[TIP!] Bandbreedte beperken voor gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Er wordt veel gevraagd naar software om upstream of downstream te beperken voor bepaalde gebruikers. Welnu, als je een Windows server draait met een vorm van Internet Connection Sharing om andere PC's (besturingssysteem op clients maakt niet uit) van internet te voorzien dan is er een oplossing in ontwikkeling.

BandwidthController

De versie is nog slechts v0.03 beta, dus het zou wel eens niet echt stabiel kunnen zijn. Volgens de maker van het programma wil hij omstreeks Augustus 2003 klaar zijn met een v1.00 versie van het programma.

De features van het programma zijn ook beschreven op de site, alsmede de toekomst verwachtingen qua functionaliteit etc.

Wellicht een goede site om even in de gaten te houden de komende maanden.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dat klinkt bijzonder interessant :).
Ik ga eens ff kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker heel interessant! Ik ga het zo even testen. Straks meer!

Was hier zoals velen al lang naar op zoek: [rml][ Windows 2000] Traffic Shaping[/rml]

/ ik heb een simpel filter ingesteld op mijn internet NIC. Dat werkt iig. Nu eens kijken of ik per netwerk ip kan filteren. Even de leech praktijken van mijn onderbuurman inperken >:)

/Great! Als je op de internet (LAN) NIC "Send" beperkt per ip, kan je al je netwerkklantjes limiteren. Geweldig!!! Eindelijk _/-\o_

/Ik zie wel dat het programma $50 kost :/ Beetje duur. Jammers.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das wel gaaf , dan kan ik me broertje is ff afpersen :)

Maar goed je hoeft er toch geen $50 voor te betalen. Ik neem toch wel aan dat je connecties hebt :D

Maar het is wel gaaf dat ze er mee bezig zijn ! zo progamma zocht ik allang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig programma. maar $50 is een beetje duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cool!!! Werkt als een trein!! :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 29-04 11:13
dat kan toch ook met ISA server??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb een router, en het kan me geen bal schelen of mijn vrouw af en toe zit te kazaa-en.... ik zal het proggie dus niet gebruiken. Maar voor sommigen kan het een uitkomst zijn.

En $50? Tja.... Wij Nederlanders staan er om bekend dat we alles duur vinden natuurlijk ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook zoiets voor Linux? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ja, uiteraard. Kijk op http://sourceforge.net/projects/cbqinit / http://freshmeat.net/projects/cbq.init

Clarkconnect 1.2 heeft dit met naam 'cc-bandwith' (http://www.clarkconnect.org) als add-on. En het werkt prima 8)

[ Voor 21% gewijzigd door garp op 22-02-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
=> NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap echt niet waar jullie zo moeilijk over doen 50 dollar is niet zo veel misschien wel voor een beta maar eens 1.0 er uit is is het zeker te doen ! en 50 euro = 1 spel en dan kun je broerke of zusje inperken houden.
want ik ben blij dat dit niet bestond toen ik jonger was :) anders had mijn broer mij laten lijden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 16:13 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hij's nog bij 0.05, maar zit er al goed uit. Helaas maakt hij nog geen verschil tussen upstream verkeer en packet replies voor receive (zal die misschien ook nooit doen, maar ja), dus nog niet helemaal bruikbaar voor filesharing proggies.

Wel reuze handig om je medewerkers te beperken :)

Trouwens, $50 is echt niet zo veel voor windows, elk ander programma dat zoiets doet, kost duizenden dollars!

Het is veelbelovend *D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ja, uiteraard. Kijk op http://sourceforge.net/projects/cbqinit / http://freshmeat.net/projects/cbq.init

Clarkconnect 1.2 heeft dit met naam 'cc-bandwith' (http://www.clarkconnect.org) als add-on. En het werkt prima
Ik heb vanmiddag de hele smootwall lectuur doorlopen en ben overgehaald om dat eens te gaan proberen. Ik was in de veronderstelling dat ik een dergelijke functionaliteit toe kan voegen aan smootwall.

Bijvoorbeeld, ik wil voor alle gebruikers op mijn netwerk 5k o.i.d. aan internet verkeer toewijzen. Dus niet per gebruiker 5k zodat er bij 3 gebruikers 15k getrokken wordt. En dan ook nog de poorten die alle gebruikers kunnen gebruiken beperken (enkel HTTP en POP3 bv). Dit moet zonder login beschikbaar zijn voor iedere gebruiker die op het netwerk inhaakt met zijn laptopje. De bedoeling is, stekkertje inprikken, DHCP, en surfen maar.

Echter moet er voor enkele machines volle bandbreedte beschikbaar zijn bij voorkeur via een inlog dialoog o.i.d. Zodat ik per account het soort verkeer en bandbreedte kan bepalen.

Nu begin ik te twijfelen of ik de Linux kant op moet of toch een WK2 bak inelkaar moet zetten met bv dat BandwidthController programmaatje.

Graag advies, ik ben nog een zwevende kiezer. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Bandwith shaping in Linux is toch niet zo moeilijk, ik dacht dat ie standaard in ieder uitgebreider pakket inzat (RedHat zeker)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
mja, ik heb BC ook op mn win2k server maar vind het niet zo goed werken. Ik heb een 1024/512 kbps ADSL connectie en knijp pc 2 t/m 5 (alleen pc 1 volledige bb) tot maximaal 50 KB/s download en 10 KB/s upload. Alleen heb ik het probleem dat als mijn broertje gaat downloaden, ik niet meer kan csen? mn ping word dan < 1000 ms. Vreemd want je zou denken van de 60 KB/s down en 40 KB/s up die er over blijft wel genoeg moest overblijven voor n goede ping? weet iemand hier misschien een oplossing voor? De downloads, en speedtesten wijzen wel netjes 50 KB/s en 10 KB/s aan maar mn ping wordt dr nie beter op....

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. dit topic is al een paar maandjes oud :z

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1