Toon posts:

[PHP] Foutmelding bij is_executable

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script gedownload en daarmee krijg ik deze foutmelding:

Warning: is_executable() [function.is-executable]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 2028 is not allowed to access /usr/local/lib/php3.ini owned by uid 0 in /opt/guide/www.blablabla.nl/admin/admin_func.php on line 3444

PHP:
3443
3444
function is_php_execute($file_path){
return is_executable($file_path);

Weet iemand hoe ik functie kan aanpassen waardoor die safe mode restriction wordt omzeild?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

nee, das nou juist het mooie aan safemode :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
tja prachtig die safe mode, ik had het woord omzeilen ook niet moeten gebruiken :)

Even herformuleren: Weet iemand hoe ik die functie kan aanpassen waardoor ik niks meer met die safe mode te maken heb? Is de functie is_executable vervangbaar door een alternatieve constructie?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 15:20 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Waar heb je dat is_executable voor nodig?

Want je mag gewoon niet aan die file die in $file_path voorkomt komen, zoals de foutmelding al zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik kan die $file_path niet herleiden, het is een kant en klaar script. Het lijkt er op dat het script verder wel werkt. Zou ik deze regels kunnen verwijderen??

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

je moet de file path ook niet herleiden, maar de functie calls naar 'is_php_execute'

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Beetje een nutteloze functie van 1 regel IMHO

PHP:
1
2
return is_executable($file_path);

Maar goed de PHP manual zegt:
Returns TRUE if the filename exists and is executable.

Ik weet niet precies waarvoor ze in dit script de check nodig zouden hebben, maar anders kan je altijd nog de functie faken door altijd TRUE terug te geven:

PHP:
1
2
return(TRUE); }

[disclaimer]
Deze oplossing is natuurlijk wel erg kort door de bocht.
Ik zou even echo $file_path doen en checken welke executables het script allemaal moet checken.
[/disclaimer]

[ Voor 17% gewijzigd door pjonk op 21-02-2003 16:04 ]

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
echo $file_path geeft /usr/local/lib/php3.ini

Ik weet helaas niet hoe ik kan checken welke executables het script gebruiken. Heb mijn boek nog lang niet uit :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
En _waarom_ wil het script weten of /usr/local/lib/php3.ini bestaat? Is dat nodig, of kan dat ook anders opgelost worden?

Dat is het probleem welke je moet tackelen. Je moet dus eerst begrijpen wat het script doen en bovenal waarom, voordat je er iets aan kunt doen. Wij kunnen het wel uit je gaan trekken, maar dan leer je er helemaal niets van, en daar zijn we hier voor toch :)

Daarom zou ik je willen vragen, lees lekker je boek uit, ga het script analyseren en als je dat gedaan hebt, heb je het probleem binnen 5 minuten opgelost, of je kan binnen 5 minuten concluderen dat het op die manier niet op te lossen is :) Mocht dat het geval zijn, dan ga je natuurlijk je eigen (veel betere ;) ) versie coden. Als je daar vragen over hebt, ben je van harte welkom hier :)
(Als je je best doet he ;) we zijn geen helpdesk hier enzo :) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.