Andere AB voor NAD app.

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
ik heb enkele NAD componenten gehaald en de afstandsbediening valt erg tegen. Zijn er mogelijkheden om deze te vervangen met een AB die eventueel ook door hout heen kan?

De versterker staat namelijk in een kast vanwege stofvorming...en het zou dus wel handig zijn om deze te vervangen...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Alle afstandsbedieningen werken via infrarood en daarmee is het simpelweg niet mogelijk om waar dan ook doorheen te schijnen. Opmerkelijk genoeg werkt het wel via weerkaatsingen van egale oppervlakten.

Wat je kunt gebruiken is een remote sensor, die kun je met een kabeltje kan aansluiten op in elk geval mijn versterker (Onkyo), zodat je in een andere kamer kan remotecontrollen, maar of jouw versterker ook zo'n poort heeft weet ik niet.

Laat je even voorlichten door een audioboer :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

IR kan zowiezo niet door hout. Radiogolven wel... Marmitek heeft afstandsbedieningen die dat kunnen, maar dan moet je wel een radio ontvanger/IR zendertje binnen de houten kast hebben, in het zicht van het apparaat, want op het apparaat zelf zit geen ontvanger.

Je kan ook gaan knutselen met glasvezeltjes, maar dat lijkt me vrij lastig

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een lerende afstandsbediening plus een 'remote control extender' zou een oplossing voor je zijn.

Bijvoorbeeld de Philips SBC RU-865 universele AB en een Marmitek Powermid XL extender. (Pdf'je).
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbcru865_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.nl/nl_site/pictures/8900.gif

Er zijn ook sets van marmitek maar ik ben niet echt weg van die bijgeleverde ab's, maar misschien is het wel voldoende voor je. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tele op 21-02-2003 16:12 ]