Toon posts:

problemen met audio out....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een shuttle ss51g waar ik de digitale audio out niet van ingeschakeld krijg. Normaal krijg je dan dus een rood lichtje eruit maar nu komt er niks uit.
Is de naam van zo'n "vierkante" uitgang iets van SPDIF ofzo...? ik kom er iig niet uit, iemand die mij kan helpen of waar ik het an inschakelen? Overal zegt hij dat het apparaat correct werkt..

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
zo'n "vierkante" uitgang
Optical

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd een rode optical uitgang. Dat hij het wel nog doet is zkr, net de drivers opnieuw opgeïnstallerd en vervolgens opnieuw opgestart.
maar tijdens het opnieuw opstarten ging ie dus branden om vervolgens zodra ik mn desktop zie weer vrolijk uit te gaan.....

Verwijderd

Dan moet je ergens waar je de eigenschappen van de geluidschip vindt digitale uitgan aankruisen. Misschien is de driver niet compleet en mis je nog een control panel waar je dat kan aankruisen.

Het is trouwens een Optische uitgang, die uitzend in het Spdif protocol (Sony/Philips standaard). Het werkt met Infra-rood lischt via een glasvezel kabel

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn zojuist gekochte SB51G! Tijdens het opsterten zie ik het ledje even oplichten en daarna gaat hij uit en niet meer aan! Als ik 'm daarna opnieuw opstart dan gaat hij weer wel aan en blijft dat ook. Ik snap niet waarom hij het de ene keer wel doet en de andere keer weer niet!

Is hier al een oplossing voor gevonden?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 07:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 07:24:
Ik heb het zelfde probleem met mijn zojuist gekochte SB51G! Tijdens het opsterten zie ik het ledje even oplichten en daarna gaat hij uit en niet meer aan! Als ik 'm daarna opnieuw opstart dan gaat hij weer wel aan en blijft dat ook. Ik snap niet waarom hij het de ene keer wel doet en de andere keer weer niet!

Is hier al een oplossing voor gevonden?
Ik denk toch dat je even in je bios moet spieken, bij mij werkt het nu inmiddels wel gewoon... Kan eventueel ook een driverprobleem zijn, ik zit nu met standaard drivers voor mn shuttle en alles werkt naar behoren (w2k)
Pagina: 1