Toon posts:

Surf of internet versnellers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de zogenaamde "Surf of internet versnellers".

Ik vraag me namelijk af of zo`n versneller nou echt werkt en volgens welk principe, dit omdat bij download versnellers er gebruik wordt gemaakt van meerdere ftp sides/bronnen. Is dit principe nou ook van toepassing bij webpagina`s?

Graag jullie ervaring en/of advies voor een programma hiervoor (ik heb een kabel verbinding)

Ps Ik geloof niet in het wijzigen registratie instellingen, want waarom zou Microsoft je internetverbinding knijpen? :?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:29:
Ps Ik geloof niet in het wijzigen registratie instellingen, want waarom zou Microsoft je internetverbinding knijpen? :?
Microsoft knijpt je verbinding niet, maar gaat uit van de meest gebruikte MTU waardes. Als jij toevallig met je internet verbinding een andere optimale MTU waarde hebt kan dat schelen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dergelijke programma's "tweaken" de Ethernet en/of Dial-Up settings in je Windows registry. (Omdat Microsoft standaard de MTU setting heeft voor 10 Mbit/s ethernet, maar dit voor kabelmodem/dsl verbindingen ietsje kan schelen met een andere setting)

Zoals boven al vernoemd o.a. de MTU waarde alsmede een aantal andere settings die worden aangepast om de bandbreedte zo optimaal te gebruiken. Je hebt hier trouwens geen programma voor nodig.

TIP: check de site http://www.speedguide.net/ voor optimale instellingen voor je verbinding.

Gebruik je een router (of "gehacked" alcatel modem ofzo) dan heeft het geen enkele zin om dit te doen aangezien de verbinding dan al geheel onder controle van je router is. Wel kun je vaak de MTU setting ook in een router aanpassen naar de optimale waarde.

Wat ook werkt (ook als je een router hebt) is een "download accellerator". Deze werkt door niet 1 verbinding naar een site te maken en een file te downloaden, maar door de file in bijv. 5 stukken te hakken en met 5 connecties 5 stukken op te halen. Dit kan aanzienlijk schelen in de totale download snelheid - zeker met grote downloads.

[ Voor 10% gewijzigd door maartena op 21-02-2003 19:00 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik