Toon posts:

IBM harde schijf kapot door bracket (pix)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM DTLA-307045 en ik heb niet de orginele lader gebruikt van de bracket (ander merk) en toen fikten een paar chips op de schijf af.
Hier zijn wat plaatjes van de schade: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.piters/zoomout.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.piters/zoomin.jpg
Ze hebben dezelfde aansluitingen maar ik denk dat de voltages of verschillende pinnen zaten en dus de 5V 12V kreeg. Kan ik RMA aanvragen of kent iemand een winkel waar ik de schijf kan laten maken.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Onkundig gebruik valt niet onder de garantie, en dus valt rma af.

Misschien dat het lukt om de print te vervangen door een print van een zelfde model, maar dat is niet zonder risco. Als je een oude drive van hetzelfde type hebt met kapotte koppen ofzo valt het te proberen.

Verwijderd

Natuurlijk altijd proberen je garantie te claimen en niet vertellen dat je de schijf zelf hebt gesloopt, misshcien zien ze het geeneens bij ibm?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:41:
Natuurlijk altijd proberen je garantie te claimen en niet vertellen dat je de schijf zelf hebt gesloopt, misshcien zien ze het geeneens bij ibm?
Jij bent ook een lekkere :X

En tuurlijk zien ze dat niet bij ibm joh 8)7

@Walekat: Garantie kun je inderdaad wel vergeten jah.
Met die hd brackets moet je altijd uitkijken, daar is totaal geen standaard in, bij sommigen brackets is het zo dat er zomaar 5 of 12v op een ide aansluiting komt te staan wanneer je die in een laadje schuift van een ander bracket, wat dan gebeurd kun je je wel indenken... (zie foto's ;) )

Verwijderd

'T is al gezegd, maar voor de goede orde: RMA kan je vergeten. Ik zag de plaatjes en wist direct dat dit een aansluitfout was (5v<>12V). Dat zien ze dus bij de serviceafdeling ook.

Je zou kunnen proberen of je de data van de schijf kan halen door 't circuitboard van deze schijf, met die van een identiek exemplaar te verwisselen.

Misschien kan je Hitachi bellen voor een dergelijk circuitboard als je er geen kan vinden, en de data voor jou van belang is. :)

En volgende keer uitkijken met 't swappen van die brackets...

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-03 02:08
oei hee ik heb ook een bracket maar wat is hier dan mis gegaan? je kunt de stroom toch niet verkeerd om aansluiten op dat ding, zit zo'n zelfde aansluiting op als op de hdd zelf... of van binnenin??? ik heb zelf al regelmatig spul uitgewisseld maar nog geen problemen gehad, maar dit maakt me wel bang!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Moriaty schreef op 24 februari 2003 @ 23:10:
oei hee ik heb ook een bracket maar wat is hier dan mis gegaan? je kunt de stroom toch niet verkeerd om aansluiten op dat ding, zit zo'n zelfde aansluiting op als op de hdd zelf... of van binnenin??? ik heb zelf al regelmatig spul uitgewisseld maar nog geen problemen gehad, maar dit maakt me wel bang!
tlevert alleen problemen op als de brackets niet van dezelfde merk/type zijn, dus zolang jij en je vriendjes dezelfde dingen gebruiken boeit het niet....

meestal past het ook niet als je jouw bracket in een ander merk probeert te proppen

blup

Pagina: 1