Toon posts:

[NT4]Netwerkdrive mappen VOOR aanloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde

ongeveer vijf euro

Ik zit met een perikeltje.
Ik heb een drietal servers in een rekje hangen, ieder met z'n eigen MSSQL database.
Voor twee van de drie DBs is een access front-endje en voor de derde hebben we een hobbypakketje, Baan geheten.
Nu is het zo, dat als ik een specifieke query (een soort select * uit 4800 tabellen) uitvoer op het front-end van bak1 maar helaas zoekende in de DB van bak2, dan is de database op bak2 minstens een minuut niet te bereiken.
Nu is om dat af te vangen onze Access front-end goeroe een viewtje aan het maken geweest, uit een dump van de DB op bak2, die wordt ingelezen door de DB op bak1. Omdat niet alle SQLserver versies identiek zijn en niet kunnen worden, is het blijkbaar niet doenlijk om de dump direct te maken naar de \\bak1\harddisk. bak1 kan hem ook niet importeren vanaf \\bak2\hardisk.
een mepping maken en gebruiken werkt wél.
Ergo, ik map bak1\b: naar \\bak2\dump en voila.
Behalve dan dat er regelmatig niemand aangeeld is op bak1 en dat dan de drijfmepping niet bestaat. dat moet dus wel.

Is er, afgezien van permanent aangemeld zijn, een manier om op NT4 SP6a of Windows 2000 sp1 een drivemapping te maken zonder dat je aanmeldt?
een .cmd filetje als service runnen lijkt me niet elegant, eigenlijk... bovendien garandeert dat ook niet dat als je afmeldt dat de drivemapping dan blijft bestaan.

Verwijderd

Je zou die mapping in een batch file kunnen plaatsen en deze dan als service laten starten mbv autoexecnt (weet niet meer precies hoe het heet :(, Kijk straks thuis wel eventjes voor de juiste naam :) )

edit:

Eventueel een loopje met sleep.com zodat iedere 5 minuten de mapping overnieuw aangemaakt wordt mocht deze niet meer bestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 15:30 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
je kunt iig wél een hostname koppelen aan een ipadres voor je inlogt, via lmhosts (file ergens in c:\windows of c:\winnt\system32\nogwat).

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:21
Als ik goed lees, begrijp ik dat een UNC pad niet werkt ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je kan natuurlijk altijd een 'subst' gebruiken, bij mijn weten werkt deze ook zonder dat je aangelogged bent..

subst /? voor meer info

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
subst is misschien wel een leuk idee.
sleep.com ook.
unc paden werken idd niet.

ik ga eens spelen met de suggesties, dank alvast.

Verwijderd

Topicstarter
een bat file als service starten werkt niet. om een mij onbekende reden doet ie er gewoon niets mee. de service stopt ook niet, ondanks een exit in de bat file dus het zou op zich wel eens kunnen dat cmd of bat files niet heel geschikt zijn om als service te draaien.

substen werkt ook niet want dan moet je de drive al gemapt hebben. |:( ik wist dat er iets mis wat met dit idee ;)

d'r staat geen sleep.com op m'n windows 2000 servers.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 17:00 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je je service niet starten onder een willekeurige account?
Normaal gesproken komen dan persistent mappings automatisch mee.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:52:
een bat file als service starten werkt niet. om een mij onbekende reden doet ie er gewoon niets mee. de service stopt ook niet, ondanks een exit in de bat file dus het zou op zich wel eens kunnen dat cmd of bat files niet heel geschikt zijn om als service te draaien.

substen werkt ook niet want dan moet je de drive al gemapt hebben. |:( ik wist dat er iets mis wat met dit idee ;)

d'r staat geen sleep.com op m'n windows 2000 servers.
ik kan hier gewoon

subst g: \\w2ksrv003\data doen.... :? ook zonder dat ik een drive heb gemapped

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:21
subst is bedoeld om novell een beetje na te bootsen.
Je kan er een drive mee mappen naar een directory die geen share is.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Zwelgje
Remc0 schreef op 21 februari 2003 @ 20:05:
subst is bedoeld om novell een beetje na te bootsen.
Je kan er een drive mee mappen naar een directory die geen share is.
dat kan met nt4 en w2k/xp al heel lang....(zonder subst) met win95/98 inderdaad niet

en het is zeker niet bedoelt om novell (NetWare...) na te bootsen,

het subst commando was er waarschijnlijk al wel eerder als Novell Netware.. (1983)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
Maak een een batje aan met de net use commando's en stel deze in als computer startup script in een GPO.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Zwelgje
buddhole schreef op 22 februari 2003 @ 17:50:
Maak een een batje aan met de net use commando's en stel deze in als computer startup script in een GPO.
topicstarter maakt ook gebruik van nt4.0.... dan gaat jouw feestje dus niet door ;)

nt4 kent geen GPO's

Verwijderd

Wat is er op tegen om het bat of cmd filetje gewoon te schedulen?, geef een account mee met voldoende rechten en klaar.
NT resource kit heeft overigens een tooltje waarmee je batch files als services kunt instellen.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

uuhm ik weet niet of het in nt4 ook kan maar in win2k kan het iig met een machine logon script.

Verwijderd

connected schreef op 22 februari 2003 @ 23:16:
uuhm ik weet niet of het in nt4 ook kan maar in win2k kan het iig met een machine logon script.
Het gaat om VOOR aanloggen. Een logon script wordt toch echt NA het inloggen uitgevoerd.

Maar goed, ontopic: Het system services verhaal lijkt me het beste. Een scheduler lijkt me minder geslaagd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maak in "een programmeertaal" een .exe file met je net use commando erin. Iets met shell nogwat ofzo.
(Zodat je uiteindelijk een netmap.exe filetje hebt wat de mapping maakt)

Haal dan instsrv.exe en srvany.exe uit de nt/w2k resourcekit. En draai netmap.exe als een service

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1