Toon posts:

The terminal server cannot issue a client license

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een topic met gelijke naam, echter dit probleem is toch weer net iets anders.

Het volgende is aan de hand:

Er is een terminal server die is gekoppeld aan internet.
Vanuit 2 plaatsen moet er ingelogd kunnen worden, echter vanuit 1 plaats lukt dit niet.

The terminal server cannot issue a client license (1004) kom ik tegen per mislukte inlog poging.

Men maakt regelmatig gebruik van deze terminal server, en dat werkt perfect.
Het lijkt echter net of er een IP restrictie tussen zit waardoor andere locaties wel toegang krijgen maar de bewuste locatie(s) niet.

Iemand idee waar dit kan zitten?

Overige info:

1) de computers die geen toegang krijgen tot deze TS, krijgen wel toegang tot alle andere Terminal servers op het zelfde net. (via zelfde firewall/gateway)

2) De terminal server is via exact de zelfde weg wel bereikbaar voor andere netwerken/internet dan de computers waar het niet mee gaat.

3) De TS geeft ook geen toegang als ie op een andere poort zit, dus firewalling kan het niet zijn.

4) De gebruikte clients zijn allemaal Win2000 PRO / Server

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Heb je nog wel genoeg licenties.

Onder welke mode is de Terminial Server geinstalleerd (administration of Application)

Verwijderd

Topicstarter
Application ;)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dan heb je dus licenties nodig. wat zegt je licence manager?

Verwijderd

Topicstarter
Uhh...dat die niet draait?
(ik weet, nou klinkt het van DUHHHH... maar waarom kan zowat de hele wereld er wel op dan?)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als je out of licenses bent houd het op. heb je al op www.technet.com gezocht met je specifieke error dan had je deze url gevondenhttp://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b329888 veel succes met oplossen

Verwijderd

als je geen licenties hebt aangeschaft gok ik dat je door je 3 maanden trial (of was het 6) heen bent...

zover ik weet is er geen crack om zonder licenties ts in app mode te draaien... oftewel nergens ter wereld kan dat... (de licensing service is niet hetzelfde!!!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips: Het probleem is opgelost:

Het volgende was mis (voor eventuele toekomstige mensen met dit probleem).
(We hebben 26 licenties TS, en geen trial)

We hebben pas nieuw domein opgezet. Win 2000 AD, waarmee de Terminal Server licencing server niet meer wilde starten op de TS01 .. Deze moest namelijk naar eigen zeggen OF op een Domain controller staan, OF de TS moet in een werkgroep zitten. Dus zaten we zonder licencing. De clients die wel nog werkte hadden hun licence gecached staan.

Oplossing: Nieuwe Licencing server geinstalleerd op een AD-Domain controller, microsoft gebeld om de licences om te zetten naar de nieuwe Licencing server, en de licenties geinstalleerd.

Verwijderd

Nog een leuke voor de eventuele toekomst: de clientpc moet zijn license weg kunnen schrijven naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing\HardwareID
Als dat niet kan, dan komt er geen ts/citrix sessie.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb het gead bij www.hanmar.mine.nu

het had dus wel degelijk met je licenties te maken ;D
Pagina: 1