Ik heb het zelfde "probleem". Wel geluid via m'n line-in, en dat is gewoon perfect geluid (althans, over m'n boxen). Echter kan ik met geen mogelijkheid dit geluid opnemen, en ik gebruik CoolEdit Pro. Dus het gaat er niet om dat het geen heldere opname is (dat verzorg ik later wel weer), het gaat er om dat er helemaal geen opname is.
Uiteraard ook even getest met WindowsRecorder, en die pakt hem ook niet.
Ik werk liever met de Line-in dan met de Microfoon-ingang, omdat deze stereo is, alleen kan ik het met geen mogelijkheid opnemen. Ik heb al redelijk wat geprobeerd, maar ik denk dat ik ergens een instelling over het hoofd zie

.
Dus het probleem is niet dat de opname slecht is ofzo, ik kan gewoon helemaal geen geluid opnemen (en het lijkt mij niet dat het te zacht is, want over m'n boxen klinkt het wel heel goed).
Geluidskaart: Terratec SixPack 5.1

pokeran schreef op 21 februari 2003 @ 14:59:
heb je dit al geprobeerd":
ga naar je windows mixer doe dan:
opties -> eigenschappen -> opnemen (kijk of je line in heb aangevinkt), druk op ok.
hierna krijg je de 'opneem' mixer van windows, en kijk naar dat hokje onder 'line-in' die moet zijn aangekruist .
(wel verwarrend, want bij de afspeelmixer is dat hokje juist om dat betreffende kanaal te muten)

Ja dus

.
Edit
OK, ik bedenk me net dat ik sinds de herinstallatie van m'n systeem m'n, hij uiteraard alle instellingen vergeten is. Ik ga even wat dingen proberen

.
Edit 2

OK, deze essentiele instelling stond dus fout

.
Werkt nu perfect, vraag me alleen af wat ik dan voor de herinstallatie fout heb gedaan.
[
Voor 44% gewijzigd door
Compubiter op 21-02-2003 15:13
]