geeft "disk error" aan bij boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor, ik heb de vervelende foutmelding tijdens het booten weer gehad hoor.
Ik kan wel zeggen dat ik hier behoorlijk :( van wordt.
De ene avond zet ik de pc uit, en de volgende dag wil ie windows niet meer booten en komt met dezelfde error.
Heeft iemand een id waardoor de error in eens kan opkomen????
1000 maal dank voor degene met de beslissende tip _/-\o_

Ik wist niet helemaal waar dit topic thuishoorde, maar ging voor het meest relevante, tenminste volgens mij.
Ik heb een Epox 8rda+ mobo met een ge-focre2 ti grafische kaart, corsair cmx512a 3200 c2 plat. @cas2 (logisch) 3-3-6 geheugen timings (weet ff niet de juiste termen erbij), op de socket zit een AMD athlon XP1800+@1620mhz ong. Verder heb ik 2 hd`s, een maxtor dx740 plus en een samsung d8 ik, een dvd drive en een brander (los van elkaar). Volgens mij zijn dit wel de benodigdem specs.

Dan nu een omschrijving van het probleem, wat ik al een aantal keer heb gehad.
Gisteren avond zette ik mijn pc netjes uit, power eraf want ik kan niet slapen met het minste en geringste geluid. Dus ik vandaag vrolijk de zooi aangezet, blijft ie hangen na de POST met de melding "disk error" :(

Geen mogelijkheid dit nog enigzins te herstellen, dus maar weer XP opnieuw geinstalleerd. Nu zou ik er graag achter komen wat dit probleem veroorzaakt, en wat ik er tegen kan doen natuurlijk.

p.s. ik vind het zelf ook vreemd dat ik mijn geheugen niet op 400 mhz krijg, doe ik dit dan gaat ie piepen en piepen, dus kan ik m`n bios resetten. mijn geheugen loopt en tot nu toe alleen nog maar op 214mhz max. Dit doet er niet toe, maar lijkt me wel relevant voor het hele verhaal.

Hierbij laat ik het, PEACE!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Kabeltjes misschien los? Kan ook dat je bios de diskette drive niet
wilde pakken (als je die als first boot hebt staan). Misschien een brakke voeding? Kijk anders de bios ff na.
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:58:

p.s. ik vind het zelf ook vreemd dat ik mijn geheugen niet op 400 mhz krijg, doe ik dit dan gaat ie piepen en piepen, dus kan ik m`n bios resetten. mijn geheugen loopt en tot nu toe alleen nog maar op 214mhz max. Dit doet er niet toe, maar lijkt me wel relevant voor het hele verhaal.
Waarschijnlijk is het 214 * 2 dus 428 mhz. Het is DDR geheugen (Double Data Rate), dus je moet de kloksnelheid vermenigvuldigen met twee. :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zitten goed vast en zijn in orde en de diskette doet een deed het perfect, want mede daardoor heb ik m`n systeem opnieuw geinstalleerd (opstart diskettes enzo)
Voeding perfect, bios lijkt mij wel goed ingesteld, want het werkt gewoon en verder geen problemen met het bios. Zou het niet kunnen dat er op de harde schijf een soort van bad sector ontstaat out of nowhere, of dat er opeens belangrijke boot bestanden verdwijnen zodat deze error wordt gegeven.
Het verhaal van het geheugen d8 ik zelf ook al aan het double date rate verhaal, maar weet dit nog niet zeker. Het een lijkt logisch maar het andere ook, daarmee bedoel ik dat het inderdaad zo is dat je de kloksnelheid me 2 vermenigvuldigd, maar aan de andere kan vind ik het dan ook weer vreemd dat m`n bios niet gewoon meteen dit uit zichzelf doet.
In ieder geval hartelijk dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hmm nou kreeg ik ineens een vaag idee binnen. Laatst heb ik een tijdje lopen computeren en me muis ging behoorlijk brak doen. Ik drivers opnieuw geinstalleerd. Dus hij's klaarm ik ga rebooten, krijg ik bij opstarten een BSOD (blue screen), dat er iets mis was met de drivers. Het waren gewoon dezelfde drivers alleen opnieuw geinstalleerd. Steeds geprobeerd op te starten maar lukte dus niet. Toen heb ik maar geformatteert enzo.

Maar het zou dus kunnen dat zoiets bij jou ook is gebeurd. Bijvoorbeeld dat een programma iets heeft aangetast van de boot sector.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou uiteraard door brakke software kunnen komen, maar een vage gedachten in m`n hoofd zegt dat dit het niet is. Namelijk niet iets in het bijzonder geinstalleerd bij de meerdere keren dat ik last heb van deze error. Ik ga er dan ook vanuit dat dit puur hardwarematig is, wat natuurlijk super eigenwijs is, maar ja...
Wat wel opvallend is dat ik dit met m`n oude asus a7v-e 266 mobo nog nooit gehad hebt.
Wellicht is het een combo van factoren.
Ik hoop niet dat het zich vaker zal herhalen, anders gaat Salland Automatisering het opeens nog veel drukker krijgen (vervelende mensen hebben nog steeds mijn al betaalde ati radeon 9500 pro niet binnen).

Nog even een korte aanvulling, k zat zojuist beetje te oc-en en kwam op 1725 mhz uit, maar wat niet stabiel liep. Tijdens het converten van de textures bij 3dmark2001 se liep ie vast, maar had nog wel gewoon het geluid van mijn line in waarop mijn video rec. staat aangesloten. Vreemd |:(
Nu is er een setting in mijn bios waar de benaming agp frequency staat en waar ik vervolgens settings varieerend van 50 mhz tot 100 mhz kan instellen.
Wat is dit eigenlijk precies en hoe kan ik erachter komen wat de video kaart aan kan?
Zou het freezen van alleen het beeld hiermee iets te maken kunnen hebben, en wellicht ook met m`n eerder genoemd probleem van de disk error?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er toch aan te denken komende tijd niet te gaan upgraden, dus moet ik het hiermee doen. Nieuwe producten is dus geen optie, het oplossen van het probleem wel ;)
Pagina: 1