CD Writer Disk@Once Probleem

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 17:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een prob met mijn Plextor 12-10-32 ATA fikker. bij het fikken van Disk@Once komt er altijd een kleine gap tussen de tracks van ongeveer een halve seconde of iets minder.

Heb dat daarvoor NOOIT gehad. Als je remaining time kijkt is die gap ook daar niet terug te vinden. Heb net nog een test gedaan door een eerder geburnde mix cd te copyen naar HDD en die weer te copyen naar CD. En weer GAPS

Ik burn met Easy CD Creator Plat.

Is dit nou gewoon het einde van mijn fikker? want sommige CD-RW's wil die ook niet fikken (heb de fikker al laatst van binnen schoongemaakt)

Graag snel een reply anders koop ik een andere fikker.

Verwijderd

hoe heb je em schoongemaakt dan?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het probleem was al voor het schoonmaken ;)

En schoonmaken zoals ik het altijd doe bij alle CD-R spelers en fikkers... wattenstaafje, lensje voorzichtig overtollig stof afvegen. Als het moet met gedestileerd water... dan die al het stof wat in de fikker zit met wattenstaafje eruit halen etc.

Vrij voorzichtig dus :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Net nog met NERO laatste versie gefikt maar same prob

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
OK net nieuwe fikker gekocht en probleem blijft ARGHHHH

Zou het dan mijn ASPI layer kunnen zijn :?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Niemand weet dus een antwoord :? Altijd grappig dat topics met simpele vragen 30 blz lang worden... ;)

En de moeilijkere vraagstukken altijd onbeantwoord blijven ;)
Anyway ASPI uninstall gedaan, 4in1 opnieuw, IDE kabels geswitched en nog steeds geen resultaat

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nog steeds Niemand?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Allereerst; loop eens niet zo onnodig te kicken en gebruik de edit-knop eens wat vaker.

Ten tweede; het probleem is erg vaag... Ik neem aan dat je het over het branden van een audio-cd hebt, want in de disc-at-once mode zijn er helemaal geen tracks (in de technische zin van het worod). Verder hebje het over een halve seconde of minder: hoe 'meet' / ervaar je dat; is het een live-cd waar je af en toe stiltes hoort of zo?
Ofwel: geef eens iets meer info wat je precies wilt doen ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het gaat om Audio CD's die dus gemixed zijn. In feite heb je dus losse tracks (waves of mp3) die weer naar CD worden gefikt, DISK@ONCE zodat er geen tussenpauzes zijn.

Ik heb altijd zo gefikt en nooit problemen. Het wazige is dat bij disk@once in 1 keer wordt doorgefikt dus ik snap niet waar die kleine gap vandaan komt. Het is op zekers minder dan 1 sec. Dat is gewoon kwestie van timing... dat hoor je en kan je ook meten.

Het enige wat ik nog kan doen is LAME en dat is een nieuwe install... en hier zit ik echt niet op te wachten

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Finalize CD aangevinkt?
Remove silence at the end of *.cda-tracks aangevinkt?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Probeer eens om alle programma's die erbij draaien uit te schakelen. Zoals virusscanners, firewall en nog meer van die dingen. Mocht dit niet baten ASPI updaten. Je zou ook ff kunnen kijken bij TAAKBEHEER of er iets open staat wat een virus of iets dergelijk zou kunnen zijn.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Rataplan:

Yes and yes

Zoals ik al zei, ik fik zoals ik altijd fik en het is dus opeens (en het is wel sinds mijn nieuwe install van XP).

Klotejos: ASPI updaten en uninstall maken ook niets uit. Virusscanners uitzetten en firewall nog niet gedaan, maar dit kan toch niet het effect hebben dat preces tussen elke track een vaste tijdsinterval komt te zitten??? dan zou ik het ook willekeurig verwachten

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

n00bs schreef op 22 februari 2003 @ 12:38:
Zoals ik al zei, ik fik zoals ik altijd fik en het is dus opeens (en het is wel sinds mijn nieuwe install van XP).
Je zal toch wel *iets* anders doen ;) Ik neem aan dat je burn-proof gewoon enabled hebt. Calculate audio filters on the fly al geprobeerd aan te zetten?

Bij de individuele eigenschappen van audiofiles (file selecteren > properties) kan je een pause opgeven. Staat die op 0?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Rataplan YUB als ik met Nero fik wel...

Maar heb dus nu een ghost image teruggezet waar alleen EasyCD Plat. opstaat waar ik echt ALTIJD al mijn audio cd's meefikte... en daar is disk@once altijd zonder gap. En een gap van minder dan een sec. bestaat niet eens :?

Maar bij mij dus wel... ach tja voor jan PIEP een nieuwe fikker gekocht :( anders maar WEER opnieuw XP installen tunen etc etc

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat óf de pause al in je MP3 zit , óf dat je MP3 decoder niet lekker is. Probeer eens een andere decoder te installen (dus niet LAME, want dat is geen DEcoder).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Chemist schreef op 22 februari 2003 @ 13:26:
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat óf de pause al in je MP3 zit , óf dat je MP3 decoder niet lekker is. Probeer eens een andere decoder te installen (dus niet LAME, want dat is geen DEcoder).
Zat ik ook al aan te denken!

webOS all the way!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
En dat is het ook niet ;) ik heb namelijk al met meerdere waves en mp3 geprobeert zoals ik al zei ;)

Daarnaast hebben we diezelfde mp3 en waves ook bij andere mensen getest met goed resultaat...

Daar ligt het probleem dus ook niet. Ik heb zelf het gevoel dat ik alles al geprobeert heb wat mogelijk is...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik had nog geprobeert weer Easy CD creator te deinstallen en weer installen, maar dit gaf geen goede results

Daarna NERO weer installen, en ik kwam nu tot de ontdekking als je vanuit het beginmenu van Nero kiest voor het fikker van een Music CD en dan uit de subselectie kiest voor een Audio CD dan fikt die wel zonder die gaps (die kleiner dan 1 sec. waren).

Als ik met Nero op elk andere manier een Audio CD probeer te maken dan krijg ik weer gaps <1 sec. En ik heb het niet over de standaard gaps van Nero.

Easy CD creator zet overigens bij het fikken van Audio met DISK@ONCE nooit gaps ertussen, maar bij mij wel dus (gaps <1sec).

Het mag nu duidelijk zijn dat er niets met mijn hardware is. Maar ergens een software fout... graag wil ik deze fout eruit halen, zonder heel lame een nieuwe install te moeten doen van mijn OS.
Pagina: 1