Visual C++ naar C++ Builder

Pagina: 1
Acties:

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
Is het mogelijk om programma's die in Miscrosofts Visual C++ 6.0 geprogrammeerd zijn te converteren naar Borland C++ Builder? Ik heb namelijk een programma dat geschreven is in VC++, maar ik vind BC++ veel fijner werken. Nu voreg ik me af of het mogelijk was om in 1x het hele project te converteren of dat er niets anders op zit dan om het programma opnieuw te programmeren in BC++.

Als er niets anders opzit dan om het opnieuw te gaan programmeren:
Hoe ik kan ik MFC Dll's importeren in Borland Builder? Is daar een eenvoudige methode voor of moet daar wat bijzonders voor gebeuren, en zo ja, heeft iemand hier documentatie over voor hoe dat moet?

Alvast bedankt voor jullie replies!!!

B-Man

Verwijderd

Heb het nooit geprobeerd om het te doen, maar in BC++ kun je gewoon projecten van MVC++ importeren. Zit gewoon een optie in het menu. Onder Tools zit een visual c++ project conversion utility. Staat gewoon in het documentatie uitgelegd.

Verder kun je ook gewoon MFC aanroepen door de juiste headers mee te geven gok ik zo.
Hiervoor heb ik tot nu toe niet de behoefte gevoeld. Immers de VCL van BC++ kan meestal hetzelfde.

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
Die conversion tool had ik inderdaad gevonden. Deze levert me echter niet het gewenste resultaat op. Als ik het programma dat ik wil conventeren selecteer en deze daarna in Borland Builder open dan zie ik alleen maar een aantal source files en geen Forms. Deze zal ik echter wel graag willen, maar ok dit is nog niet zo een groot probleem, die kan ik zelf wel maken. Maar daarnaast kan ik het project ook niet builden, als ik dat doe dan krijg ik een onwaarschijnlijke waslijst met warnings en errors.
Ik heb zojuist, omdat jij de zelfde oplossing gaf, nog maar eens geprobeerd om een project te converteren. Ik heb in MVC een standaard programma aangemaakt, en deze geprobeerd te converteren. Dit wil voor een heeeeeeel klein beetje. Ik heb opnieuw geen forms, maar boeie, dat geeft niet zoveel. Als ik daarna probeer te builden dan krijg ik een waslijst met warnings, maar geen errors. Als ik het programma echter probeer te runnen dan, loopt het vast en doet telkens vreselijk raar. Misschien dat ik iets verkeerds doe? Dat iemand anders het wel lukt? Ik hoop het :S.

En ik kan toch niet zomaar de headers mee geven? CV en BC hebben toch een verschillende syntax? Of zit ik nu verkeerd te denken/redeneren?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Erm........ ja je zit compleet verkeerd te denken. Forms zullen nooit compatible/portable zijn tussen de 2 IDE's, simpelweg omdat VC ze niet kent in de vorm van BCB. Daarnaast is de syntax grotendeels hetzelfde (C++ is een standaard tenslotte) afgezien van de keywords die beginnen met 2 underscores (compiler-specific extensions zoals __closure en __property).

De VC Project Conversion utility converteert alleen de project file en doet verder niets met de code, headers, resources of form files. Eigenlijk nutteloos voor GUI-projecten dus.

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 14:23:
Verder kun je ook gewoon MFC aanroepen door de juiste headers mee te geven gok ik zo.

MFC is vies :P en het is ook niet inherent aan MSVC++. Ik bouw zelf ook altijd GUI apps zonder MFC in VC++
PKP B-Man schreef op 21 February 2003 @ 14:39:
Die conversion tool had ik inderdaad gevonden. Deze levert me echter niet het gewenste resultaat op. Als ik het programma dat ik wil conventeren selecteer en deze daarna in Borland Builder open dan zie ik alleen maar een aantal source files en geen Forms.
Je bedoelt de dialog templates? Wat gebeurt er als je die resource files (.rc) opent in BCB?
als ik dat doe dan krijg ik een onwaarschijnlijke waslijst met warnings en errors.
wat is het voor project?
En ik kan toch niet zomaar de headers mee geven? CV en BC hebben toch een verschillende syntax? Of zit ik nu verkeerd te denken/redeneren?
Het is allebei C++, en als je je gewoon houdt aan standaard ANSI C/C++ en alleen gebruik maakt van de windows API zal er geen probleem zijn. BCB en VC++ hebben echter wel beide bepaalde compiler-features die niet onderling compatible zijn, dus daar kun je errors op krijgen
En dan is er natuurlijk nog MFC, maar die moet je ook gewoon niet willen compilen onder BCB ;)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 21-02-2003 15:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.