[PHP] $_SESSION['var'] <-> $var

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Mijn back-office is beveiligd middels een session, hoe doet niet ter zake. Bij het inloggen wordt een sessie-variabele $_SESSION['rights'] gevuld met rechten als 'addItem' en 'viewCategory'. Dit werkt allemaal perfect, maar ik wed af en toe spontaan uitgelogd op bepaalde pagina's. Dit bleek na een hoop debuggen te komen doordat ik op die pagina's een variabele $rights aanmaakte.

Deze interfereert met $_SESSION['rights'], as in: hij schrijft hem over. Ben ik eens netjes aan het programmeren gegaan met al die globals, wil PHP zelf niet meewerken :(. Is hier een oplossing voor (buiten het hernoemen van de variabelen)? PHP.net geeft geen uitsluitsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

register_globals uitzetten in je configuratie :)

[ Voor 48% gewijzigd door drm op 21-02-2003 17:23 . Reden: linkje erbij ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je bedoelt dat $_SESSION['rights'] wordt overschreven? Of dat $rights wordt overschreven (als het dat laatste is is het een bug in je code want dat kan namelijk niet zomaar)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Nu online
hmmm. dacht juist dat wanneer je gebruik maakte van $_POST, $_GET enz. dat je dan juist NIET meer over kon schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Nu online
Oisyn: ik bedoelde: heb een $_SESSION['rights'], en die wordt overschreven als je een waarde toekent aan $rights...

DRM: thx, was het idd... ik had een verkeerd beeld bij register_globals :)