Toon posts:

[W2000]Problemen met Onboard Soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een circa 3 jaar oude computer, die ik tot voor kort alleen als tekstverwerker gebruikte. Nu wil ik er echter ook graag zo nu en dan een CD-tje of wat MP3's op afspelen. Ooit deed het geluid het wel, maar sinds ik hem helemaal opnieuw geinstalleerd heb (harde schijf geformatteerd, W2000 erop geinstalleerd, etc). Nu doet het Onboard geluid het niet meer.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload van de website van elitegroup (http://www.ecsusa.com/downloads/drivers_p6b.html). Ik heb zelf nl een P6BAT-A+ v1.1, dus ik downloadde de C-Media 8338. Maar nu heb ik geen idee hoe ik deze installeer op mijn computer. Het is een pakketje van een .inf, een .cat en een .sys bestand. Als ik Nieuwe Hardware doe en ik zeg dat ik het zelf wil bepalen (dus Besturing voor geluid... etc) en dan de locatie van de gedownloadde bestanden opgeef, herkent ie vervolgens geen drivers.

Hoe kan ik het alsnog installeren?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Staat hij niet in je apparaatbeheer als onbekend apparaat of eentje met een uitroepteken ervoor? Ik kan me niet voorstellen. Vanaf daar kan je de goede driver installeren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Kijk bij je apparaatbeheer windows naar het gele vraagteken -> Klik daar op eigenschappen -> en druk op stuurprogramma bijwerken en wijs dan naar je map waar je drivers staan

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen Uitroepteken, alleen bij een PCI-apparaat, maar dat is al tijden zo en een Onboard Soundcard kan volgens mij nooit een onboard soundcard zijn....

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 17:17:
Er staat geen Uitroepteken, alleen bij een PCI-apparaat, maar dat is al tijden zo en een Onboard Soundcard kan volgens mij nooit een onboard soundcard zijn....
Dat is hem waarschijnlijk wel.
Kijk of je de drivers kunt installeren.
Rechtermuisknop -> eigenschappen -> en dan iets zoeken over stuurprogramma aanpassen verwijs hem dan naar de directory waar de drivers in staan, werkt dit niet dan is het dus niet de geluidskaart en zul je even verder moet zoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu opgelost door alle bestaande dingen uit de geluid-categorie te verwijderen en dan ontstaat er idd wel een vraagteken waar je de nieuwe kan installeren en het werkt nu.
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1