Toon posts:

Werkgroep naam verandert niet na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn netwerkinstellingen. Ik heb twee PC's, die beide via een switch verbonden zijn aan mijn tweaked ADSL modem. Beide PC's wil ik tot dezelfde werkgroep laten behoren om ze met elkaar te kunnen laten praten.
Echter, bij één van de twee computers kan ik de werkgroep niet aanpassen. Via My Computer -> Properties -> Computer Name -> Change kan ik de werkgroep naam aanpassen, vervolgens krijg ik de melding 'Welcome to XXXXX workgroup', en moet ik opnieuw opstarten. Echter, na het opstarten is de werkgroep naam nog steeds gewoon de oude werkgroep, en is de zojuist gedane aanpassing teniet gedaan :?

Op beide PC's draait Windows XP Prof, en op de tweede PC heb ik geen problemen met aanpassen van de werkgroep.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel basic: Heb je SP1 al geinstalleerd?

Verwijderd

zoek effe in het register de naam op en pas het aan. Voordat je het doet exporteer je eerst de sleutel. ik weet niet uit mijn hoofd of er meerdere sleutels zijn die aangepast moeten worden, maar met search en F3 kun je zeer eenvoudig eerst het register hierop controleren.
Herstart dan en meld dan hoe het resultaat is.
Maar remember: eerst de sleutel exporteren als backup of een vers herstelpunt aanmaken voor het totale systeem!