Toon posts:

windows 2k server: iis alleen lokaal toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000 Server is geïnstalleerd met daarop IIS.

Lokaal is m'n website wel bereikbaar, werkt uitstekend. Maar als iemand de server probeert te bereiken via het internet, dan krijgen ze de pc maar niet te pakken. Pingen oid ook niet.

Nu is het zo dat er nog een Windows 2k Server staat hier. Voor zover ik weet, zijn alle instellingen overgenomen. Bij die andere server werkt het allemaal wel... Bij die andere server kun je ook niet pingen, dus het kan kloppen dat het bij mijn ding ook niet gaat.

Mijn vraag: Welke instellingen zijn er nodig om de pc wél toegankelijk te maken?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op welke manier maakt de server verbinding met internet ?
Is dit via een router/firewall ?

Mocht dit zo zijn dan moet er een poort geforward worden waar de webserver op draait, mocht dit niet zo zijn en dat hij direct verbinding maakt met internet, dan heb ik helaas geen optie voor je.

ps. webservers horen eigenlijk in SA

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Beetje weinig info:

* Wat voor koppeling naar internet?
* Firewall?
* Portforwarding geconfigureerd?

etc. etc.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
We hoeven niets aan te passen op de firewall, dat is voor die andere 2k server ook niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen firewall. Waar moet je portforwarding configureren?

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Portforwarding moet je instellen op de router. Hoe je dat precies doet is afhankelijk van de routersoftware die je gebruikt.

Heb je geen router, maar is de server direct op het internet aangesloten, dan zou je nog kunnen controleren of bij Use IP adres (of iets dergelijks) niet alleen het lokale ip staat i.p.v. "all unassigned"

Verwijderd

Topicstarter
Even gekeken, bij ip adres staat 'All assigned'. Kon idd ook kiezen voor m'n ip, maar omdat dat eerder ook al niet werkte hebben we het weer op 'all assigned' gezet. Bij die andere server staat het ook zo.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Geef eerst even wat meer info. We kunnen wel blijven gokken zo maar dat heeft geen zin!!!

Zit die pc direct op het interet . OF via NAT. Hoe zit de andere server aangesloten...... enz!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
We zitten misschien wel achter een router, maar daar hebben we geen last van. Het is een netwerk op school. Wij kunnen die instellingen op dit moment niet bekijken, omdat er een wachtwoord op die pc zit.

• TeeDee
  • Laatst online: 04-08 22:17

TeeDee

CQB 241

misschien stom hoor: maar je hebt toch ook niet alle ip-adressen overgenomen? Wat tikt "iemand" in om op die server te komen. Het ip-adres of een url?

Verder is het wel handig om meer info te geven.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten wat ik nog meer voor info kan geven. "iemand" moet het ip-adres intypen van deze pc.

wat willen jullie nog meer weten.. ask me!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 15:17 ]

Verwijderd

Wat zit er achter die server die wel werkt? Direct een router of een hub\switch waar een router in hangt samen met de server die niet werkt? En kun je wel gewoon met de server op internet komen. Zo ja wat is dan de gateway van die server?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Als je nou ff eens uitlegt hoe het netwerk in elkaar zit kunnen we er misschien wat mee.

Maar "daar hebben we geen last van" zegt natuurlijk niks :)

Normaal gesproken hebben pc's een lokaal adres die NOOIT vanaf internet te bereiken is.
Je moet dan mbv. een router/firewall oid. de juiste poorten forwarden om het geheel te laten werken...

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 14:26:
We hoeven niets aan te passen op de firewall, dat is voor die andere 2k server ook niet gedaan.
En even later:
Er is geen firewall
:? Wat is het nou? Staat die servers dan rechtstreeks op internet? Ik denk het niet, aangezien je ze niet kunt pingen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een school-netwerk. Het ip-adres is wel uniek... voor deze ene keer zal ik het posten: 145.24.239.127. Ga er aub niet mee rotzooien.

Verder hebben we die andere gasten op die andere pc ook geen veranderingen laten aanbrengen op de router/firewall.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Das wel een internet IP adres iig.
(ik zou hem wel weghalen :X)

domein hro.nl

Is dat adres v/d IIS server of v/d firewall/router?

Je blijft wel erg karig met de info.

[ Voor 33% gewijzigd door Redje op 21-02-2003 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 15:19:
Het is dus een school-netwerk. Het ip-adres is wel uniek... voor deze ene keer zal ik het posten: 145.24.239.127. Ga er aub niet mee rotzooien.

Verder hebben we die andere gasten op die andere pc ook geen veranderingen laten aanbrengen op de router/firewall.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 15:41 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 15:26:
[...]

Als ik het goed begrijpt staat er op jullie internet verbinding dus al een iis naar buiten toe open. Hoe kun je dan ooit over dezelfde verbinding zonder port instellingen een tweede server openzetten 8)7

Zo te zien hangen jullie achter een goeie firewall/router. De ping van buitenaf is uitgezet en een tracert naar het adres haalt ook al niet veel aan. Als jullie de server naar internet willen openzetten komen daar naar mijn mening een hope instellingen bij kijken in de firewall en de routing tabel vd. router.... Ik denk dat daar wat meer bij komt kijken.... :(

• Xandrios
  • Laatst online: 04-08 20:06
Het Grote Poortmappingsverhaal

Lees dat eens door.
Je moet dan je server een vast IP geven, en dit ip forwarden in de router. Let wel; je kunt maar 1 server hebben draaien (op dezelfde poort) achter een router !

Mocht je dit zelf niet kunnen/willen regelen: neem eens contact op met je sysadmin. Hij heeft de boel erg goed dichtgespijkert zo te zien; hij moet het dus ook weer kunnen openen :P

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.