RMA --> privacy gevoelige gegevens op HDD

Pagina: 1
Acties:

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
bug: topictitel moet niet "of" maar "op" wezen natuurlijk... damnit...

Ik ga mijn HD onder RMA terugsturen naar Maxtor, echter er staat nog *kuch* data *kuch* op. Ik heb liever niet dat dit in de verkeerde handen valt, dus wat zou ik kunnen doen om dit enigszins veilig te stellen?

[ Voor 15% gewijzigd door Marten op 21-02-2003 14:54 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13
Is de HDD nog bruikbaar (paar bad sectors ofzo?), dan heb je wel speciale proggie's die je HDD echt helemaal wissen. Indien HDD niet meer bruikbaar (geen bios detectie e.d.) dan zou je een sterke magneet er langs kunnen halen, dan staat er ook niks meer op... :P (weet niet wat voor invloed dat op je garantie heeft :) )

Verwijderd

echter er staat nog *kuch* data *kuch* ?? gewoon HP dus :)
Harde Politiefilms :) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 15:20 ]

• Marten
Hij gaat niet meer draaien, dus hij's gewoon echt dood. met kuch doel ik op van die dingen die je download met een z aan het einde. daarnaast staan er ook projectfiles e.d. op en mn mail. maar ik kan er dus echt niet meer bij. als ie aan de power zit gaat er een of ander speakertje een piepsequentie geven en als je voelt dan merk je dat de schijven niet draaien.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat Maxtor, het ff test, en dan *werpt richting prullenbak* en jou gewoon een nieuwe HDD opstuurd, (das gewoon goedkoper dan em fixen :) )

dus... je data ben je wel kwijt :), maar goed, moet je maar backup's maken ;)

• Marten
AMD_er schreef op 21 February 2003 @ 15:30:
Ik denk dat Maxtor, het ff test, en dan *werpt richting prullenbak* en jou gewoon een nieuwe HDD opstuurd, (das gewoon goedkoper dan em fixen :) )

backups heb ik wel, das hier niet ter sprake. ik wil alleen zo goed mogelijk verhinderen dat maxtor - of iemand anders - kan zien wat er op stond.

Verwijderd

Maxtor geeft bij een RMA absoluut geen garantie dat je data bewaard blijft.
Hoogstens dat ze 'm fixen en leeg opsturen, en de kans is nog véél groter dat het gaat zoals AMD_er zegt.

edit:
(verkeerd begrepen) Het zou privacyschending zijn als ze er iets mee zouden doen en ze kijken er hoogstwaarschijnlijk niet eens naar dus je hoeft niet bang te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 15:36 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk kijken ze er helemaal niet naar. Stuur maar eens een defecte printer naar HP(deskjet oid). Het is goedkoper om een vervangend exemplaar op te sturen dan te controleren wat er aan mankeerd.

Verwijderd

AMD_er schreef op 21 February 2003 @ 15:30:

wegwerpen doen ze niet... veel HD's worden toch nog gemaakt maar bij klacht constatering krijg je alvast een andere HD opgestuurd die al gerepareerd dus is...

kan je zien aan de sticker Tested and serviced/certified by Maxtor

en soms staat er zelfs ook nog data op als die hd's van maxtor terug komen 3 x meegemaakt nu al van de 1000 hd's denk ik :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je hoeft echt niet bang te zijn hoor. Er wordt daar heus niet gekeken naar wat voor bestanden er allemaal op staan. Er wordt alleen gekeken hoe kapot dat ding is, en verder worden ze gewoon leeggemaakt.

Maar als je echt bang bent dat ze eraan gaan komen. Pak een hamer, sla net zolang op die hdd tot hij doormidden ligt, ga naar de winkel en koop daar een nieuwe schijf, en stuur die oude gewoon niet op.

edit:
je kunt hem ook 2 sec. in de magnetron leggen

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 21-02-2003 17:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Titel fixed :)

Terw_Dan: hoe subtiel :D

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je je inventaris en je belastingaangifte op je hd hebt staan is het niet erg lijkt mij, ze kijken er even naar, lachen even en gaan weer verder met waar ze mee bezig waren. En een serie warez is ook niet bijzonder.

Maar als er echt illegale dingen op staan (kinderfoto's en films, maar dan erger) moet je je wel zorgen maken.

Ik heb hier ook een computer van de vuilnisbelt, daar stond ook nog de belastingaangifte nog op (beveiligd door een wachtwoord). Paar keer geprobeerd, en toen maar de schijf geformatteerd.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 21 February 2003 @ 15:59:

Maar als je echt bang bent dat ze eraan gaan komen. Pak een hamer, sla net zolang op die hdd tot hij doormidden ligt, ga naar de winkel en koop daar een nieuwe schijf, en stuur die oude gewoon niet op.
das wel effectief ja :D
(denkt aan ibm GXP60 40GB die die gemolt heeft ghehe)

verder kan je er weinig tegen doen.. maar k denk niet dat ze ff bij Maxtor je data door gaan lichten.

kost ook tijd en tijd is geld..

en wat er bij joun schijf is is dat de spindle moter aan braat is denk ik.. dus die schijf wordt op gelapt :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 21 February 2003 @ 16:06:
Titel fixed :)

Terw_Dan: hoe subtiel :D
Tja, als je zeker weet dat niemand eraan komt zul je het gewoon zelf moeten doen.
Als ik een schijf zou hebben met superbelangrijke en vooral gevoelige data zou die dus niet ge RMA'ed worden (als ik paranoia was natuurlijk ;))

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 21:34
Hmm, als hij niet draait zullen ze dat wel zien en data recovery van kapotte schijven is enorm duur. Als je al eens opgepakt bent kan het natuurlijk wel zijn.
Wat je kunt doen is een apparaatje kopen die het hardwarematig formatteert. Dat heeft de vorm van een vierkantje met een gat in, je trekt er gelijk welke magnetische mediadrager erdoor en floep hij is geformatteerd. Een niet te zware magneet (neem een luidspreker van 20W of zo heeft voor mij al gewerkt) kan je ook gebruiken

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

St@m

@ Your Service

Terw_Dan schreef op 21 February 2003 @ 15:59:
je kunt hem ook 2 sec. in de magnetron leggen
Ehm wat gebeurt er dan?
Nee ik ga het niet eerst proberen en dan kijken wat er gebeurd..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

St@m schreef op 21 February 2003 @ 23:50:
Ehm wat gebeurt er dan?
Nee ik ga het niet eerst proberen en dan kijken wat er gebeurd..
Dan explodeert je magnetron. >:)

Iig als ze achter je data willen komen, moeten ze wel heel erg veel moeite doen die het niet waard is. :)

BF2 stats Systemen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik had al een topic hierover :)

En wat staat daar? Een link naar een artikel op Tweakers.net

ARME AOW’er

Pagina: 1