Wine

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:53
Hoi,

Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn van Wine. Waar het voor is weet ik wel maar verder, in hoeverre heb je er wat aan? Bij veel software die ik heb willen emuleren ging het al in het eerste scherm van de installatie mis. :(
Dus hoe is Wine het best te configureren, que dll's enzo? En wat kan ik daarna verwachten?

^ Wat hij zegt.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het hangt nogal af van de software die je wilt draaien. Kleine programma's werken meestal zonder problemen, grotere hebben vaak onderdelen die niet (goed) werken. Spellen zijn een geval apart, omdat ze nogal eens allerlei DirectX-onderdelen gebruiken die niet goed ondersteund worden. Over de configuratie vind je in de documentatie wel het een en ander...als je al Windows-dll's hebt dan is dat het best, daarna kun je Wine's eigen dll's eens gaan proberen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
**leest boven zich** verder werken met name een aantal m$ progjes zoals office net even iets beter met winex, net zoals de spellen.... Ik denk dat je veel moet gaan lezen, om te beginnen in de FAQ van dit forum, want je loopt nu grote kans dat je topics gesloten worden omdat je zelf niet zoekt!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Z-Dragon
Wie heeft er hier horen zoeken dat ik zelf niet zoek?!:(

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
odysseus, waar kan ik meer info finden + de rpm's van WineX? Ik kan er alvast op rpmfind.net niets van vinden.

^ Wat hij zegt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

*zucht* Denk dat je niet doorhebt dat dit een behoorlijk standaard vraag is, welke ook terug te vinden is in de FAQ.

Oh, en gebruik de EDIT knop. :) (doe ik ook ;))

[ Voor 19% gewijzigd door tweakerbee op 21-02-2003 18:45 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
oke, je zoekt wel, begin dan even op www.winehq.com (wine)en op www.transgaming.com voor winex te lezen in de docs. Veel oplossingen zijn daar te vinden in de fora

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Hetzelfde als in je andere topic. We verwachten in NOS wel dat je zelf wat moeite doet voordat je vragen stelt, en dit zijn typisch zaken die gemakkelijk uit te vinden zijn door bv. de homepage van het pakket eens goed door te lezen (FAQ's, documentatie), of door het simpelweg gewoon te proberen.

Als je er specifieke vragen over hebt okee, maar dit is wel heel erg algemeen en zelf uit te vinden.

P.S. Post a.u.b. niet meerdere keren onder elkaar, gebruik in zo'n geval de edit knop (knopje naast je posts: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 21-02-2003 18:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.