Toon posts:

[VPN] Hoe zou ik Exchange kunnen bereiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig het één en ander over VPN uit te zoeken. Ik heb een situatieschets gemaakt en vraag me af of het op deze manier mogelijk is om vanaf de werkstations op beide locaties de MS Exchange server te raadplegen. De routers zijn 2 Draytek Vigor's 2300's en deze zijn goed geconfigureerd voor VPN en Internet.

Onderstaande link de situatie schets:
http://home.wanadoo.nl/wouter16/VPN/Netwerkschets1.gif

Verwijderd

te vaag. meer uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Ben volgens mij vrij duidelijk, heb er weinig aan toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
maar goed...probeer het beter uit te leggen. De verbinding tussen de 2 server (proxy's) is op deze manier goed geconfigureerd.
Ik wil vanaf werkstation B de Exchange server van Bedrijf A raadplegen. Is dit ook op deze manier mogelijk of moet ik dat anders aanpakken. (wins of iets dergelijks?)

Verwijderd

Topicstarter
maar goed...probeer het beter uit te leggen. De verbinding tussen de 2 server (proxy's) is op deze manier goed geconfigureerd.
Ik wil vanaf werkstation B de Exchange server van Bedrijf A raadplegen. Is dit ook op deze manier mogelijk of moet ik dat anders aanpakken. (wins of iets dergelijks of bepaalde routing tables?)
Ik wil ook kunnen internetten tegelijkertijd dat de VPN verbinding open staat, dit is iig wel mogelijk!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Moet werken, probeer het eens op IP adres.
Ik neem aan de beide bedrijven een eigen aparte DNS server hebben?

Probeer hem eerst te pingen...
Dan Telnet x.x.x.x 25
Dan http://x.x.x.x/exchange
x.x.x.x = IP adres exchange

Waar stopt het?

[EDIT]
Ik heb gekeken naar de schets maar je gebruikt zowel voor Bedrijf A als B intern 192.168.0.x
Dat gaat nooit werken, er kan niks gerouteerd worden. Hoe moet de Vigor weten dat 192.168.0.2 bij bedrijf B zit en niet lokaal?

Maak Bedrijf A 192.168.0.x en Bedrijf B 192.168.1.x, nu kan er wel gerouteerd worden.

Of is die tekening fout? Je gebruikt zowel voor de proxy server als de workstation hetzelfde adres :)

[EDIT2]
Ik moet sneller tikken :)

[ Voor 49% gewijzigd door Redje op 21-02-2003 14:55 ]

Verwijderd

gebruik de edit button als je iets wilt toevoegen :)

Het zal zo niet werken, want je gebruikt 2x dezelfde ip range voor je clients. Je exchange server(s) zullen de data nu altijd terug sturen via hun 192.168.0.0 netwerk. Maar de data moet gerouterd worden via 192.168.1.0 en 192.168.2.0

Maar ik persoonlijk zou voor de volgende opstelling gaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
clients-------+---switch---192.168.1.0-------router---internet
exchange---|