[OC] Brakke 5V lijn??

Pagina: 1
Acties:

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:44
Ik ben vollop voor de eerste keer aan het overclocken en tot hiertoe lukt dit aardig, mijn 2400+ loopt momenteel op 2220Mhz (12*185) @ 1,75V. Ik zou graag verder gaan, maar als ik mijn cpu stres met BurnK7, dan zie ik mijn 5V lijn zakken naar 4,78V, maar dit is maar enkele seconden, dan is het laagste 4,81V. Mijn voeding is dus de chieftec 360 watt voeding die in mijn case zat.

Ik veronderstel dat mijn apacer geheugen die 185mhz op langere termijn wel zal blijven trekken en de levensverwachting dus niet te drastisch verkort wordt hierdoor, ik las in het grote ddr topic dat er mensen zijn met een veel hoger fsb dan ik, dus daar ben ik vrij gerust in?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

4.78 en 4.81V is geen énkel probleem.. 0.2V is 4% afwijking, en da's echt niks.

Verwijderd

als je overclockt dan is automatisch dat je 5 volt lijn zakt het is niet zo dat ie constant op 5 volt blijft. maar volgens mij is je 5 volt lijm wel oke mijn broer heeft zelf 4.60 volt met overclock en de voeding is 350 codegen merk. wil je effe voortaan de search inschakelen hier over heb taloze topic over!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Onder de 4,75 mag je je pas echt zorgen gaan maken. Op zich kan het nog wel, maar ideaal is het niet.

Verwijderd

Als je overklokt dan is dat een redelijke aanslag op je voeding. Het is dan normaal dat de 5V lijn aardig inzakt. Soms limiteerd de 5V lijn zelfs je overklok en dan moet je hem modden. Ik geloof zelfs dat jouw voeding al een potmeter heeft. Binnenin de voeding zit een klein potmetertje die je kan verstellen zodat de 5V lijn hoger wordt. Dit moet je wel met beleid doen want het kan aardig misgaan anders ;) Je 12V gaat als het goed is mee, dus daar moet je even op letten.

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 17:27:
Als je overklokt dan is dat een redelijke aanslag op je voeding. Het is dan normaal dat de 5V lijn aardig inzakt. Soms limiteerd de 5V lijn zelfs je overklok en dan moet je hem modden. Ik geloof zelfs dat jouw voeding al een potmeter heeft. Binnenin de voeding zit een klein potmetertje die je kan verstellen zodat de 5V lijn hoger wordt. Dit moet je wel met beleid doen want het kan aardig misgaan anders ;) Je 12V gaat als het goed is mee, dus daar moet je even op letten.
Ik zal eens verder opzoekwerk doen ivm met dat potmetertje in de voeding.

Ik merkte ook al dat voltageverhoging niet evenredig is met de oc, als ik de mp wat verhoog moet ik nu hogere Vcore geven dan in het begin van de overclock.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Weet je dat zeker Fewture? Ik heb dezelfde voeding ) 8) ) en er zit ook een geel/zwart kabeltje aan voor de RPM van de fan...

• BlackShadow
ter info:
modelnummer van de voeding: hpc-360-202

Verwijderd

BlackShadow schreef op 21 februari 2003 @ 17:31:
[...]

Ik zal eens verder opzoekwerk doen ivm met dat potmetertje in de voeding.

Ik merkte ook al dat voltageverhoging niet evenredig is met de oc, als ik de mp wat verhoog moet ik nu hogere Vcore geven dan in het begin van de overclock.

ja, dat geeft dus aan dat het einde in zicht is ;)

bredend schreef op 21 februari 2003 @ 17:33:
Weet je dat zeker Fewture? Ik heb dezelfde voeding ) 8) ) en er zit ook een geel/zwart kabeltje aan voor de RPM van de fan...

Ik weet het voor 95% zeker dat die chieftecs dat hebben. Maar ik kan het mis hebben hoor.

Verwijderd

zou een enermax ook hebben fewture?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 18:07:
zou een enermax ook hebben fewture?
Nee die hebben geen potmeter. Die moet je modden.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 17:27:
Vandaar dat mijn 12V lijn stressed 12.99 aangeeft :X

I love watercooling

Verwijderd

Garrett schreef op 21 februari 2003 @ 18:39:
[...]

:D :D

Das idd het nadeel van een 5V mod. Ik heb zelf een voeding waarbij de 5V en 12V "los" van elkaar zitten. Mijn 12V blijft dus hetzelfde. Het is een CWT, maar de True Power van Antec is hetzelfde.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Garrett schreef op 21 February 2003 @ 18:39:
[...]

Arme HD's :'( >:)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Is het echt zo erg om een 12V van bijna 13 te hebben want n.a.v. dit topic heb ik met asus probe mijn voltages even gecontroleerd.
Mijn 5V is 5,1 en mijn 12V schommelt tussen de 12,53 en de 12,883 Volt.
Ik draai nu standaard senlheid maar morgen ga ik OC'en(bison electro is morgen binnen).

Moet ik dan ook een volt mod doen of valt het allemaal wel mee.

Verwijderd

ligt er aan als je veel oc en stabiel dan hoeft het niet. zo niet stabiel dan een voltage mod.
mag ik overgens vragen welke merk mobo je hebt misschien kan je die tot 2.10 volt instellen dus dan hoeft je geen voltage mod te doen.

Verwijderd

Ik heb een asus A7V8X mobo met daarop een AMD XP2000+ Palomino.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 19:03:

[...]

:D :D

Das idd het nadeel van een 5V mod. Ik heb zelf een voeding waarbij de 5V en 12V "los" van elkaar zitten. Mijn 12V blijft dus hetzelfde. Het is een CWT, maar de True Power van Antec is hetzelfde.
Aha... dus jij hebt die CTW en daar zitten dus 2 potmeters in, 1 voor de 5V en 1 voor de 12V?
En zo ja, is het een beetje duidelijk "aangegeven" welke nou de 5 is en welke de 12?

I love watercooling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 21:39:
Ik heb een asus A7V8X mobo met daarop een AMD XP2000+ Palomino.
tot hoever kan je voltage instellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:05:
[...]

tot hoever kan je voltage instellen?
Ik weet niet precies meer maar volgens mij iets boven de 2 volt. Ik kan nu niet rebooten dus ook niet precies kijken.

Verwijderd

2 volt lijkt me wel te doen toch ik denk als je boven de 2.10v komt dat je processor ernstig beschadigd dus een vcore mod lijkt me niet nodig

ik heb net op de asus site gekeken en hier heb je een link hoe je vcore kan instellen tot 2.05V http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/jumper.htm

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 12:30 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Voor 5 volt mod van de Enermax ==> Enermax +5V problemen: hoe zit het nou precies?

[ Voor 7% gewijzigd door AaroN op 22-02-2003 18:33 ]

JayGTeam (213177)

Pagina: 1