgt er ook wat voor....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ja heel erg bedankt allemaal. Maar stel dat ik de WD schijf gekopieerd heb op de andere schijf (Seagate). Dan moet ik wel de WD kunnen gebruiken op een Compaq HP pc, en dat gaat niet denk ik.
Mijn ouwe compaq presario heeft anders helemaaaaal geen problemen met andere harde schijfen :) heb er al meerdere in gehad en nooit problemen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 07:04 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
OK, het antwoord is al meerdermalen gegeven en dit topic loopt toch op niks uit. Daarnaast begint het niveau hier ook verder te zakken. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.