Toon posts:

Lp opnemen op computer werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuists heb ik me LP speler aangesloten op de computer.
Ik krijg zonder problemen muziek te horen nu.
Maar nu is mijn volgende probleem.
Hoe neem ik in hemelsnaam het geluid op?
Ik heb al via Volume/properties/recording en dan line in aangevinkt...
Maar volgens mij doe ik nog wat fout alleen weet ik niet wat.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Via een versterker die een aparte "phono" ingang heeft. Een draaitafel geeft een ander signaal dan bijvoorbeeld een cassettedeck of cd-speler. Er zijn ook "kastjes" die dit signaal omzetten.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het gewoon op me computer opnemen....

Verwijderd

Ik kan het je niet precies vertellen maar in de computer totaal die net uit is (4e95) staat een complete uitleg met plaatjes hoe zij het gedaan hebben :)

Heb je een versterker tussen platenspeler en PC of een platenspeler met een speciale uitgang?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eerst de platenspeler op een versterker aansluiten en dan naar de line-in van je geluidskaart zou moeten werken en de rest staat in de ComputerTotaal maar die #$%^ mod was me weer eens voor :) nou ja de HGA was me voor en dat is heel wat anders _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Guardian Angel op 21-02-2003 14:46 . Reden: quickmoderatoredit ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo..... hij speelt ook wel geluid af! lezen heren ;)

en ja ik heb het ook uit computer totaal gehaald, vandaar.... alleen kan ik geen geluid opnemen<----

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik krijg zonder problemen muziek te horen nu.
Blijkbaar hoort hij dus onversterkt ook muziek. Misschien een ander programmaatje dan die windows geluidsrecorder gebruiken want dat zuigt echt. TotalRecorder ofzo doet het zeker wel en als ik jou was zou ik er ook wel ff een lp-versterker tussenhangen of via een mengpaneel waar dat meestal al ingebouwd zit.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja hallo, lees dan de Computer Totaal of moet ik hem komen voorlezen? :o

Stap 3 ben je nu aanbeland en daar staat dat zij Cool Edit Pro gebruiken. Heb je dat?

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 21-02-2003 14:50 ]

ARME AOW’er

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

:D Oops... Welke software gebruik je dan? Wave recorder?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Klopt dat hij geluid krijgt te horen MAAR dat is
1. onversterkt: geluid wordt zachter weergegeven dan gewenst;
2. hoge (of was het lage?) tonen worden bij onversterkt geluid onderdrukt (heeft iets met de groeven te maken meen ik onthouden te hebben uit dat artikel?)

Gevolg: geen heldere opname.

Om kwalitatief beduidend beter geluid te krijgen zul je een versterker nodig hebben :)

En als er voor de windows variant een gratis alternatief is altijd het alternatief gebruiken ;) TotalRecorder of Cool Edit Pro zijn zeer goed (beduidend beter dan..) !

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 14:57 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eens Cooledit, daar kan je geluid mee opnemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 14:54:
Klopt dat hij geluid krijgt te horen MAAR dat is
1. onversterkt: geluid wordt zachter weergegeven dan gewenst;
2. hoge (of was het lage?) tonen worden bij onversterkt geluid onderdrukt (heeft iets met de groeven te maken meen ik onthouden te hebben uit dat artikel?)

Gevolg: geen heldere opname.

Om kwalitatief beduidend beter geluid te krijgen zul je een versterker nodig hebben :)
Volgens mij moeten de hoge tonen extra versterkt worden idd

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb je dit al geprobeerd":
ga naar je windows mixer doe dan:
opties -> eigenschappen -> opnemen (kijk of je line in heb aangevinkt), druk op ok.
hierna krijg je de 'opneem' mixer van windows, en kijk naar dat hokje onder 'line-in' die moet zijn aangekruist .
(wel verwarrend, want bij de afspeelmixer is dat hokje juist om dat betreffende kanaal te muten)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb het zelfde "probleem". Wel geluid via m'n line-in, en dat is gewoon perfect geluid (althans, over m'n boxen). Echter kan ik met geen mogelijkheid dit geluid opnemen, en ik gebruik CoolEdit Pro. Dus het gaat er niet om dat het geen heldere opname is (dat verzorg ik later wel weer), het gaat er om dat er helemaal geen opname is.
Uiteraard ook even getest met WindowsRecorder, en die pakt hem ook niet.

Ik werk liever met de Line-in dan met de Microfoon-ingang, omdat deze stereo is, alleen kan ik het met geen mogelijkheid opnemen. Ik heb al redelijk wat geprobeerd, maar ik denk dat ik ergens een instelling over het hoofd zie :o.

Dus het probleem is niet dat de opname slecht is ofzo, ik kan gewoon helemaal geen geluid opnemen (en het lijkt mij niet dat het te zacht is, want over m'n boxen klinkt het wel heel goed).

Geluidskaart: Terratec SixPack 5.1
pokeran schreef op 21 februari 2003 @ 14:59:
heb je dit al geprobeerd":
ga naar je windows mixer doe dan:
opties -> eigenschappen -> opnemen (kijk of je line in heb aangevinkt), druk op ok.
hierna krijg je de 'opneem' mixer van windows, en kijk naar dat hokje onder 'line-in' die moet zijn aangekruist .
(wel verwarrend, want bij de afspeelmixer is dat hokje juist om dat betreffende kanaal te muten)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/linein.jpg
Ja dus ;).

Edit
OK, ik bedenk me net dat ik sinds de herinstallatie van m'n systeem m'n, hij uiteraard alle instellingen vergeten is. Ik ga even wat dingen proberen :P.

Edit 2
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/linein2.jpg
OK, deze essentiele instelling stond dus fout :P.
Werkt nu perfect, vraag me alleen af wat ik dan voor de herinstallatie fout heb gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Compubiter op 21-02-2003 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet goed gekeken :) ik dacht dat er MUTE stond in plaats van selecteren, bij record...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 14:57:
[...]

Volgens mij moeten de hoge tonen extra versterkt worden idd
Dat heet dus RIAA ;)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

JEEEj en heb ik de koelkast nou gewonnen?

maar het is in alle windows versies al zo geweest dat veeeeeel mensen denken dat het voor mute staat,

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een platenspeler levert een veel zwakker signaal dan een line in verwacht, bovendien moet een phono uitgang nog door een filter voordat je het op een line in kunt aanlstuiten.

Je zal moetten werken met een mengpaneel of een phono->line in converter.

houd er btw ook rekening mee dat platen stiller opgenomen worden dan een cd, extra versterking kan nodig zijn.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1